Ik kan Kral Avrupa niet meer ontvangen

Bones

Addicted Member
Lid sinds
13 feb 2008
Berichten
1.567
Waarderingsscore
18
Punten
38
Leeftijd
65
Locatie
17km oostelijk van Amsterdam
Hoi allemaal.

Sinds gisteren kan ik Kral Avrupa op de Turksat niet meer ontvangen; (ik kijk en luister graag naar exotische TV muziek stations) Hij zat altijd op de Turksat 42E, 12643H, Symb 4800, Fec 5/6.

Ik heb hier helemaal geen signaal meer op (sinds gisteren)

Ligt die transponder er misschien uit?

(Alle andere transponders die ik had ingelezen van de Turksat werken wel gewoon)

Ik heb dit euvel zowel op mijn Nokia D-box alsmede op mijn Vantage.

Groetjes,

Bones

 
Ik heb even voor je gekeken, maar bij mij doet hij het nog steeds. Je transpondergegevens zijn goed. Hij is hier 10.8 dB op een 90 cm schotel. Dat is relatief laag voor Turksat. De meeste transponders zijn sterker tot zelfs ruim over de 14 dB.

 
@Cluyveduycker

Bedankt voor het checken.

Ik kijk via een 80cm schotel, zal m van het weekend beter afstellen.

Dankzij jouw post weet ik in ieder geval dat ie nog uitzendt.

Nogmaals dank,

Groetjes,

Bones

 
Hoi Cluyveduycker

In mijn vorige post schreef ik dat ik v/h weekend de schotel beter zou afstellen;

het was niet nodig om zo lang te wachten.

Ik ontvang nu Kral Avrupa weer goed.

Ik heb mijn Stab Italia Rotor al een tijdje gekoppeld -via USALS- (aan mijn omgeboude NanoXX 9800HD naar Vantage HD8000s), ik gebruik de 02.55.02T-O firmware (dus zonder CI).

Ik wist niet dat ik die Stab Italia Rotor soms naar het nul-punt moest resetten als ik USALS gebruikte ,omdat ik dacht dat dit alleen met DiSEqC 1.2 noodzakelijk was.

(toen ik die rotor had aangesloten op mijn D-box 9200s gebruikte ik DiSEqC 1.2 en ging ik regelmatig naar het nul-punt).

Ik wist dus niet dat ik dit met USALS ook moest doen omdat ik altijd goed beeld had.

Wat ik gedaan heb in Motorinstellingen-menu van mijn Vantage: Ga naar X, (dan zie je een satelliet staan) Ga naar Referentie, hier op geklikt en alles was weer okay.

Hij komt hier door met (op mijn Vantage uitgelezen): S=84, Q= 80.

Op mijn Nokia D-box 9200s signaalsterkte =49%

Je hebt helemaal gelijk dat dit een zwakke txp betreft, als ik CNN-Turk (11804V, 24444, 5/6) uitlees op mijn Nokia D-box komt ie hier door met een signaalsterkte van 90%.

Groetjes, en nog bedankt,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Bones,

Goed dat je het foutje hebt gevonden.

Ik had het zelfde probleem met een DM800. Soms wilde de schotel zelfs helemaal niet draaien of draaide helemaal naar oost zonder dat ik dat wilde. Door de schotel weer naar 0 te sturen ging alles weer goed.

Nu heb ik een DM8000 met dezelfde Moteck SG2100 rotor. USALS doet het perfect en hoef ook niet meer te resetten naar de 0 stand. Ik denk dat het iets met de stroom te maken heeft. De DM8000 levert waarschijnlijk net iets meer amperes dan de DM800.

 
USALS doet het perfect en hoef ook niet meer te resetten naar de 0 stand.
Hoi Cluyveduycker

Ik dacht dus ook dat ik met USALS nooit meer hoefde te resetten; ik had het dus mooi mis.

Ik denk dat het dus van de ontvanger afhangt.

Met jouw ontvanger hoef je nooit meer naar het nul-punt te draaien, ik met de mijnes -helaas- wel.

Van de DiSEqC 1.2 wist ik dat dit nodig was (toen ik mijn motor nog op mijn Nokia D-box 9200s had aangesloten)

Maar goed, ik heb alle exotische muziek-zenders weer, en ik heb niet eens mijn schotel handmatig hoeven te verdraaien; alles deed ik uit mijn luie stoel.

Groetjes,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht dus ook dat ik met USALS nooit meer hoefde te resetten; ik had het dus mooi mis.
Zou kunnen dat het van de ontvanger af hangt, maar ik hoef die ook nooit te resetten en ik gebruik er afwisselend mijn DM7020 en de DM800 op.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan