DB 500HD instelingen.

J

joellie

Hallo Aart en alle anderen ik kon niet eerder reageren .Want ik kon gisteren niet op deze site komen. Maar het flasen is gelukt , evenals het activeren van CCcam 2.1.4 en de new camd. Maar ik heb wat verkeerd staan in het menu ofwaar dan ook ik krijg geen signaal dus ook geen beeld. Zie hier onder:

Gemini geinstaleerd project 5.1 voor de DB500HD . CCcam 2.14 geinstaleerd , en een camd config geinstaleerd. Plus een settingslijst voor een draaibare schotel heb ik in de 500HD gezet. De graden East /w goed gezet. De TV geeft ook aan dat de CCcam 2.14 er in staat onder in het beeld. Maar ik heb geen signaal bij SNR / AGC en BER. Er zijn zoveel mapjes te openen dat ik wat verkeed heb staan of dat nog geopent moet worden . De 500HD geeft B.V bij Installform ( gemini server) OK. Maar bij install from ( my server ) geeft hij een error ?. Dit staat bij Informatie gemini configuration , en bij informatie installed cams. Wie kan mij helpen om beeld te krijgen want ik heb het idee dat er nog meer ingesteld moet worden, en mapjes geopent maar ik weet niet welke. Wie wil mij helpen om beeld te krijgen. gr joellie.

 
Hallo Joellie,

Dat je geen signaal hebt op de BER is goed, want dat staat voor Bit Error Rate,

dat wil zeggen hoeveel beschadigde signalen jouw LNB bereiken en niet goed worden weergegeven.

Dus hoe lager de BER hoe beter beeld je zou moeten hebben.

Je zegt dat de waardes Oost en West goed hebt staan.

Kun je iets meer vertellen over je schotel opstelling, werk je met een motor heb je een enkele LNB op een vaste schotel of meerdere via een Diseqc switch.

Als je instellingen in je satelliet configratie niet kloppen, kan het ook zijn dat je geen beeld krijgt.

Dit kun je vinden op de volgende manier;

Menu --> Instelligen --> Zenders zoeken --> Tuner configuratie .

Kun je vertellen hoe je instellingen daar staan.

Als daar alles goed ingesteld staat, dan moeten we denken aan een hardware matig probleem zoals een kapotte LNB of kabebreuk.

Daarna kunnen we even verder kijken hoe we je kunnen helpen.

Groetjes,

Wing

 
De graden oost/west is niet juist voor usals je:

Longitude is : East

Latitude is : Noord

En vertel eens hoe is het flashen nu gelukt welke methode heb je gebruikt??

 
Kun je vertellen hoe je instellingen daar staan.
De instellingen staan volgens mij goed ,voor mij is dat waar ik woon in EDE 005.4 E / 052.2 N.

En Aart ik heb het toch voor elkaar gekregen door wat jullie zeiden het IP nr in de browser in getypt en toen ging het wel. Ik heb nu alleen langer de standby knop langer ingedrukt gehouden 30 seconden ongeveer ,ik denk dat het daar om niet lukte , ik hield de standby knop niet lang genoegd ingedrukt.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 03:52 uur ----------

Hallo allemaal ik heb nog een vraag ,waar ik net tegenaanloop . Bij blader door netwerk ,daar staat onder het IP adres van de ( DM500HD } configfiles Met een rood kruis er door en daar onder harddisk ook met een kruis er door . Weet iemand of ik configfiles moet aanvinken zodat hij groen word of moet ik het zo laten.? Ee harddisk zit niet in de 500HD dus die hoef ik niet aan te vinken neem ik aan> gr joellie.

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan