Comag H-s Ci100 reboot spontaan

H

hmfaber

Hallo,

Ik bezit een Comag H-s Ci100

Plotseling ook spontaan reboot na ca 1 sec beeld.

Als ik de LNB loskoppel geen reboot. Kabel is goed en LB nieuw.

Lnb vraagt 200 ma en hierdoor stort de voeding in of krijgt een reset van de tuner. Ook bij een belasting met (oude) LNB van 100 mA hetzelfde

In de setup de spanning van de LNB uit. Dan uiteraard geen beeld maar ook geen reset. Ik denk dat ik een extern spanninkje op de kabel zet .12-13 volt voor vertikale zenders en 18-20 volt voor horizontale zenders.

Met een spoel in serie om HF suiting te voorkomen.

Ik ben benieuwd naar ractiesen of dit bij jouw ook helpt.

Vr gr Hans

 
@hmfaber:

Heb je toevallig een multiswitch in huis ?

Wat als je die er tussen zet, krijg je dan ook een reset ?

 
Welkom op Satellite Fun HMFaber.

Ik heb even je post verplaatst naar een nieuwe post. Dit omdat jouw ontvanger van een ander merk is dan die van de post waar je jouw vraag in geplaatst had en daarmee ook andere hardware, vermoedelijk andere oorzaak/oplossing etc.

Maar da's verder niet erg, is gewoon ter informatie.;)

 
Hallo,

bedankt voor het verplaatsen. Zo je ziet ben ik recent op dit forum.

Ik heb er geen switches of iets anders tussen. Wel gebruik ik de LNB doorlus van de receiver naar de sat ingang van mijn computer. Dit heeft geen invloed want deze kabel is tijdens de testen toch los.

De Comag hotline/service lijn krijg ik niet te pakken (continue in gesprek)

Ik vraag me onderhand af of ze nog wel bestaan? De comag sat ontvangers liggen nog gewoon in het (Duitse) schap

vr gr

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 21:17 uur ----------

Ik heb toch even kontakt gehad met de Comag Service hotline. Gelukkig bestaan ze nog! Tot mijn verrassing en verbazing viel mijn draadloze telefoon kompleet uit met een kraakstoring toen ik de Sat receiver aan zette. Ik kreeg zelfs geen kiestoon meer! Ik heb de sat reciever op een ander stopcontact aangesloten met een (bliksem)filter. De telefoon werkt nu weer!! Dit fenomeen is reproduceerbaar en hierdoor gaan mijn gedachten naar een bijna kapotte voeding. Zodra deze belast wordt met een LNB stort hij in en reboot de receiver.

Zonder LNB zijn de spanningen goed, 3,3v 5v 12v en 20v

Ik probeer weer met Comag in kontakt te komen voor overleg.

Iemand ervaring? Ideeën?

vr gr

 
Ik zelf heb geen ideeën, buiten dat er wel ervaringen zijn dat het te kort in de buurt hebben van een Dect telefoon tot storingen kan leiden op de satellietontvangst, maar normaliter niet tot reboots kan leiden.

V.w.b. gedachten over voedingen zijn anderen hier meer deskundig, dus hopelijk kunnen zij je nog iets verder op weg helpen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan