video 8 bandjes

S

satjack

Hoi,

Iemand vroeg mij of ik video 8 bandjes op een dvd kan zetten maar volgens mij word dit lastig.

Ik heb geen video 8 camera dus dit op deze manier naar mijn pc zetten gaan niet lukken.

Volgens mij bestaan er geen adapters voor een video 8 bandje zoals die er wel zijn voor de andere video bandjes.

Heeft iemand nog een oplossing hiervoor behalve het te laten doen in een winkel.

ciao

 
Misschien heb je hier iets aan?

http://dvdguide.ennik.com/

Daar staat ook video8 naar dvd tussen. Alleen weet ik niet hoe je de bestanden dan op je pc krijgt, volgens mij moet je dan wel video8 apparatuur hebben.

Er zjin overigens ook diverse winkels die aanbieden om dit te doen.

 
Winkels is niet echt een oplossing, dat is leuk voor 1 of 2 bandjes maar heb er een stuk of 15 dus dat word iets te prijzig.

Heb hier nog wel de software video2go liggen en daarmee zou het volgens mij ook moeten kunnen.

Probleem is alleen dat ik dan een video8 camera nodig heb en die heb ik niet.

En kon zo 123 niet een goedkope camera vinden op marktplaats, maar kijk nog wel even verder.

 
Een gevraagd advertentie plaatsen wil wel es helpen.

Er zijn mensen die die dingen nog in de kast hebben liggen maar ze niet aanbieden op bv marktplaats omdat het "toch niks meer opleverd".

Is het trouwens een oude 8 of een hi8.

Wat ik wel eens gedaan heb is de camcorder aan een hd recorder hangen dan de band naar de hd spoelen en vervolgens met de hd recorder op dvd zetten.

Nu heb ik beide aparaten nog ergens zweven alleen als de woonplaats hier ingegeven van je klopt ben je enkele reis net geen 3 uur onderweg :sad:

 
Hallo ik had ook dat probleem, nou kwam ik op de oplossing zoek iemand met een hd recorder met hd sluit gewoon de cam op de recorder met de stekkers zoek hem op en neem alles op de hd plaats dan een dvd en copie je file terug naar de dvd.. alleen 1 nadeel maar dat heb je bijna overall mee je moet wachten totdat het bandje is afgelopen..

ik zelf heb het toen meet een oudere philips hd recorder gedaan met hd ..

Gr

Pretl3tter

 
Oops vergeten maar ik heb al een oplossing gevonden :)

Iemand had een vhs camrecorder en daar konden die V8 bandjes ook afgespeeld worden.

Dus deze aangesloten op mijn dvd/video recorder en kon ik ze 1 op 1 opnemen op een dvd, dvd afsluiten en werkte perfect in zijn dvd speler, dus heb ze zo allemaal gedaan.

Kostte wel wat tijd maar ach als die eenmaal loopt geen omkijken meer naar :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan