Het flashen van een vu+ solo.

J

joellie

Wie kan mij helpen om de vu+ solo te flaschen wat moet ik precies doen ik kom er maar niet uit. Ik heb vti v 0.1 op een usb stick staan wat moet ik nu nog meer doen? Ik heb ook de mbox-dvb modules gedownload maar ik weet niet wat ik moet doen vuplus en de solofolder ik weet niet wat ik verder moet doen.Wie wil mij helpen. En dan zit ik ook nog met de CCcam 2.1.4 hoe ik die in mij vu+solo moet krijgen. gr joellie.

 
Dit is wat ik van het flashen middels usb vernomen heb:

1.) Neem een USB stick en maak een directory aan en noem deze "vuplus". Open deze directory en maak daarin een nieuwe map aan met de naam "solo".

2.) Download de USB versie van een image en pak deze uit als deze in zip of rar ingepakt zit. Het boot, kernel en root bestand zet je in de directory "solo" die je eerder hebt aangemaakt.

3.) Plaats nu je USB stick in de usb poort aan de voorkant! Duw daarna op de achterkant van je VU+Solo op de reset knop.

Als de VU+Solo nu start zal het standby lampje rood zijn. Het lichtje op je usb stick zou nu moeten knipperen. Dit betekent dat de ontvanger van de usb stick aan het lezen is.

Na enige tijd zie je dat het lichtje op je usb stick gestopt is met knipperen. Dit betekent dat je VU+Solo klaar is met lezen en nu bezig is zijn interne geheugen te flashen. DOE NOG NIETS!

4.) Zo gauw je standby lampje groen wordt, is het flashen klaar en kun je de USB stick verwijderen.

5.) Druk nu de reset knop op de ontvanger nogmaals in en dan zal de VU+Solo het Enigma2 installatie proces starten.

V.w.b. je andere vragen kan ik je (nog) niet helpen, misschien een van de VU+Solo bezitters hier?

 
Hartelijk dank voor je reactie Black Tiger. Weet je ook of iemand anders hoe ik mijn IP adres kan aflezen want de vu+solo heeft geen display. gr joellie.

 
Dat zou je gewoon via de TV moeten kunnen uitlezen:

1.) Druk op Menu

2.) selecteer Setup en druk op OK

3.) Selecteer System en druk op OK

4.) Selecteer Network en druk op OK

5.) Selecteer Network Test en druk op OK>

Dit zou het ip van de VU+Solo moeten laten zien.

Ik zou overigens ook eens op zoek gaan naar wat tools want er zijn leuke programma'tjes die erg handig zijn voor gebruik met de VU+Solo.

Sterker nog, ik ga zelf ook op zoek en zet ze dan later vandaag of morgen in onze download sectie.

 
Hallo allemaal ik heb alleen beeld op de duitse FTA zenders . Wat moet ik doen om ook de nederlandse zenders er op te krijgen. Ik heb de CCcam 2.1.4 er op staan en ook de cfg config aangevinkt. Ben ik nog wat vergeten.? gr joellie.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:14 uur ----------

Hallo Black Tiger Ik heb dit gedaan wat je geschreven had :

4.) Selecteer Network en druk op OK

5.) Selecteer Network Test en druk op OK>

Nu geeft de vu +solo dit aan op het TV scherm.

Lan adopter Geintegreede ethernet staat aangevinkt.

Lokaal Verbonden staat aangevinkt.

DHCP Geactiveerd staat aangevinkt.

IP Adres Bevestigd staat aangevinkt.

Mame Server Bevestigd.

Dit staat nu allemaal aangevinkt, maar geen cijvers. Alleen aangevinkt naar dat ik een herstart test heb gedaan, want voor die tijd was alles leeg ,ik weet nu nog steeds mij IP adres niet. gr joellie.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:26 uur ----------

Ik heb ze gevonden. je moest naast deze instellingen ook nog de Blauwe knop indrukken zodoende krijg je informatie over je IP adres .

Netmask.

Gateway.

gr joellie.

 
Fijn te horen dat je het toch nog gevonden hebt want het moest immers daar ergens zitten.

V.w.b. CCcam kan ik je niet verder helpen, dan moet ik gaan zoeken maar daar heb ik nu geen tijd voor, misschien morgen? Of anders kan iemand anders je misschien antwoorden. Ik ga er van uit dat je de kaart er goed om in hebt zitten.

 
Hllo Black Tiger

DE CCcam 2.1.4 : Evenals de CCam cfg kon ik downloaden van uit het menu. Ik heb de settings geladen in de vu+solo, met dreambox edit. Maar de vu geet nu op de TV aan .Zenders niet gevonden ,{Sid not found in pat},weet jij misschien wat dat betekend. gr joellie.

 
Laatst bewerkt:
Maar de vu geet nu op de TV aan .Zenders niet gevonden ,{Sid not found in pat}
Dat duidt normaliter op een probleem in de zenderlijst. Dan is die niet goed of niet up2date. Ik zou een andere er in installeren.

 
{Sid not found in pat}' date='weet jij misschien wat dat betekend.[/quote']
Hoi.

SID staat voor Service IDentification.

Dat komt neer op zender nummer.

Die moet uniek zijn, in ieder geval per satellietpositie.

PAT staat voor Program Allocation Table.

Vertaald is dat zoiets als Programma Aanwijs Tabel; het is een inhoudsopgave.

Wanneer de SID dus niet in de PAT staat, kan je ontvanger die zender niet vinden.

De SID is dus niet afhankelijk van de zendernaam.

Zo is het mogelijk dat bijvoorbeeld SciFi nu automatisch door je ontvanger als SyFy kan worden herkend.

De PAT haalt ie van de satelliet en de SID haalt ie uit je lijst.
 
Zelf heb ik geen solo maar de Duo.

Bij mijn box gaat de kaart met de chip naar onderen in de decoder,.

Met CCcam moet je dan beeld krijgen als je een valide kaart gebruikt.

In de handleiding wordt gesuggereerd dat de chip naar boven moet maar dat is dus niet juist.

 
@joellie

weet je zeker dat je over een solo praat icm open pli???, dan ben ik toch nieuwsgierig waar jij deze vandaan gehaald heb, want op de pli website is geen image voor de solo aanwezig.

 
Waar zie jij hem dan over Pli praten? Ik zie alleen vti 0.1 staan maar nergens Pli.

 
@BT

je heb gelijk !!

zit ff wat forumpjes en reacties door elkaar te halen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan