Ik krijg de DB 500 niet in de flasch mode.

J

joellie

flaschen van een DB 500 HD.

Hallo allemaal ik zet dit bij een ander onderwerp want dit is geloof ik nog niet besproken.

Het probleem is ik heb een image in mijn 500HD staan , waar ik niet tevreden over was .

Dus ik dacht ik flash hem even in de browers. Maar ik ben nu al een paar uur bezig maar ,want als ik mijn dreambox opstart zie ik die oude image staan op mijn TV scherm , en die geeft maar aan loading ,al een uur lang en hij gaat niet verder dan 3/4 . Dus daar heb ik niets aan want ik kan niet in het menu komen.

En de nieuwe image staat er niet in omdat ik denk ik DHCP aangevinkt heb staan. Daarom kan ik ook de nieuwe inmage er niet overheen flashen.

Wat moet ik doen om toch over die oude image heen te flashen.

Het probleem is denk ik dat ik mijn DHCP heb vastgezet , en de dreambox geen andre IP adres kan vinden. Wie kan helpen. gr joellie.

 
Stekker er uit laat een paar minuten staan voor je iets doet, dan aan de voorkant knop indrukken en ingedrukt houden en de stekker er weer in tot je STOP zie.

Loslaten en dan krijg je je IP nummer tenminste als de internet kabel goed is.:)

 
Hallo Aart en alle andere dit heb ik gedaan ik heb hem wel 2 uur uitlaten staan , omdat ik weg moest.

Stekker er uit laat een paar minuten staan voor je iets doet, dan aan de voorkant knop indrukken en ingedrukt houden en de stekker er weer in tot je STOP zie.

Loslaten en dan krijg je je IP nummer tenminste als de internet kabel goed is.

En waar moet ik dat STOP dan zien staan.

Er komt nergens geen stop te staan. > Ik heb deze methode ook geprobeert. Eerst met dreamup opstarten zodat er HTTP komt te staan.

Ik heb vaak de melding Calculating Checksum als ik een DM500HD met DreamUp 1.3.3.5 wil flashen, deze melding blijft dan ook gewoon staan en hij begint gewoonweg niet met flashen.

De oplossing is meesterlijk simpel:

Start DreamUp 1.3.3.5, stel de juiste IP adressen in, klik nu op connect.

Als dit gebeurd is zet je de box aan met de schakelaar, nu verschijnt er een balkje met een melding dat de http interface gestart is.

Open nu een webbrowser en ipv http://www.google.nl type je nu het IP adres welke is opgegeven in DreamUp. Druk op enter en je krijgt het onderstaande scherm. Hier kun je nu snel en makkelijk de firmware upgraden.

Dat balkje verschijnt bij mij ook met de melding HTTP.

DE eerst keer dat ik het via deze methode probeerde.

Kwam er inderdaad die eerste chip te staan ,en in de tweede kon ik de image in type. Maar toen gooide hij mij er uit.

En bij de volgende pogingen kwam ik er niet meer in. Het ledje op de DB 500HD bleef constand rood knipperen.

Wie heeft er nog een idee , of is hij kapot? gr joellie.

 
Het lijkt allemaal doodeenvoudig en dat is het meestal ook maar dit snap ik ook niet normaal komt het STOP gewoon in je schermpje te staan en even later een IP nummer.

Maar de DM500HD ken ik ook niet maar als je geen IP nummer krijgt kom je niet verder.

Jammer maar ik weet het verder ook niet.:)

 
Ik heb ook geen 500hd maar lukt het ook niet uitsluitent met een nulmodum kabel??

Ik bedoel dus zonder internet aansluiting.

Soms moet je dingen forceren.

Dreambox met nulmodum kabel aansluiten dreamup opstarten en dan spanning er op.

 
Er zit op de DM500HD volgens de topicstarter geen seriële poort wel een mini usb.:)

 
Klopt helemaal aart net even gekeken bij de sponsor hier boven.

 
Ok en met een usb naar serieel ??

Zou in theorie moeten kunnen werken.

 
Nee, dat gaat niet werken.

Die dingen hebben een driver nodig en dat is dus niet beschikbaar tijdens booten.

Dat is wel belangrijk als je op de genoemde manier wil flashen.

Bovendien is de aanwezige aansluiting een ingang (beter: een device), geen uitgang.

Dit gaat dus niet werken met een USB naar serieel omzetter (ook niet als er een adapter gebruikt word om de stekkertjes passend te maken).

Ik heb even gezocht naar wat plaatjes van een 500 HD, en dan kun je dus verschillende apparaten vinden.

Das niet alleen een DM500HDPVR (die heeft een display), maar ook de DM500HD (die dus niet) en andere apparaten die ook DM500HD heten, maar anders zijn.

Uiteraard zijn dat de clones.

Die hebben dus andere aansluitingen zoals DVI in plaats van een HDMI stekkertje, en twee USB A stekkers.

Die USB A zijn dus wel de stekkers die bij een host horen, maar ik betwijfel sterk of dat dan ook zo zal werken.

Ik heb van joellie ook alleen maar verwarring gezien over de tekst STOP die op het diplaytje op het front van de DM500HD moet komen.

Wel heeft hij het over een knipperend rood LEDje, maar dat mag je nauwelijks een display noemen.

Mijn vermoeden is dat er helemaal geen diplay op het ding zit en je dan dus ook niet de STOP methode kan gebruiken.

Want er is dan helemaal geen manier om STOP en het IP nummer te communiceren voor het ding.

Dat IP nummer moet dus ook op het displaytje verschijnen.

 
Nou eerst maar eens gekeken bij de makers van de DM500 HD er staan twee manieren om te flashen met de browser en met Dreamup.

Als ik die via de browser aan klik zie ik ook een manier om op een andere manier achter je IP te komen.

En er staat een link om een virtuele seriele com poort te creëren door middel van een driver.

Er staan plaatjes bij denk toch dat het zo moet lukken.

http://www.dream-multimedia-tv.de/en/dm-500-hd-information

 
DAt klopt MAS3 er zit inderdaad geen display op de 500HD . alleen een standby knop met daar boven 2 ledjes 1maal groen en 1 maal rood. Dus daarom vroeg ik waar moet dat stop dan komen te staan.

Ik heb van joellie ook alleen maar verwarring gezien over de tekst STOP die op het diplaytje op het front van de DM500HD moet komen.

Wel heeft hij het over een knipperend rood LEDje, maar dat mag je nauwelijks een display noemen.

Mijn vermoeden is dat er helemaal geen diplay op het ding zit en je dan dus ook niet de STOP methode kan gebruiken.

Want er is dan helemaal geen manier om STOP en het IP nummer te communiceren voor het ding.

Dat IP nummer moet dus ook op het displaytje verschijnen.

En nog iets MAS3 je vroeg een paar weken geleden heb je de brief van canal digital wel goed gelezen, dat je de decoder en lnb voor niets krijgt. ik had het goed gelezen er stond helemaal voor niets. MAAR nu blijkt dat ze het abonnements geld met 5 euro per maand gaan verhogen daarvan akte. gr joellie.

 
Mijn vermoeden is dat er helemaal geen diplay op het ding zit en je dan dus ook niet de STOP methode kan gebruiken.
Heb je ook mijn reply gelezen? Daar staat namelijk een methode in om het ip te achterhalen aan de hand van het knipperende ledje. Het zou goed kunnen dat dit met de 500HD ook werkt.

Het blijkt uit de reactie van Aart44 dat de machine ook een ip krijgt.

Een methode om te kijken welk ip is in de router gaan kijken welk ip de Dreambox krijgt van de router. Veel routers hebben een dhcp status waarin verkegen leases worden weergegeven, dan hoef je die ip's maar in je browser te proberen.

 
Dat klopr Black tiger zoals ik al vertelde ik weet niet waar jullie stop zien.

want er zit geen display op.

Maar ik heb het nu op U manier gedaan en er zit nu een nieuwe image op,

hartelijkdank allemaal voor je antwoorden.

Ik zal nog wel een keer wat vragen want ik weet nog heel weinig van de DM500HD , ik hoop dat jullie dat niet erg vinden .gr joellie.

 
Fantastisch dat je het opgelost hebt, en je bent altijd welkom wanneer je nog eens vragen hebt.

Daar is het board juist voor bedoeld.

 
Exact, fijn te horen dat het gelukt is en zoals Mas3 al aangaf, het forum is net om mensen met vragen te helpen, dus we zien je graag terug!

 
Joellie,

Begrijp ik hieruit dat je mijn hulp niet meer nodig hebt??

Groet,

Wing

 
Nee wing ik heb je hulp nog steeds nodig .

Want hij [was} is weer geflasht .

Maar het probleem is gebleven .

Ik had er alleen een andere image opgezet om te kijken of het soms aan die image lag nee dus.

Dus we bellen nog voor de afspraak ,die gaat gewoon door.

Ik begin te denken dat het een net werk probleem is.

Dus ik zie je op de afgesproken dag.

Ik neem telefonisch contact op . gr joellie.

 
No problem Joelllie,

Rescue is on it's way

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan