Ip box in netwerk

G

gerald

Hallo,

Ik heb de ip box 9000HD, en ook d.m.v. een netwerkkabel op een router aangesloten.

Alleen nu wil ik wel bestanden van mijn windows vista computer via het netwerk versturen naar mijn ip box.

Ik kan het niet voor elkaar krijgen, maar is dit uberhaupt mogelijk, omdat de ipbox werkt op linux?

Gerald

 
Hoi gerald.

Natuurlijk is het mogelijk om bestanden naar je IP box te sturen.

Ik heb zelf ook zo'n box (maar dan met een ander merk erop).

Je moet wel een aantal zaken weten over je box.

Zo moet je weten welk IP nummer je box heeft.

Dat kun je opzoeken in het menu van de box.

Ik raad iedereen aan het IP van een satelliet ontvanger altijd vast te zetten, en dus geen gebruik te maken van DHCP.

Het is overigens van belang dat je bij dergelijke boxen altijd even vermeld welke firmware je er op hebt staan want ook dat kan nogal eens een verschil maken.

Vooral bij DGS/IPbox verandert er nogal eens wat in de mogelijkheden, en ook daar zijn verschillende makers van firmware.

Wanneer je het IP nummer van je box weet, dan kun je die box bereiken door dat nummer in je browser in te geven.

Je krijgt dan een scherm te zien waar je je box kunt bedienen, en zelfs met je browser naar de programma's op de box kunt kijken.

Das best leuk om eens mee te spelen.

Je vraag gaat over zaken op je box zetten.

Maar dat is niet eens noodzakelijk.

Je kunt ook dingen op je pc delen met de box.

Natuurlijk moet dan de pc wel aanstaan wanneer je er met de box gebruik van wil maken.

In het andere geval kun je met RCC (Relook Control Center, feitelijk hetzelfde tooltje dat er ook is voor de dreambox) een FTP verbinding opzetten.

Met zo'n FTP verbinding kun je zonder meer dingen naar je box kopiëren.

Uiteraard kan dit met elke FTP client.

Je moet wel weten waar je dat neerzet, en als je betreffende bestand met de afstandbediening wil bereiken moet je dat dus op de juiste plaats neerzetten.

Als je aangeeft wat je wil doen en welke firmware je hebt, kan er denk ik wel een meer precies antwoord gegeven worden.

 
Hallo,

Ik heb NLB-R 11834 er op staan, misschien al wat verouderd, maar het bevalt mij nog goed.

Mijn bedoeling is om bestanden van de computer zoals foto's of gedownloade films of muziek kan laten zie of horen op de tv via de ip box zodat ik niet elke keer weer kabels moet aansluiten.

Gerald

 
Hoi.

Die versie is iets ouder als een half jaar en zal best nog OK zijn.

De NLB heeft als voordeel dat je er gelijk een emu en driver voor de kaartlezer in hebt zitten waardoor je eenvoudig je kaartje in de ontvanger zelf kan doen en dus geen CI module nodig hebt.

Je kunt dus met een FTP programma naar je box gaan.

Daar zet je vervolgens films in de map /media/divx (ook als het geen *.avi is maar bijvoorbeeld een *.mpg)

En foto's zet je dus in /media/photo.

Ik heb het zojuist even getest met de versie die ik er op heb staan (r13366, de laatste van fabrikant CRi).

Dat werkt goed, zowel de foto's als *.mpg en *.avi worden correct afgespeeld.

(Er word nu een aflevering van een SF serie afgespeeld die bijna net zo oud is als ik zelf, maar wel in .avi formaat)

 
Hoi,

Ik krijg geen verbinding met de ipbox.

Ik heb filezilla op de computer gezet, ip adres ingevoerd,

maar het lukt niet.

Weet ook niet wat ik fout doe.

Gerald

 
Krijg je de vraag naar een gebruikersnaam en een password ?

Voor de DGs c.q. CRi images is dat beide relook

En heb je ook geprobeerd verbinding te maken met je browser ?

 
Eventueel kun je ook de FTP funktie in Total Commander eens proberen. Filezilla wil nog wel eens vreemd doen af en toe.

 
Hallo,

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik had problemen met de computer.

Maar het is mij nog niet gelukt.

Ik ben nu van plan om met een NAS netwerkschijf te werken, en deze wil ik dan laten installeren door iemand die er iets meer verstand van heeft als mij.

Maar in ieder geval bedankt voor de reacties.

Gerald

 
Beter laat dan nooit.:)

Ben benieuwd hoe het dan met die NAS gaat werken maar het is in elk geval al fijn dat iemand je ermee komt helpen.

In elk geval bedankt dat je toch nog even iets bent komen laten weten!(Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan