Het flashen van een 500HD met dream up.

J

joellie

Hallo allemaal vandaag mijn DB 500HD ontvangen;

Natuurlijk eerst flashen met dream up ,en dan de nieuwste gemenie V 5.1 er in ; want op een site staat de handleiding met plaatjes met tekst er in en onder , kan niet mis gaan dacht ik zo gebeurd . Maar wat een tegen valler, precies volgens de plaatjes en de tekst eronder gewerkt 5 / 6 maal geprobeerd maar steeds de zelfde fout melding. Nou weet ik niet of het lukt om het probleem zo kort mogelijk uit te leggen maar ik probeer het.

Na stap 6 gaat het verkeerd. Bij het plaatje geeft dream up onder de voort gangs balk :Box attached and ready. En onder log 11:42.19 box type DM 500 en 11:42,28 ping result Ok box is alive and speaking to us.

Bij mij bij stap 6 daar gaat het al verkeerd. Want onder de voortgangs balk staat :Box is in serial HTTP mode. En onder log staat Box type: DM500HD en daar bijft het ook bij , alleen geeft hij nog 1 maal een fout melding {Wait for event method failed win error code 6} daar blijft het bij.

Maar naar stap 6 op het plaatje gaat hij gewoon door met tekst aan te geven >Performa flash erase during the process> dan moet je yes drukken en gaat hij verder > uploading file to box enz enz.Wie weet wat ik verkeerd doe? Ik heb het ook al via de Browser geprobeerd maar dat gaat ook niet. Wie kan mij helpen. GR joellie.

 
Hangt de box aan het internet dan is het niet zo moeilijk toch?

Dan gewoon de STOP methode gebruiken dus aanzetten met de stopknop aan de voorkant ingedrukt houden tot er stop staat en kijk dan welk IP nummer je krijgt.

De handleiding is goed alleen staan er andere type's,

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=11566

En wil je met een nulmodemkabel en Dreamup heb ik even een handleiding gegoogled, dat gaat vaak een stuk langzamer of je moet er een internet kabel cat5 bij gebruiken.

http://dreamforum.nu/wbb3/index.php?page=Thread&postID=21107

 
Hallo Aart de eerste 6 stappen gaan ook zo. Maar dan onder de voortgangs balk waar nu staat > uploading file to box.

1> Box type DM500HD.

2> Calcutating checksum.

3> Uploading file to box.

4> Box is flashing from its memory.

5> Box was flashed successfully. Van 2/5 komt bij mij niet voor in het schermpje, alleen die fout aan het einde van het procces. Wait for event method failed error code 6.

En in het venster daaronder staat bij mij;

Box type DM500HD en verder komt er niets meer te staan ,zoals nu in dit voorbeeld wat ik ook al had van een andere site.

Het scherm geeft bij mij aan ;

Box type DM500HD en verder niets. En als hij het procces heeft doorlopen geeft hij de fout melding . Wait for event method failed ( error code 6 }? Dat geeft hij bij mij aan. gr joellie.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:46 uur ----------

Hallo Aart ik heb het nu geprobeerd op de site waar je mij de link voor hebt gegeven ,die geeft een andere fout melding maar werkt ook niet.

LOG:

18:26:38 box type DM500HD.

18:27:09 Calculating checksum.

18:27:11 got wrong response from box HTTP/1.0400 bad request.

Content-type:tex/ plain.

Server yahdv1.0

Serial mode.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen , dat heb ik weer zo iets simpels met plaatjes en tekst erbij en nog gaat het niet, om moedeloos van te worden. gr joellie.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 19:00 uur ----------

Hallo allemaal dit ben ik vergeten erbij te zeggen. Ik kan geen 0 modem kabel gebruiken omdat de DM500HD geen aansluiting heeft voor een nul modem kabel. Ik heb vanmorgen een USB Kabel naar mini USB gekocht. Misschien komt het daar door dat hij steeds die fout melding geeft .Maar dat kan denk ik ook net want hier staat dat het ook met dezelde kabel gaat als net genoemt. http://www.luxsat.eu/handleidingen/DreamBox500starters_manual_nl/index_dreambeginner2.htm PS ik weet niet of deze link mag .gr joellie..

 
Volgens mij ben je verkeerd bezig een usb kabel naar mini usb heb een plaatje gezocht van de DM500 HD en ik zie toch gewoon een 9 polige stekker voor een RS232 seriele kabel een nulmodem past daar keurig in.

http://www.prlog.org/10522567-dreambox-500hd-receiver.jpg

Ook zie ik er onder een kleine gleuf voor een denk ik mini usb maar of dat werkt met flaschen weet ik ook niet.

Maar om nu weer een andere kabel te kopen zou ik ook niet doen probeer het via de STOP methode te flaschen zou ik zeggen.:)

 
Hallo Aart er zit echt een mini usb poort bij mij op de Dreambox 500 HD ,ik heb net nog gekeken. Ik heb de achter kant van de decoder naar mij toe gericht. Links zit de LNB in dus ik heb geen LNB out . Dan de mini usb ingang daar staat onder service, dan de ingang voor een externe harde schijf eSATA .Dan de scart tv in het midden. Dan de power on/off schakelaar ,daaronder de hdmi ingang dan rechts daarnaast ethernet boven ethernet staat modem ingang ,en aan het eind aan de rechter zijde DC 12 volt ingang. verder niets dus geen9 polige stekker. Het kan geen klone zijn want ik heb hem vandaag opgehaald bij een satwinkel. gr joellie.

 
Hoi joellie.

Aart44 heeft gelijk, je bent helemaal verkeerd bezig.

Je probeert je box te updaten via de methode voor de DM 500 s, terwijl jij een DM 500 HD hebt.

Dat zijn twee heel verschillende apparaten !

Dit gaat je dus nooit of te nimmer lukken zo.

Let erop dat je de juiste handleiding gebruikt !

 
Nou Aart als dit de juiste afbeelding is van een DB 500 HD .Die komt totaal niet over een, met die van mij alles zit hier op een andere plaats , en inderdaad hier kun je wel een nul modem kabel op aansluiten. En deze ontvanger op jou link heeft wel een LNB in en out ,wat ik niet heb en alles zit op een andere plaats. Kan het zijn dat op je link een oud model is? Of heeft die sat winkel mij belaserd en is het een klone. Hoe kom ik daar achter. gr joellie.

 
Lijkt me sterk Joellie,

Ik heb er nog niet van gehoord dat er DB500 HD clonen zijn, dus dat lijkt me niet het geval.

Gr.

Wing

 
Ja Wing die zijn er wel.

En deze ziet er uit als een clone.

Ik moet kiezen tussen een vu solo en een 500 en kwam in mijn zoek tocht ook deze clone tegen.

 
ok dan , weer wat geleerd

 
joellie kijk ook eens bij Luxsat.

 
Dat heeft ie al gedaan, kijk maar eens naar zijn link in een van z'n eigen eerdere posts.:)

 
Sorry BT had ik niet gezien.

 
Is niet erg hoor, ik mis ook nogal eens het een en ander.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan