Tuner verwisselen (c voor een s) in dreambox dm 800 hd

khalidinio

New Member
Lid sinds
10 jan 2011
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
41
Hey allemaal,

Ik heb een dreambox dm 800 hd clone. Ik dacht een sateliet versie gekocht te hebben, maar achteraf bleek het een kabel versie te zijn. Nu heb ik iemand gevonden die met mij van tuner wil ruilen. Het gaat om een tuner die ook uit een dreambox dm 800 hd komt.

Ik vroeg mij af wat ik allemaal moet doen om mijn dreambox om te bouwen naar een satteliet versie. Is het puur een hardware matige handeling? Dus alleen maar stroom eraf,mijn dreambox openen, tuner eruit halen, nieuwe tuner erin prikken. Dreambox aansluiten op stroom. En dan in de instellingen naar mijn tuner. Kijken of daar nu een satteliet tuner bij staat. Vervolgens aansluiten op een schotel. En dan zoeken naar zenders.

Ben ik iets vergeten? Alvast bedankt.

 
Ik heb gisteren een poging gedaan de tuner proberen te wisselen. Hardwarematig is het vervangen gelukt. Maar als ik de dreambox start is de tuner niet zichtbaar in de tunerconfiguratie. Ik heb de verschillende images nog allemaal geprobeerd:

pli-enigma2-jade3-dm800-20091005-6705_8a8f8.nfi

SifTeam_Extreme_Edition_dm800_r88_SIM_BL70_OCP_.nfi

NabiloBlackHole_DM800_07.nfi

Bij sommige images wilde de dreambox niet booten. Je hoorde dan een terugkomende tikje uit de boxen van de tv (tik..........tik.......tik....etc). Ik had er zelf de volgende tuner inzitten:

Philips CU1216mk3(DVB-C)

En heb deze proberen te vervangen door een L3 tuner.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Zou ik niet over de juiste drivers beschikken of is de tuner gewoon stuk?

 
Onze technicus Mas3 is momenteel iets druk, ik durf er zelf geen antwoord op te geven dus je zult heel even moeten wachten tot een technisch gebruiker een reactie geeft of anders Mas3 weer aanwezig kan zijn.

 
Het tikken wat je hoort, kan duiden op een zogenaamd "hikkende" voeding.

Die schakelt een beveiliging in (en dus de voeding uit) op het moment dat er teveel verbruikt word.

Das dus in geval van een kortsluiting.

Eerste wat ik je zou aanraden is het ding eens te proberen zonder aangesloten antennekabel.

Als ie dan niet meer tikt, maar es die kabel en LNB nakijken.

Zo'n sluiting kan ook een defecte tuner betekenen.

Er is niet voor niets een bekend gezegde: "van ruilen komt huilen".

Ik zeg niet meteen dat je opgelicht bent, maar het zou zomaar kunnen zijn dat de andere partij een goede reden had om van de tuner af te willen...

Word wel lastig te bewijzen, want dit soort apparatuur kan ook defect raken wanneer je zo'n ding alleen maar vastpakt.

En dat kan dus ook bij jou thuis gebeurd zijn.

 
Bedankt voor je reactie. Ik zal kijken wat ik nu ga doen. Ik denk als ik een oudere tuner probeer dat die dan wel werkt.

 
de image heeft niets met de tuner te maken

het kan ook zijn dat je box niet om kan gaan met de tuner omdat het een clone is

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan