DSR2211 zonder smartcard

B

bbuggy

Sinds kort ben begonnen met satelliet tv.

Ik wil voorlopig alleen de fta kanalen ontvangen

Ik heb een tweedehands philips dsr2211 en 60 cm triax schotel aangeschaft zonder smartcard

Helaas werkt de dsr2211 niet zonder kaart.(hmmmm tegenvaller)

Ik heb inmiddels begrepen dat seca-1, seca-2 en seca-3 kaarten zouden moeten werken en dat deze niet geactiveerd of geregistreerd hoeven te zijn.

Is er nog een andere oplossing? Bijvoorbeeld andere firmware.

Ik kan hier verder heel weinig over vinden

Of heeft iemand misschien nog een oude kaart liggen?

BVD BBuggy

 
je hebt wel een kaart nodig om iets te kunnen ontvangen

trouwens heb hier geen kaart liggen

deze kan je overal kopen

satteliet is niet altijd gratis

 
Hoi bbuggy, welkom op het Satellite FUN Board !

Wat je gehoord hebt is juist.

Je ontvanger moet een kaart zien, anders doet ie niets anders dan zeuren over een kaart.

Die kaart hoeft niet actief te zijn, als ie maar herkend word door de ontvanger.

Dat betekent dat het ook mogelijk is hiervoor een alternatief kaartje te gebruiken zoals een zogenaamde goldcard of een funcard (geen relatie met ons board), een kaart voorzien van een (zelf)programmeerbare processor en een beetje geheugen.

Op zo'n kaart kun je een programmaatje zetten dat een SECA1 kaart emuleert (nadoet).

Vroeger gingen daarmee ook wat programma's open, maar das al lang verleden tijd.

Wanneer je de ontvanger op die manier aan de gang krijgt, zal ie wel de Nederlandse kanalen vinden, maar je zult alleen beeld krijgen op BVN, want dat is ongecodeerd.

Alle andere Nederlandse kanalen zul je niet kunnen bekijken.

Maar wel Duitse en andere FTA (Free To Air; gratis) kanalen.

De DSR2211 is niet zo heel oud (en overigens ook niet bugvrij).

Er zijn mij hiervoor geen alternatieve firmwares bekend.

Daarmee ben je dus aangewezen op een oude kaart, of een oude hobby kaart (2x hetzelfde).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan