nokia mediamaster

K

kees hydra

Ik heb een oude satellietontvanger ( nokia mediamaster).

Als ik die op een duitse zender zet (ARD of WDR) wordt automatisch de ontvanger uitgeschakeld en opnieuw opgestart en dan gaat hij terug naar het kanaal waar ik in eerste instantie naar heb gekeken.

Wat kan hier de oorzaak van zijn.

Kan deze vraag beantwoord worden via E-mail

Bedankt.

 
Beste Kees Hydra welkom op Satellite Fun.

Eigenlijk is het niet de bedoeling om vragen per email te gaan beantwoorden want dan heb alleen jij er iets aan, en niet andere mensen die ook soortgelijke informatie zoeken omdat ze eenzelfde probleem hebben.

Daarom is net een forum zo handig, niet alleen omdat de vragen er op staan, maar ook omdat normaliter ook de antwoorden er in de meeste gevallen bij vermeld zijn.

Je kunt je altijd op je eigen vraag "abonneren" dan krijg je automatisch per email bericht als er een antwoord geschreven is in de discussie/vraag die je gestart hebt. Zo hoef je ook niet telkens te komen kijken als je daar geen zin in hebt.

Dat gezegd hebbende weer even terug naar jouw probleem. Kun je aangeven naar welk kanaal de Mediamaster dan weer terug schakelt?

Kun je ook aangeven welke Mediamaster je hebt? Is dat de 9200 of 9500 of 9600 of 9800 of nog een ander type?

Mijn vermoeden is namelijk dat er ergens iets niet goed gaat met de spanning, wellicht dat onze Mas3 dat kan bevestigen of meer over kan vertellen.

Dus mijn idee is dat bij het schakelen van zenders er van verticaal naar horizontaal geschakeld wordt (of omgekeerd) als je naar de Duitse zenders schakelt. Daarvoor is een ander voltage nodig en dan gaat het mis. Dus misschien iets met de voeding ofzo?

 
Het is een 9500 met als firmwar 2.5 geloof ik want ik he hem niet bij de hans. En 't maakt niet uit van welk kanaal ik kom, meestal rtl4

gr. kees

 
Laatst bewerkt:
Hoi.

Op Astra 1 zitten deze zenders op 11836 H (transponder 71), 12422 H (transponder 101) en 12604 H (transponder 111).

Dat is allemaal horizontaal hoge band, net als onze Nederlandse CDS kanalen waarmee het schijnbaar wel goed gaat.

De bovenvermelde 3 frequenties zijn ook mooi verdeeld over de hele band.

Wanneer je de ontvanger niet al te lang hebt laten zoeken naar kanalen (en deze er dus als bovenstaand instaan), is het onwaarschijnlijk dat je probleem iets met een LNB voeding te maken heeft, zoals BT vermoedde.

Heb je de ontvanger niet recent laten zoeken naar kanalen, is het wellicht raadzaam om dat eens te doen.

Die firmware 2.5 lijkt wel wat op een versienummer die ik ooit eens onder het canal+ regime tegen ben gekomen.

Zijn de menu's in geel-oranje (of rood) met een blauwe achtergrond ?

De canal+ c.q. CDS firmwares zijn altijd al ernstig uitgeklede versies geweest.

 
Bedankt voor deze informatie, ik heb n.a.v. het uitvallen van de ontvanger de kanale opnieuw laten zoeken. Toen stonden alle kanalen er ook nog. Het uitvallen gebeurt alleen bij de ARD en WDR. Zou het kunnen dat ik deze zenders niet meer in België mag ontvangen want daar staat de ontvanger, trouwens al vele jaren terwijl ik dus een Nederlandse kaart heb. DAt zou ook nog een mogelijkheid zijn.

Kees Hydra

 
Laatst bewerkt:
ARD en WDR zijn FTA oftewel vrij te ontvangen kanalen, die mag je ook in Belgie bekijken en hebben derhalve niets met je Nederlandse smartcard te maken.

Normaliter zou je kunnen vermoeden dat het een ander lnb probleem is maar zoals je uit het antwoord van Mas3 eigenlijk kunt concluderen, zou je dan bij meer zenders een probleem moeten hebben.

Zelf dacht ik nog aan schakelen tussen de ietwat lagere en echt hogere (boven 12 gigaherz) frequenties, waar ik zelf ook nog wel eens een probleem mee gehad heb, doch de WDR zit ook op 11052 en sommige NL kanalen weer hoger, dus dat kan het ook niet zijn.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan