Humax 5050c/nl

S

svhese

Mijn humax is 1 maans oud (jong) en vertoont de volgende klacht.

Bij het aanzetten van de ontvanger gaat hij normaliter booten en vertoont op het TV scherm (Philips 37pfl 5605) een horizontale streep met boven en onder die streep 2x een bevriezend beeld van het beeld van het ingestelde station. Daarnaast krijg er ook 2 keer een schokkerig en flkikkerend beeld wat zelfs nog niets te maken heeft met analoog, laat staan HD. En dat dus boven en onder de beschreven lijn die dan weer boven het midden en even later onder het midden staat.

De laatste software staat geinstalleerd en ik heb daarna ook de stroom minimaal 30 sec. onderbroken.

Als ongeveer de ontvanger 10 minuten aan laat staan, dan op vanuit de standby stand eerst een analoge zender programmeer kan ik nadien wel in HD kijken. Ook gebeurt het bij teletext kijken dat het beeld 2x inzoomd. Volgens mij is dat niet normaal voor een toch wel prijzig apparaat.

 
Beste SVHese, welkom op Satellite Fun.

Zoals je zelf al aangeeft is dit wel een merkwaardige methode voor een ontvanger om op te starten. Dat er even een stilstaand of blokkerig beeld komt voor enkele seconden, dat is wel normaal te noemen.

Bepaalde zaken kunnen misschien ook liggen aan de instellingen van de TV want met die Philips is volgens mij ook heel wat mogelijk.

Maar dat doet er niets vanaf dat je ontvanger gewoon meteen goed moet funktioneren en dat je niet eerst 10 minuten naar een analoge zender moet kijken en daarna weer dingen moet doen om HD te kunnen kijken.

Aangezien het apparaat slechts 1 maand oud is, kun je volgens mij toch het beste ermee terug naar de leverancier. Dit lijkt mij een garantie kwestie. Kan zelfs een fabrieksfout in de firmware zijn maar dat moet de leverancier dan maar onder garantie oplossen.

 
Hoi.

De modelnaam eindigt met een C van cable.

Dat betekent dus dat de kans uitgesproken groot is dat het een kabelontvanger is (het zit in onze aard dat we zelf gaan denken aan S (van satelliet) ontvangers).

Dus is de vraag of het niet een box is die er firmware op heeft die op maat is gemaakt voor je kabelleverenacier.

Of wellicht is dat juist noodzakelijk en heeft jouw box dat niet.

Sowieso moet je met je box terug naar de originele leverancier.

Is het een box die je ter beschikking hebt van de kabelboer, dan moet ie 'm maar meteen komen omruilen.

Heb je het ding ergens anders vandaan, zul je 'm vermoedelijk zelf even terug moeten brengen.

Als consument heb je twee jaar garantie op je apparatuur.

Ook al zou dat ergens in voorwaarden of andere formulieren anders aangegeven zijn, die twee jaar heb je gewoon en die kun je afdwingen.

Die twee jaar gelden overigens dus niet als het een zakelijke aanschaf is geweest, maar das onwaarschijnlijk.

In dat geval moet je de gemaakte afspraken er op naslaan.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan