Dreambox 500 en DCC-probleem

C

chrisjan

Heb nog steeds een probleem met het laden v e "settingslijst" enigma 1 in mijn dreambox 500...Alles verloopt zoals het moet via de volledige voorgeschreven procedure....maar als ik dus de DB aanschekel konstateer ik dat de nieuwe "settingslijst" er niet in zit...Wat kan er hier nu fout lopen???

1000 x thanks

 
een 500s heb ik wel niet , maar ik had ongeveer hetzelfde voor met mijn 7000 toen mijn geheugen bijna vol was , even kijken of je nog voldoende over hebt en verwijderen wat je niet nodig hebt

 
maar als ik dus de DB aanschekel
Hoezo als je de Dreambox aanschakelt? Waarom zou die uit moeten dan?

Allereerst zou ik de zenderlijsten sowiezo niet via DCC er in zetten maar via Dreamboxedit, dat is:

a.) Veel gemakkelijker

b.) weiniger kans dat iets fout gaat

c.) je kunt meteen een reload of herstart commando geven.

Als je dat via de handleiding in onze handleidingen sectie doet kan er weinig mis gaan.

Als je de stroom er af haalt zonder eerst herstart te hebben kan het zijn dat de zenderlijsten niet in flash zijn opgeslagen.

Vandaar dat ik me dus afvraag of je hem op juiste wijze herstart.

 
Sorry hoor ik bedoel dus wel DREAMBOXEDIT...en Black Tiger heeft wellicht gelijk wanneer hij zegt dat ik wellicht de "eindprocedure" niet goed afwerk....En wat is het verschil tss "zend bestanden naar dreambox" en "herlaad settings op de dreambox".....?

1000 x thanks

 
zend bestand is zoals het er staat de bestanden naar je box schrijven

herlaad als je dit gebruikt wordt je nieuwe lijst direct op je dream weergegeven en hoef je niet te herstarten "direct " kan wel een tijdje duren

 
heb je bij "hulpmiddelen" het aangevinkt van "schakel tussen versie 2/3/4 settings"

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan