Hulp nodig voor een mount

Wing39

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
27 sep 2008
Berichten
557
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
58
Heren,

Ik heb jullie hulp nodig, kom er ff niet meer uit.

Heb het eerst via de zoekfunctie gedaan maar daar vind ik de oplossing niet.

Sinds kort is de slaapkamer ook uitgerust met een VU+ Solo

In de woonkamer staat een VU+duo met daaraan een externe schijf.

Nu wil ik deze schijf mounten aan de Solo in de slaapkamer om op te kunnen nemen

Kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe dit moet gebeuren?

Heb al van alles geprobeerd maar het wil maar niet echt lukken.:headbang:

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:44 uur ----------

Niemand??? :sad:

 
Sorry Wing, hier heb ik totaal geen verstand van.

Misschien andere members?

Groetjes,

Bones

 
geen probleem Bones, ik wacht het wel af

 
Wat is

van alles geprobeerd
?
Ik vermoed dat die doosjes er E2 op hebben staan en dus kan het zomaar zijn dat het daarom anders werkt dan met E1 machines als de DM 500 en 7000.

Ik heb de beschrijving die Ptje hier ooit eens plaatste (als ik me niet heel sterk vergis) gebruikt om mijn DM 500 de ingebouwde schijf van de DM 7000 te kunnen benaderen.

Overigens moet ik ervoor zorgen dat de 7000 eerder is geboot dan de 500, en af en toe moet ik de 500 rebooten om de HDD van de 7000 te kunnen benaderen.

 
Een Vu maakt toch ook gebruik van dreambox software?

Ik heb geen Vu maar er is wel een soort dcc programma voor de Vu.

Lukt het daar ook niet mee?

Anders kijk ook even op het Duck forum.

The Matrix heeft ook een VU misschien weet die het wel.

 
Thnx Jan,

Ik ga wel ff checken op Duck.

 
Ik wil ook graag en ondanks dat ik met linux bezig ben kan ik hooguit zeggen hoe het mount commando werkt maar dat is ook makkelijk op internet uit te zoeken.

Hoe dat echter moet combineren met een VU is mij helaas ook onbekend.

Want het is nog maar de vraag of het met een gewone mount kan, wellicht alleen met CIFS ofzo.

 
Maakt niet uit BT, ik kom er wel uit, heb besloten om een NAS in het netwerk op te nemen dan zal het waarschijnlijk wel gaan.

Wat mij betreft kan dit draadje op slot.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Wing

 
misschien toch nog een ideetje voordat je een nas ertussen hangt.

Draai hier met twee duo's, dus de solo ken ik niet zo, maar misschien zijn de opties ongeveer gelijk.

Je draait met vti op je solo???, ik draai hier met pli, maar denk dat de basis wel gelijk is.

Je gaat met de menu knop naar je systeem en dan naar je netwerk omgeving (waar je ook je ip insteld) bij pli kan ik hier netwerk browser pakken, hierin zie ik de vuo duo van de slaapkamer staan. hier blader ik dan naar toe, ff ok drukken en dan vraagt ie om ww en gebruikersnaam. als je deze ingeeft zie je de hd van je duo voor vervolgens hierop gaan staan ok drukken en dan staat ergens of je de schijf als je hd wilt instellen ofzo. deze moet je volgens mij op ja zetten en dan wordt de schijf gebruikt om op te nemen. activeren en klaar zou het moeten zijn.

Gebruik deze functie zelf niet, omdat ik beide duo's van hd heb voorzien, maar volgens mij zou je aardig in de richting moeten komen.

suc6

gr

john

 
Sjonnie

Je bent geweldig maat........het werkt:)

Ik kan opnemen, timeshiften noem maar op

Het blijkt dus heel simpel te zijn.

Dank , dank en nog eens dank.

Groetjes.

Wing

 
Duh! Dat gaat nog makkelijker dan met de Dreambox... tssk tssk.. het wordt tijd dat ik ook een VU ga krijgen hier.:biggrin:

Sjonnie5 bedankt!

 
Graag gedaan hoor !!!

@BT

Nog ff doorsparen dan maatje, weet zeker dat je er geen spijt van krijgt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan