De DB500HE werkt nog steeds niet wie heeft de oplossing

J

joellie

Hallo allemaal wie heeft er een DB500HD die goed ook met lan share kan.

Ik heb jullie al verteld wat voor problemen ik de laatste 2 weken heb gehad met mijn DB500HD ;zie forum flashen ;

Ik krijg de 500 niet in de flash mode;

De instellingen van de 500HD.

Nu had ik er sinds gisteren weer een probleem bij ,bij het gebruik van de HDMI kabel kreeg ik allemaal groene en oranje balken door mijn beeld , dat begon al bij het opstarten.

Vandaag een nieuwe 500 gekregen van de satboer , dus ik dacht vandaag gaat het gebeuren. Nee dus.

Precies hetzelfde probleem als met de vorige 500HD .

Geen groene en oranje balken over het beeld scherm. maar wel dezelfde problemen.

Alles ingesteld zoals ik dacht dat het ingesteld moest worden. Mijn neef op bezoek met zijn laptop om aan de 500HD te hangen. Alles gaat goed als je de 500HD pinkt ,allemaal mooie waardes.

Heeft er iemand misschien een oplossing.

Zou de Modem de 500hd niet aan kunnen , omdat er misschien een snellere processor in de 500HD zit dan in de 7020 ? Maar waar om heb ik dan met de 7020si die al jaren gedraait ,nooit problemen gehad .

Wie heeft de oplossing .Wij weten het niet meer Wij denken de modem ,maar we kunnen het niet met zekerheid zeggen , omdat bij de test bijna de zelfde modem gebruikt werd.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet. vr .gr . joellie.

 
Laatst bewerkt:
Ik heb een deel van je tekst er uit gehaald, dat ging over cardsharing en dat supporten we hier niet, m.u.v. interne cardsharing. Dus het ping tijden probleem zul je zelf moeten oplossen.

V.w.b. het groen/gele beeld zou je kunnen kijken naar de HDMI instellingen van je Dreambox en de instellingen van je TV. Dat moet daarmee goed te krijgen zijn.

De snelheid van je ontvangers heeft niets te maken met het modem verder overigens.

 
De DM500HD moet je gewoon op dezelfde manier flashen als een 800, omdat en geen display op zit is het wat lastiger om achter het ip te komen maar dat is ook redelijk simpel op te lossen.

Sluit de box gewoon de eerste keer aan op je netwerk en kijk in de netwerk setup welke ip deze box heeft gekregen.

Herstart de box en houd de aan/uit knop op de voorkant ingedruk tot +/- 10 sec vast tijdens het opnieuw opstarten.

Type hierna het ip in je explorerbalk van je browser en je krijgt dezelfde interface te zien als een 800 in de stop modus, de rest is dan simpel.

Ik denk dat BT gelijk heeft met de opmerking over de instellingen van de HDMI maar het kan ook nog een gammele kabel zijn.

Over jou probleem met intern sharen beter te kunnen beoordelen moet je even vermelden welke image je gebruikt en wat je aan softcam op de box hebt staan.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan