probleem outlook

W

wiha

wie kan mij helpen met het volgende probleem.

ik krijg heel vaak een excel bestand als bijlage toegestuurd via email ( outlook)

de laatste keren krijg ik die niet meer binnen navraag bij diegene die ze verstuurd is dat ze wel worden verstuurd maar niet meer aankomen ,zonder excel bijlage komt alle mail gewoon binnen dus adres is goed ingevult.

ook words en foto in bijlage komen prima binnen.

wie kan mij helpen

bij voorbaat dank

wiha

 
Het zou kunnen zijn dat de provider waar de mail bij binnenkomt een instelling in zijn beveiliging heeft gewijzigd waardoor xls bestanden niet meer toegelaten worden.

Vooral bij Ziggo doet het probleem zich voor dat er weinig extensies nog maar doorgelaten worden, een belachelijke situatie, aangezien ook gewone Office documenten en afbeeldingen gewoon gewist worden.

Ik wil wel eens met je testen, maar je hebt hier je email adres opgegeven van je eigen domeinnaam. Gaat het om dat email adres of doet het probleem zich met een ander email adres voor.

Als je wilt testen, dan het betreffende email adres niet posten als het afwijkt van dat waarmee je geregistreerd hebt, maar dan kun je me dat in een pm schrijven. Misschien komen we er dan met een test achter waar het precies mis gaat.

 
Het is vrij gebruikelijk om office documenten te blokeren, i.v.m. schadelijke macro's etc.

Probeer eens om het bestand te hernoemen van bijvoorbeeld document.xls naar document.bla, dan zal het er meestal wel door komen. Werkt dat ook niet dan kun je dat bestand ook nog eens zippen.

 
Hernoemen is al gezegd idd. Werkt meestal.

Welke versie betreft het outlook, Kan het nog een update zijn MS?

 
Ik ben al met wiha aan het testen, paar mailtjes gestuurd met excel bijlage.

Voorlopig komen er nog geen terug. Kan echter wel zijn dat ze bij hem nog gefilterd worden dat is me niet bekend maar dat horen we nog wel.

 
zippen ben je van het probleem af en is standaard te doen in windhoos met rechtermuis knop

 
Zippen is niet de oplossing.

Als je zo'n Ziggo account hebt, krijg je zelfs gezipt of met rar het bestand niet weg.

Die gebruiken vermoedelijk Amavisd om de boel te scannen en die scant standaard "inside archives" oftewel ook in zip en rar.

Inpakken met zip of rar kan dus helpen maar je kunt er echt niet van zeggen dat je dan van het probleem af bent, want dat is bij Ziggo dus bijv. niet het geval.

 
Zo, dat gaat dan wel heel erg ver meneer Ziggo!

Dit moet dan maar eens aangekaart gaan worden bij de privacy waakhonden.

Je kunt niet zeggen dat een zip bestand automatisch door welke mail client dan ook geopend word en daarmee ook de systemen van gebruikers automatisch besmet kunnen raken met rotzooi.

Deze vorm van "bescherming" gaat wat mij betreft dan ook veel te ver (helemaal afgezien dat volgens mij mail verkeer ook onder het briefgeheim dient te vallen).

 
Die bescherming gaat mij ook veel te ver, maar probeet het maar eens. In elk geval zeker voor de mensen die de beveiliging van Ziggo aan hebben staan.

Probeer die maar eens een .exe bestand te sturen, ook al is het ingepakt in .rar en laatst had ik zelfs problemen met png en jpg bestanden, die zouden onveilig zijn, aldus de automatische retourmail. Er zijn ook veel klachten over.

Het schijnt dat n.a.v. de klachten de filter nu minder streng is ingesteld voor zip en rar bestanden. Maar kort geleden kreeg ik toch mails terug met gewoon een foto en een andere ook met een setup bestand (dus .exe), zelfs ingepakt.

Veiligheidscontrole v.w.b. virussen heeft mijns inziens niets met het briefgeheim te maken want het wordt niet ingezien behalve door een systeem. Maar het moet in zo'n geval wel aan te geven zijn dat je daar geen gebruik van wenst te maken.

Anders valt het IMHO wel onder schending van privacy.

 
Nu weet ik weer waarom ik geen ziggo heb...:biggrin:

Dan blijft er idd alleen extensie veranderen over denk..

 
Als inpakken in zip of rar niet helpt, blijft dat de enige mogelijkheid ja. Let ook even op de grootte van documenten en foto's. Vaak worden bijlages van groter dan 5 of 6 mb al niet meer geaccepteerd.

Veel providers houden de 6 mb norm aan, sommigen 4 mb en anderen 10 mb.

Da's niet van toepassing bij bijv. Gmail, daar kun je veel grotere bijlages naar toe sturen.

 
Zip/rar bestanden met een wachtwoord worden doorgaans ook niet gescanned.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan