C line en keys?

Status
Niet open voor verdere reacties.

khalidinio

New Member
Lid sinds
10 jan 2011
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
41
Hey allemaal,

Ik heb nu een dreambox dm 800 hd sattelite werkend. Ik weet dat je FTA zenders hebt die gratis zijn, maar dat je ook je dreambox kan connecten met een server van een vriend bijvoorbeeld:biggrin:. Nou ik weet dat je hiervoor cccam moet configureren.

Ik heb cccam nu draaien en heb ook een config file van deze cccam gevonden via de tool DCCE. Nu bestaan er een aantal websites die gratis servers aanbieden om te testen denk ik. Ik wil dus een poging wagen om daarmee wat zenders te ontvangen. Ik moet daarvoor dus een c line aanmaken met daarin wat gegevens zoals : host, poort, gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens het configuratie bestandje opslaan en kopieren naar mijn dreambox. Daarna de dreambox rebooten.

Ik vraag mij nu af of dit voldoende is, of moet ik nog meer doen? Ik lees ook het een en ander over keys. Wat is de meerwaarde van keys als je al een connectie hebt met een server? Ik heb een vermoeden dat het voordeel van zo'n server mij de moeite gaat besparen om regelmatig nieuwe keys te gaan vinden en te installeren. Dat wordt dan al voor je gedaan door de server eigenaar. Heb je geen connectie naar een server dan moet ik dus elke keer de moeite nemen om keys te vinden en deze dan weer in mijn dreambox zetten. Klopt dit zo'n beetje? Ben nog een beetje een newbe, maar wel technisch hoor. Ik ben namelijk systeembeheerder/software engeneer van beroep:biggrin:.

 
Nu heb je een aantal postings gedaan op het forum, en ineens ga je over een c-line en keys beginnen?

Toch vergeten de geldende regels te lezen?

Keys en extern cardsharen is hier niet bespreekbaar.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan