Een PlayStation 3 hacken wordt kinderspel.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.154
Waarderingsscore
569
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Zelf heb ik geen ps3, maar dit bericht kwam ik tegen op ZD-net.


Een PlayStation 3 hacken wordt kinderspel. Een speciale usb-stick omzeilt beveiliging waardoor je games op de harde schijf kan zetten.


 


De hack staat al lang op het verlanglijstje van gebruikers. Hierdoor heb je immers geen spelschijfjes meer nodig. Het gaat om de PS Jailbreak, een speciale usb-stick die software installeert wanneer je hem in de console steekt.


 


Volgens
Maxconsole worden er verschillende beveiligingen uitgeschakeld. Maar in tegenstelling tot andere hackpogingen (waarbij de console vaak fysiek wordt aangepast) wordt er niet aan de garantiezegel geraakt.

 


Op het
filmpje dat circuleert zien we hoe het in zijn werk gaat. De stick zou eind deze maand te koop zijn bij Psjailbreak.com voor 150 dollar, maar de site is het op het moment van schrijven niet altijd bereikbaar. De Australische webshop Ozmodchips.com, dat bovenstaande video uploadde, zegt de stick binnenkort wel aan te bieden.

 


Sony heeft nog niet gereageerd op de komst van de stick maar het staat buiten kijf dat de elektronicagigant er niet blij mee is. Games kunnen kopieren naar de harde schijf zet de deur open voor piraterij.


 


De kans is groot dat het bedrijf nog een patch uitbrengt om de usb-stick te blokkeren. Al schakelt die ook de automatische updates uit. Tenzij je de console dus handmatig gaat updaten, blijft de stick zijn werk doen





 
Interessant nieuws want daar zat men al jaren op te wachten inderdaad.

Op dit moment is de ps3 volgens mij zelfs de langst ongehackte console. Er kwam zoveel bij kijken. Verleden jaar heb ik wel een gedeeltelijke hack gezien maar er moest nog het nodige meer gebeuren en dan een wijze nog om het te implementeren.

Persoonlijk denk ik gewoon dat al die console fabrikanten er altijd wel een lek in laten zitten net om die piraterij te kunnen waarborgen op een gegeven moment.

Bij de Xbox360 gebeurde dat wat te snel en bij voorgangers en bijv. de Wii al helemaal.

Maar prijzen van consoles zijn aan het zakken, Microsoft zit met iets nieuws aan te komen en de verkopen van PS3 lopen ook terug want die blijft ook duur.

Indien er een hack vrij komt, wordt het echter weer aantrekkelijk om zo'n apparaat te komen en krijg je toch nog eens een stijging van de verkoop. Daarom verdenk ik persoonlijk de fabrikanten ook wel van medewerking, da's altijd al zo geweest, ook met softwaremakers.

Daarnaast is het bekend dat ook onder de machines die verkocht worden om gehacked gebruikt te worden er toch nog originelen verkocht willen worden gewoon omdat de mensen de game te mooi vinden. Op die wijze wordt het toch nog een win-win situatie. Alhoewel Sony zeker van zich zal doen spreken en met de voeten zal gaan stampen.

Maar ik vind het mooi nieuws.:)

 
Als het allemaal waar is gaat mij dus ook een reden geven om zo'n ding te gaan kopen...

 
Dat bedoelde ik ook tussen de regels door met mijn laatste zin. Maar ik wacht even op m'n maat dat die ook bevestiging geeft.

Vandaag gaf hij wel aan defecte PS3's nu te kunnen repareren dus de rest zal ook niet lang op zich laten wachten denkelijk.:cool:

 
. Maar ik wacht even op m'n maat dat die ook bevestiging geeft.
Kom ik weer een keertje richting het Encibos... ;)

 
Zo zie je maar er is altijd wel een maas in het net te vinden.

Voor mij geen aanleiding om zo een ding te kopen, game bijna nooit, duur en ik zie echt de meerwaarde van zo een console.

Voor degenen die wel gamen zal het ongetwijfeld zijn waarde hebben

 
Ik game wel eens, maar het leuke van de PS3 is dat je er ook mee kunt internetten, Blue-Ray films kijken en in tegenstelling tot de Xbox360 kun je er gratis mee online spelen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan