philips dsr 7005

R

richard k

Vraagje ik heb een philips dsr 7005 die plotseling uitschakelt en daarna niet weer in te schakelen is als je een poosje wacht en de spanning uitschakelt dan doet hij het misschien weer heel even.

Kent iemand dit en zo ja wat heb je er aan gedaan?

 
Het kan op 2 verschillende problemen wijzen.

De netvoeding kan niet meer lekker zijn, deze kun je vervangen, een nieuwe kost dacht ik iets van een kleine 20 euro.

Het probleem komt echter veelvuldig bij deze ontvanger voor als ik zo eens rond ga zoeken op Google.

Wat ze in Duitsland zeggen is dat je de 8 groene Elco's onder de harddisk zou moeten nakijken, deze schijnen met regelmaat de geest te geven, als je die dan vervangt zou het weer moeten werken.

Aan elco's is vrij makkelijk te zien of ze stuk zijn in het algemeen. Dit is als het toestel het een minuut of 2 doet en zich dan plots uitshakelt.

Deze Philips apparaten hebben niet de beste naam, en tegenwoordig krijg je (nog veel erger) Pace apparaten met de Philips naam er op. En Pace heeft nog nooit iets uitgebracht wat echt stabiel en goed werkte.

 
Nog een kleine aanvulling wat ik in Duitsland tegen kwam:

Kijk naar de originele Elco's, als er met 85°C ingebouwd waren kan het verstandig zijn om vervangers van 105°C te nemen.

Daarnaast is het aan te bevelen zogenaamde "Low ESR"-Elkos te gebruiken indien verkrijgbaar. Dan schijnen ze langer te houden.

Dat is wat ik er van lees, echter ik ben geen electronicaman, maar een van onze technische mensen bijv. Mas3 kan je daar meer over vertellen indien nodig.

 
Dat low esr komt neer op een lagere interne weerstand.

Hierdoor word er in de elco minder warmte opgewekt, en zal deze dus ook minder snel aan warmte bezwijken.

Plaatsing van een harddisk (die relatief veel warmte genereert) in de buurt van warmtegevoelige elektronica is nooit een goed idee.

Veel fabrikanten trappen daar in.

Van een fabrikant als Philips (die zelf ook elco's produceert of dat gedaan heeft), mag je verwachten dat die daar rekening mee houden, en de juiste types toepast.

Echter de ontvangers (waaronder ook deze) die je tegenwoordig koopt, daar staat wel Philips op, maar het is geen Philips.

De fabrikant is Pace en dat is gewoon een stelletje rommelkonten.

Die nemen regelmatig andere merken over, waar je vervolgens nooit meer iets van hoort.

Pace heeft enkele jaren geleden de afdeling settop boxen van Philips over genomen, nadat deze besloten had dat dat niet meer tot de kernactiviteiten behoorde.

Philips' kernactiviteiten zijn tegenwoordig verhuizen naar Amsterdam en/of lage lonen landen en patenten bedenken.

Kwalitatief goede producten maken hoort daar al een tijd niet meer bij.

Pace heeft met de merknaam Philips (die ze nog een tijd mogen gebruiken), een sterke naam in handen.

Zo kunnen ze hun eigen failliet wat ze al heel lang verdienen nog een tijdje uitstellen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan