Humax 5050c

S

svhese

Ik heb de Humax 5050c door de leverancier laten vervangen i.v.m. de garantie, (zie vorig onderwerp) maar met het nieuwe apparaat vertoont het de volgende klacht.

Ik kijk natuurlijk zoveel mogelijk HD en soms gaat het goed maar ook gaat het regelmatig mis. Het beeld valt weg terwijl niet wordt opgenomen op de harde schijf. Het beeld valt weg een paar seconden en komt dan weer terug, valt weg, komt terug etc. Dat duurt net zolang tot ik de Humax en TV (Philips 37PFL7605h/12) uitzet en weer aanzet. Hierbij komt ook nog dat na het opnieuw aanzetten het beeld in hoogte is uit gerekt. Ik heb de TV analoog met de kabel verbonden. Het beeld valt niet weg en schakelt automatisch naar beeldformaat, dus ik denk dat het weer aan de Humax ligt. Wie kan mij helpen of is deze klacht herkenbaar?

 
Onze eigen technische man is momenteel druk wegens werkzaamheden maar misschien dat een andere technische gebruiker hier nog iets over kan zeggen.

Maar als ik dit zo lees dan begin ik toch over een fabrieksfout te denken dus wederom een garantie kwestie.

 
Ik kijk zoveel mogelijk HD...... ik heb de TV middels een analoge kabel aangesloten.......
Da's knap, HD via een analoge kabel :) , dit zal toch minimaal iets van een HDMI kabel moeten worden.

Ik heb het idee dat er wat extra informatie in het beeld zit waardoor de breedbeeld detectie op de TV wat vreemd begint te doen.

Is die optie op de TV ook uit te schakelen?

 
Natuurlijk kijk ik geen HD op analoog, maar normaal als alles werkt wel. om te kijken waar de fout zich bevind heb ik de Humax afgekoppeld om te zien of de TV dan ook uitvalt. Dit is niet het geval dus moet de fout gezocht worden weer in de Humax. Zijn dat soms onbetrouwbare apparaten of zit er iets niet goed met de combinatie van instellingen TV-Humax? De Humax staat op automatisch beeld en de TV op 16:9.

 
Die instellingen lijken goed, althans zo heb ik ze op mijn combinatie Dreambox 800HD en TV ook staan. Het opgerekte beeld is ook niet zozeer het probleem.

Dat zou eventueel inderdaad nog wel aan een instelling kunnen liggen tussen Humax en TV, maar ik maak me meer zorgen hierover:

Het beeld valt weg een paar seconden en komt dan weer terug, valt weg, komt terug etc. Dat duurt net zolang tot ik de Humax en TV (Philips 37PFL7605h/12) uitzet en weer aanzet.
Dit lijkt me toch echt meer een hardwarematig probleem, of het moet zijn dat de HDMI kabel die je gebruikt niet lekker is. Heb je die al eens gewisseld?

Op zich is Humax een zeer goed merk, maar een HD ontvanger is toch weer een heel ander type ontvanger. En een merk is niet altijd even goed met alles wat ze maken. Het is me echter niet bekend of Humax een probleem zou hebben met zijn HD ontvangers, tot nu toe heb ik daar eigenlijk nog geen klachten over gehoord.

 
Of de HDMI versie is niet compatible met de HDMI versie die in de TV zit........

 
Je moet maar eens beginnen met het controleren van de kwaliteit van de HDMI kabel.

Het kan zomaar zijn dat die niet voldoet, want hoewel ze wel erg op elkaar lijken, zijn ze intern niet allemaal gelijk.

Zo'n kabel hoort niet te bestaan uit zomaar wat draadjes naast elkaar met een plastic omhulsel.

Het moet bestaan uit een aantal deel kabeltjes zeg maar die niet allemaal gelijk zijn met elkaar.

Daar zit dan weer de plastic buitenkant omheen.

Natuurlijk kun je niet zien hoe die kabel er van binnen uit ziet, want daarvoor moet je m kapot maken.

Maar wanneer de kabel zelf redelijk dik is, dan is de kans groter dat de kwaliteit ook navenant is.

Bij een kwalitatiever kabel, zal de prijs in ieder geval ook navenant zijn.

Een standaard meegeleverde kabel (bij de ontvanger), is normalerwijze wel van de juiste samenstelling.

Maar wanneer die kabel er apart door je leverancier bij gedaan is (of er een langere kabel nodig bleek), moet je controleren of het wel de beste kabel is.

Dit geldt ook voor geluid, dus wanneer het geluid en het beeld niet gelijk zouden lopen, moet de HDMI kabel ook als eerste onder de loep genomen worden.

Kijk ook even in de ontvanger en in je tv of er iets van CEC of een benaming met het woord link (bij Philips is dat Easylink)erin ondersteunt, en zet deze dan aan of uit.

Doe dat in alle combinaties, dus:

uit - uit

aan - uit

uit - aan

aan - aan

 
Mannen, bedankt voor jullie reacties. Het is nog niet opgelost maar ik heb Philips opgebeld en die deden mij wat adviezen aan de hand. Allereerst moest alles resetten, dus de stekkers er uit en na enkele minuten kijken of de TV ook uitvalt als ik die rechtstreeks aansloot via de kabel, dus analoog. Dit enkele dagen uitgeprobeerd en de TV viel niet uit. Toen weer de Humax aangesloten en jawel dezelfde klacht. Daarna kreeg ik het advies de Humax aan te sluiten op een andere HDMI ingang en wat denk je 3 van de vier HDMI ingangen ontvingen geen signaal. Het zit hem dus niet in de Humax, maar in de TV. Philips zou voor de oplossing gaan zorgen en daar vertrouw ik dan maar op.

 
Phew, 3 van de 4 ingangen geen of onfatsoenlijk signaal? Da's wel heel slecht van Philips en dat hadden wij ook echt niet verwacht.

Maar fijn te horen dat je het euvel gevonden hebt en dat Philips er ook iets aan gaat doen. Succes alvast en bedankt voor de terugkoppeling!(Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan