dm800 HD paterpan image..:S

R

rayman

Hoi,

Ik wilde even mijn ervaring delen.

Vanavond aan het spele geweest met een andere image.

Genaamd peter pan (neverland). Klonk me zo onbend voor en d8 even spele. Kijken wat het is...

Nou als volg ter werk gegaan:

Natuurlijk overal een back-up van gemaakt, Dm in de upgrade mode.Systeem uit gezet, en de on/off knop tijdje ingedrukt houden en op display kwam het IP adres van de dm. Deze in de webbrowser in getypt en de image erop gezet.

En toen kwam het gevaar, wat altijd op deloer ligt... Kreeg de melding ERR01 NO CA FOUND...

Met wat google kwam ik er wel uit, moest een unforced versie dreamup zoeken. Dreamup gestart dmv nulmodem kabel (com1)

En nadat de verbinding er was moest ik even wachten, en kwam de dm weer up!!! zucht...

Dm uit gezet, en weer in de upgrade mode gezet, en mijn oude (openpli) er maar weer op gezet.. backup weer terug. en kan weer tv kijken...

Ik denk dat de bootloader was overschreven oid.Want heb nog niet zo veel kennis ervan.. Moet wel zeggen dat dit om een kloon gaat.

En verder nooit problemen mee gehad..

Maar ik ben nu wel even genezen.. hahah

Dus mensen, gouden regel wat goed is goed laten..

 
Daar ben ik het niet mee eens.

Je moet nou eenmaal wat riskeren om de grenzen te vinden (dat wil zeggen, je moet er af en toe over heen).

PeterPan / Neverland image is een redelijk oude naam.

Het zou me niets verbazen als het dan ook een oude image is, maar ik weet het niet.

De gouden regel uit deze ervaring is wat mij betreft dus eerder dat je altijd een backup maakt, zodat er niets verloren is als je experiment mislukt.

 
@mass,

Nou laat ik het iets anders zeggen. Voor mij als (leek). Dacht ik eerst oke die heeft zijn tijd gehad ivm die foutmelding..

En natuurlijk, wil je wel eens iets anders testen en bekijken..

ps: image was niet zou oud, changelog stonden update's van plugins datum 09-09-2010.. Zal het nog eens na kijken..

 
Inderdaad is Peter Pan/Neverland een oude naam maar ze komen regelmatig met een nieuwe versie en dit is een mooi image van vorige maand.

Vaak kunnen ze niet achterblijven omdat er nieuwere drivers zijn zo ook nu OE 1.6 drivers.

Zelf heb ik het image getest in Meo boot en het is een mooi stabiel image.

Om geen "no ca found" probleem te hebben kun je het originele er op zetten is hij klaar niet opstarten maar de juiste bootloader er achteraan te sturen.

En welke dat is ligt aan je simkaart die in de box zit als het sim 2.01 is dan is 76C de laatste.

Wil je helemaal geen probleem hebben dan neem je een al gepatchte versie die geschikt is voor je bootloader en die versies zijn er.:)

 
Met wat google kwam ik er wel uit, moest een unforced versie dreamup zoeken
Een unforced versie van DreamUp? Ik heb altijd begrepen dat die melding aan de bootloader van een clone lag.

Wat is het verschil tussen een gewone versie DreamUp en een unforced versie?

 
Als DreamUP het herkent als een clone is Flasch niet meer aanklikbaar door er een ander bestandje over te slepen wordt hij aanklikbaar en werkt.:)

 
Ah kijk, weer wat bijgeleerd, ik wist niet dat DreamUp ook al DM800 clones kon detecteren. Handig om te weten.

 
Nou ik was in ieder geval blij, dat ik alles weer goed terug kon zetten...

ps: Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tusen en echte Dreambox & Kloon.

Behalve de prijs..:biggrin:

Want ik ben wel toe aan een andere.. mijn voorkeur gaat uit naar de dm8000.

 
Verschillen? De prijs en het feit dat je op een originele alle images kunt zetten en bij een clone afhankelijk bent van de aanwezige sim, maar wel bijna alles er op kan als iemande firmware aanpast.

Voor de rest hadden ze in elk geval in het begin veel betere koeling dan de originele.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan