beeld

dromen

New Member
Lid sinds
29 dec 2009
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
hallo forumleden,

ik heb de dream 800hd/se draaien perfect mooi beeld zap lekker snel tot nu geen problemen.

alleen bij enkele zenders wordt het beeld smal links en rechts zwarte balk,moet ik iets anders instellen?

groetjes

 
Heb je dat ook als je diezelde zender ergens anders op zet?

Ik bedoel, ik heb dit probleem ook bijv. bij een bepaalde uitzending van Veronica op 23,5 oost dus Veronica HD. Zet ik nu tijdens die uitzending de gewone Veronica op Astra 1 (19.2) op, dan heb ik gewoon volledig beeld.

 
hallo Black tiger,

klop dat gebeurt bij mij ook ook bij sbs6 gebeurt het bijv bij kleine huis op de prairie,as the world turns dit soort zenders.

zal het niet aan de providers liggen met het uitzenden?

groetjes

 
Gewoon zo laten dat is op HD zenders als het niet in HD is opgenomen zenden ze het zo uit.

Als je gaat bijstellen krijg je uitgerekte beelden en klopt het beeld niet meer.

Bij echt HD is het via HDMI kabel beeldvullend.:)

 
@Aart44: Ik krijg het niet eens uitgerekt met de DM800.

Maar het klopt wat je zegt. Als je het niet zou kunnen scalen maar alleen gaat uitrekken krijg je bijv. van die vreemde brede hoofden etc. dat ziet er niet uit.

Vindt het wel jammer dat zo'n ontvanger bij niet-HD dan niet automatisch naar gewoon beeld overschakelt, hetzelfde alsof je dus via de gewone zender op Astra 1 zou kijken.

 
Je krijgt het uitgerekt met een scartkabel er aan maar dan is HD weg via HDMI dus gewoon het beeld laten wat het is over een aantal jaren zal het wel opgelost zijn.

Als ze geen ouwe meuk meer uitzenden.:)

 
Ehhh aart:

Heb je wel gezien hoe ontzettend oud die ouwe meuk is die hierboven genoemd is ?

En heb je enig idee hoeveel ouwe meuk er in de tussentijd bij is gekomen en die dus allemaal nog wel een keer of tig herhaald kan worden (ook al is dat op een "HD" SBS of RTL kanaal) ?

;)

 
Even los daarvan nog een andere vraag.

Kun je die scart aansluiting ook gebruiken om door te lussen?

Dus die DM800HD is aangesloten via HDMI op de TV. Is het mogelijk om een gewone dvd speler op de scart aansluiting aan te sluiten en dat dan het signaal daarvan via de HDMI kabel naar de TV gaat? Weliswaar als gewoon normaal beeld dus niet HD uiteraard.

Maar ik vraag me af of het kan.

Want de kids hier waren wat knorrig omdat ze geen DVD meer konden kijken, de DM7020 heeft namelijk 2 scart aansluitingen en daar is dat geen probleem.

Ook jammer dat zo'n ontvanger niet automatisch kan overschakelen zoals ik eerder beschreef. Enig idee waarom dat niet kan?

 
Nee, wat jij beschrijft is niet mogelijk.

Daarvoor zou het SCART signaal omgezet moeten worden naar het digitale HDMI signaal, en dat behoeft een extra chipset.

Uiteraard heeft dat een uitwerking op de aanschafprijs van het apparaat en das ongewenst.

Dus dat zit er niet in.

Dat overschakelen is eigenlijk hetzelfde verhaal.

Daarvoor moet de juiste chipset gebruikt worden of de multimedia processor van de box moet het ondersteunen (komt op hetzelfde neer).

Het is niet gewoon ff een stukkie software schrijven om dat voor mekaar te krijgen.

 
Oke thanks, dus dan is de scart alleen gewoon een TV scart aansluiting, uitgaand signaal. Dan moet ie maar rechtstreeks op de TV.

Ik dacht omdat de ontvanger ook gewone digitale signalen kon doorgeven van Astra 1 dat ie ook met gewone signalen van de dvd om kon gaan maar da's dus verkeerd gedacht.

@Dromen: Sorry voor mijn korte onderbreking van je topic.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan