DCC en wachtwoordprobleem

zaburo

New Member
Lid sinds
29 apr 2009
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
71
Hallo ik zit ook met dit probleem dcc blijft ondanks alles wat ik doe aangeven[Telnet login incorrect! ] en kom dus niet in ftp ..krijg ook niet de tijd om in te loggen want dan is verbinding met telnet weer verbroken juist met ingeven van password moet ik verschillende malen enter doen en is verbinding weer wegwil iemand aub stap voor stap uitleggen hoe ik dit moet doen ben hier toch al niet goed in

alvast bedankt zaburo

dm 500 met pli

 
Kijk eens in je dreambox wat het ip is.

Je gaat met je ab naar setup ,expert setup,communucation setup en dan zie e het ip adres van je dreambox.

Dit vul je daar ook in bij dcc.

Let wel de eerst getallen moeten gelijk zijn.

Biv. PC 192.168.1.** dreambox 192.168.1.**router 192.168.1.**.

Kijk hier eerst maar eens na.

 
janblues bedankt voor je reaktie

pc router en dm 500 beginnen allemaal met 192.168.123 en natuurlijk zijn laatste 3 anders .. ik weet ook zeker dat het gewerkt heeft maarja dat is altijd zo natuurlijk

maar goed wat nu heb je nog ideeen dat zijn ze hartelijk welkom

 
Heb je gezien wat er in je dreambox stond voor ip?

 
het ip nummer klopt helemaal staat ook in router en gateway is zelfde als router dus ik denk dat dat goed is

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 21:32 uur ----------

o ja dat nummer staat ook in dcc en geeft groene streep naar pc en dreambox

mvg zaburo

 
Als het gelijk is in dcc en in je dreambox zou het moeten werken.

Ik zie net dat je reageert dan kan je even met dcc je router laten zoeken.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Telnet Connected

FTP Connected

Bootmanager: not found.

Telnet Disconnected

Telnet login incorrect!

dit staat in protocol van dcc het zoeken naar router door dcc is gelukt en naar mijn idee kloppen al die ip's wel

bedankt voor je geduld ik snap er nog niet veel van

zaburo

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 22:02 uur ----------

PORT 192,168,123,159,202,190

< 530 Please login with USER and PASS.

en dit staat in dcc bij ftp

 
Hij vraagt naam en paswoord.

bij user vul je root in en bij pass dreambox.

 
ja hij vraagt om pass en ww maar waar moet ik dat invullen bijj dcc en dan telnet dat gaat dus niet zoals ik al eerder vermelden gaat verbinding uit met telnet voordat ik eea kan invullen

oja stroom uit van beide ook al gedaan

mvg zaburo

 
Het werkt dus nog niet.

Heb je deze dreambox zelf voorzien van een image?

Zonee doe een fabrieks reset en zet alles er opnieuw op.

Het is niet normaal dat hij met dcc vraagt om een naam en een wacht woord.

 
pli zat erop toen ik hem kocht even als cs die werkt nog steeds

waar moet je user en ww invullen ???

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee wat je met de nog werkende cs bedoelt, en dat wil ik ook niet weten (das een hint / waarschuwing).

Als je nou eens gewoon op het eerste scherm (waar DCC mee opent dus ) kijkt, waar je ook ziet dat de verbinding er is (met die groene of rode streep er tussen), dan zie je daar de velden staan waar je gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen.

Als de hier al eerder gegeven gegevens niet werken, dan moet je bij degene zijn waar je het ding vandaan hebt.

 
door dit probleem werkt Dreamset ook niet en geeftde foutmelding conecting to box fail please check your ftp parameters connecting to ftp //192.168.123.. het wachtwoord is niet toegestaan

mvg zaburo

oeps sorry

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 00:03 uur ----------

het betreft hier om orginele dm 500 dcc geeft aan root en ww dreambox

toch niet eenvoudig probleem denk dat ik het maar opgeef

zaburo

 
Hoi Zaburo en welkom op Satellite Fun.

Opgeven zou ik niet doen. Het probleem is namelijk heel eenvoudig en er zijn meerdere oplossingen.

In het openingsscherm van DCC zit je in de configuratie als het goed is, klik anders links op configuratie.

Je ziet dan ook de usernaam en wachtwoord. Je schrijft dat er in DCC staat root als usernaam en wachtwoord dreambox, dat is correct.

Je schrijft echter ook dat je de ontvanger van iemand hebt overgenomen, dat er cs op zit en die nog werkt.

Welnu, de melding in DCC is duidelijk. Gebruikersnaam/wachtwoord combinatie is niet correct. En dat kan goed kloppen, want veel illegale servers die cs voor hun "klanten" instellen, wijzigen ook het wachtwoord van de ontvanger, vandaar dus dat jij die problemen hebt, en niet alleen met DCC.

Voor de CS geven wij geen support, zie onze regels, maar het wachtwoord hoeft niet zo'n probleem te zijn.

Daar hebben we namelijk een oplossing voor.

Kijk eens in onze handleidingen sectie, die hebben we op ons forum namelijk ook, en dan bijna bovenaan "dreambox wachtwoord vergeten/vervangen". Daarin staat een mooie uitleg hoe je het dreambox wachtwoord kunt resetten.

Als je dat op die manier niet durft, dan blijven er nog 2 reeds genoemde opties over. Ofwel contact opnemen met degene die de cs regelt, ofwel nieuwe firmware er in flashen, dan ben je wel je cs kwijt, maar ook het gewijzigde wachtwoord.

Dus zoals je ziet is het makkelijker dan het lijkt.

 
Hallo Black Tiger bedankt voor de verwelkoming. ik heb er niet alle verstand van maar is toch leuke hobby vandaar dat dat ik me op deze site heb aangemeld en terecht iedereen wil helpen daarvoor keibedankt.

er zit idd nieuw user en ww op maar die zijn met mijn goedkeuring geplaatst en deze weet ik dus maar dat help niet heb ik ook geprobeert dus zowel in dcc in waar nu root en dreambox staat en met dcc dan telnet waar ik de tijd niet krijg om in tevullen want dan is ie weer weg. en je heb gelijk opgeven maakt me ook niet wijzer en daar gaat het toch om . ik ga je suggesties/ idee proberen en wordt dus vervolgd

zet ik jullie aan het denken.

groeten van zaburo

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 14:05 uur ----------

1. Installeer tuxbox commander middels de addons/plugins

2. Start tuxbox commander

3. Ga naar de directory /var/etc/ (kan ook gewoon /etc zijn afhankelijk van je firmware) en open het passwd bestand.

4. Druk op 4 op de afstandsbediening om in bewerk mode (edit mode) te gaan.

dit wordt echt te moeilijk voor mij installeer tuxbox op computer of op dteambox ??

 
Ik heb je post toch apart gezet want het wordt wat meer en het euvel is toch ietsie anders dan bij de vraag waar je onder gereageerd had. Zo houden we het wat overzichtelijker.

Tuxbox is voor de Dreambox dus alles gaat er om puur op de Dreambox te installeren. Als het op de pc had gemoeten had ik het even apart erbij gezet. De addons/plugins zitten ook niet op een pc dacht ik. Maar ik zal het apart erbij vermelden.

Maar misschien is het nog wel anders te doen omdat je zegt dat je het nieuwe wachtwoord weet.

heb ik ook geprobeert dus zowel in dcc in waar nu root en dreambox staat en met dcc dan telnet waar ik de tijd niet krijg om in tevullen want dan is ie weer weg.
Hoe bedoel je "is ie weer weg"? Heb je dan soms van tevoren op beeindigen gedrukt? Dat moet je namelijk niet doen.

Althans dat hoeft niet. Je start DCC op en dan zal hij proberen verbinding te maken, evt. even wachten totdat er overal staat dat het niet lukt en dan root en het juiste wachtwoord invoeren, daarna op het knopje reconnect drukken.

Nu zag ik wel dat DCC 2.94 een bugje heeft. Als ik zelf het telnet wachtwoord wijzig en hem dan opnieuw wil gebruiken gaf hij een paar keer een verbindingsprobleem, daarna ging hij goed. Kan ook zijn geweest omdat de vrouw toen net aan het zappen was.:)

 
oke ikprobeer uit te leggen wat fout gaat bij login dcc v2.96dan ga ik naar telnet en krijg dus zwart scherm met dm 500 login klik dan op rood telvakje onderin dcc en maakt die vervolgensverbinding[connecting to 192.168.123... met telnet en moet ik kunnen inloggen. dus dm500 login type dan root en enteren komt password:en cursor staat achter password maar hier kan ik niks type duk weer op enter dan gaat curson onder password staan en kan ik dreambox intype vervolgens versprinktcursor en staat er nog alleen mbox dus laatste 4 van password klik weer op enter 2x en kan weer pass ingeven maar halfweg gaat weer rood vakje en is telnet not conected en dit kan ikeindeloos blijven doen maar wil niet inloggen[ geeft ook nog aan login timed out after 60 seconds. poe poe zaburo

 
Je moet niet in het telnet scherm proberen in te loggen.

Dat doe je op het scherm van DCC waar je ziet staan dat je verbinding met je dreambox hebt, zoals ik eerder al zei.

Wanneer je daar inlogt, heb je zowel een telnet als een FTP verbinding.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan