Venton HD CCcam en netwerkinstelling

V

veweetje

Hallo ik bezit ook een venton hd200 maar krijg geen cccam te zien maar wel cccamd is dit het zelfde of iets heel anders

ook het ip van de venton geeft hij weer als router ip

hoe kan ik we dit verhelpen

gebruik 3.08 als boatloader en 3.17 als de update

met de groene knop in netwerk geeft hij aan dat netwerk goed is maar geeft bij de gele knop een connectie fout aan geeft onderaan dan zoekt proper.com

groet veweetje

 
Laatst bewerkt:
Hoi Veweetje, welkom op Satellite Fun.

Ik heb je post even in een nieuw topic gezet aangezien er toch ook andere probleempjes bij komen kijken als het andere draadje en dan is het toch beter om je vraag apart te stellen.

CCcam en CCcamd is feitelijk hetzelfde, althans in dit geval.

Het lijkt me echter niet goed dat er aangegeven wordt dat het ip van de Venton het router ip is, misschien dat je daardoor ook dat gele tekentje krijgt.

Ik neem aan dat je de Venton automatisch een ip adres laat krijgen en daarvan niets zelf hebt ingesteld. Helaas ben ik persoonlijk niet zo bekend met de Venton, dus we zullen even moeten wachten tot een gebruiker die daar wel kennis van heeft je helpt hiermee.

 
het is niet de zelfde cam de naam zegt het ook al

verder zou dit wel de zelfde werking moeten hebben maar of de instelingen ook gelijk zijn weet ik niet

 
Het is wel degelijk dezelfde cam hoor!

CCcam is de algemene naam, de d achter CCcam staat voor "daemon" hetgeen server betekent. Zelfde als met mysql en mysqld feitelijk. Dit is normaal in Linux.

Meestal wordt zonder de "d" de client bedoeld zoals in het voorbeeld met mysql.

Maar CCcam is altijd zowel client als server, vandaar dat het ook gewoon hetzelfde is.

 
Hallo

Met de cccam is me nu duidelijk maar ik heb met en zonder dhcp geprobeerd maar dit geeft het zelfde resultaat wat het ip adres betreft als ik dit ergens kan veranderen hoor ik dit graag.

Gr veweetje

 
Wanneer we met de gele toets de boel inschakel, krijg ik bij Status: Server-1/ON connection failed, searching proper ecm.

Ook indien ik de Home server uitschakel krijg ik de zelfde melding; Server-1/ON connection Failed, searching for proper ecm.

proper heeft als betekenis schoon/zuiver

Gr Veweetje

 
Hallo

de venton draait nu goed met cccam een collega satter heeft mij hierbij geholpen had niet de softkey correct ingevuld (niet zuiver) dus de melding klopt

Gr veweetje

 
Mooi, bedankt dat je nog even de oplossing liet weten!(Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan