Nokia 9200 - geen display / blank TV scherm

R

ROMAN

Ik heb pas een nieuwe schotel geinstalleerd met ontvangst van de 3 Astra's en Hotbird.

Op de Nokia Mediamaster 9200 heb ik met DVBEdit 1 kanaal geprogrammeerd en ben dan selectief kanalen gaan installeren via de blauwe toets, 6 - tuner, de frequentie en andere parameters ingegeven, 9 - search, het kanaal of de kanalen die ik wou, toegevoegd.

Dat heeft gewerkt todat ik zowat 70 kanalen had. Dan begon mijn TV scherm te flikkeren, op het display van de 9200 verschenen allemaal y's met 2 puntjes erboven. De 9200 reageerde niet meer op de afstandsbediening.

Ik heb het toestel uitgeschakeld en terug aangezet: het display blijft donker en het TV scherm wordt gaat na een tijdje (gelijk aan de opstarttijd ?) van zwart naar wit (de normale opstartschermen zijn dus niet te zien).

Uittrekken en insteken van de netkabel geeft even B2.00UnS op het display.

Ik kan wel via DVBEdit de kanalenlijst downloaden.

Ik heb ook de firmware (metro seca3 1848 beta 1.bin)serieel via TransboxDemo opnieuw geladen (dat werkt blijkbaar want ik kan het downloaden volgen op het display) en ook Jamal2003ver.1.0.11.bin, maar tevergeefs.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand is ?

Groeten,

Roman

 
Yep, om een of andere reden heeft je Nokia zich verslikt. De bootloader blijft hangen dus vermoedelijk is daar iets mis.

In de meeste gevallen is dit probleem als je de bootloader er opnieuw in zet. Daarvoor moet je wel een BDM interface hebben.

 
Nou, dat denk ik niet.

Want als je met DVBedit de kanalen erin kunt zetten, dan is het apparaat gewoon opgestart.

Vermoedelijk is er ergens een instelling (anders dan de kanalenlijst) gewijzigd.

Instellingen gaan veel verder dan alleen de kanalen die je kunt ontvangen.

De Y met 2 puntjes erboven is in de ASCII charakterset het teken dat hoort bij code #FF, of 255.

FF betekent dat alle bitjes aanstaan, maar heet dan leeg of niet geprogrammeerd te zijn.

Wanneer je een leeg geheugenchipje uitleest, zie je op alle adressen de waarde FF.

Advies dat ik je kan geven is het ding te resetten.

Dat doe je geloof ik door alle 3 de knopjes op het front in te drukken terwijl je de stekker in het stopcontact steekt.

Dan is het natuurlijk handig als je die er eerst uithaalt.

Als dit lukt, zie je kortstondig op het display verschijnen:

*ERASE*

of

*ERASING*

Hierna moet je box dan weer opstarten en beeld geven, zonder dat er een zender te zien zal zijn (maar wel de menu's en dergelijke).

Het is goed denkbaar dat het geheugen van je mediamaster op is.

Ding is vermoedelijk al dik 10 jaar oud, en dan kan dat gebeuren.

Oplossing is in dat geval het vervangen van het geheugen, maar das niet heel erg simpel.

Daarom eerst maar even proberen weer van voor af aan te beginnen.

Mocht zich dan het euvel (of iets vergelijkbaars) weer voordoen, dan kun je met dat geheugen aan de gang.

Qua kosten is dat niet de moeite waard, maar qua hobby des te leuker om het ding aan de praat te krijgen ;).

En bovendien verdient een MM 9500 het wel om eens wat extra aandacht te krijgen.

Overigens raad ik je aan om toch maar op de normale manier zenders te zoeken, en vervolgens met DVBEdit je lijst naar eigen smaak te maken.

Het verschil is dat je veel minder vaak het geheugen moet programmeren, zou zomaar kunnen zijn dat het veelvuldig programmeren de oorzaak van je euvel is.

 
Laatst bewerkt:
Want als je met DVBedit de kanalen erin kunt zetten, dan is het apparaat gewoon opgestart.
Nee dat was voorheen, nadien kon ie ze alleen nog maar uitlezen staat er. Maar daarvoor moet ie ook op zijn minst een deel opgestart zijn. Dus de bootloader werkt minstens nog voor een deel, dat klopt.

Het valt te proberen om de reset methode te gebruiken die jij aangeeft, dat wil wel eens vaker helpen.

 
Black Tiger en MAS3 bedankt voor het meedenken !

MAS3 had de juiste oplossing: reset met de 3 toetsen zorgde opnieuw voor display en video. Daarna duurde het nog wel even om de Seca3 en bijhorende ID's in te stellen maar dat is nu ook weer gelukt.

Nu terug opnieuw beginnen met de kanalen van de verschillende satellieten op te halen. (Hopelijk slaat de mediamaster weer niet tilt :biggrin: )

Groetjes,

Roman

 
Yep, gelukkig heeft Mas3 een beter geheugen dan ik.:)

Fijn te horen dat het gelukt is, bedankt voor de terugkoppeling! (Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan