LET OP! Nieuwste AVG update crashed pc!!!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Gebruikers van de gratis versie van AVG melden op het forum dat hun pc's niet meer opstarten na een update van de virusscanner. Het gaat om de AVG 2011 update 3292, bericht AVG zelf op zijn site.

Voor de update was het nodig de pc opnieuw op te starten. "Na de reboot crashten alletwee mijn systemen en verschenen er software en hardware errorschermen. Ik kan zelfs geen veilige modus laden als de machine zichzelf weer opstart", meldt een gedupeerde gebruiker op het forum van AVG. Zowel zijn laptop als zijn desktop met respectievelijk Windows 7 en Windows Vista hebben hetzelfde probleem. In het draadje eronder blijkt dat hij niet de enige is.

AVG heeft een handleiding (klik) op de site gezet waarin wordt uitgelegd hoe de problemen op te lossen zijn. Gebruikers moeten een AVG Rescue CD maken en vervolgens de bestanden avgrsx.exe/avgrsa.exe of avgchsvx.exe/avgchsva.exe lokaliseren en ze beide definitief verwijderen. De computer moet vervolgens opnieuw worden opgestart.

AVG adviseert als volgende stap de allerlaatste versie van de antivirussosftware te installeren en de Repair Installation-optie te kiezen. "Oudere versies van AVG (9.0, 8.5) zijn niet getroffen." Het is de vraag hoeveel gebruikers dit daadwerkelijk gaan doen. Op het forum zeggen verschillende gebruikers af te zien van het verdere gebruik van AVG.

Het is niet de eerste keer dat zoiets met AVG gebeurt.

@Bron: webwereld en AVG

Dit en het feit dat het 2 jaar geleden een 8 jaar oud virus doorliet was voor mij de reden om over te stappen naar anti-vir.;)

 
Heb het eens nagekeken ik gebruik de AVG free waarschijnlijk heeft hij vandaag zelf geupdate ik heb de versie van 3-12-2010.

AVG versie: 10-0-1170

Virusdatabas: 426/3294

Versiedatum: 3 december 2010.8.34

Geen problemen gehad.:)

 
Klopt dat is de nieuwe de 3294. De update met de problemen is de 3292 dus ze hebben hem gefixed.

Het leek me ook al raar als ze dat niet meteen gedaan hadden.

Maar het is wel goed dat je even meldt dat gebruikers weer zonder angst kunnen upgraden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan