sky box

K

kimbo2412

Hey , sorry ben nieuw , dus weet niet of het juist gepost is .

Ik heb een abonnement op een sky box van de UK , en vertrek naar België , kan ik deze box daar gebruiken ?

 
Hoi Kimbo2412, welkom op Satellite Fun

Als je Sky box een HD ontvanger is dan staat je vraag in de juiste sectie.

Maar anders verplaatsen we hem wel voor je, geen probleem.

De Sky box van de UK is ook in Belgie gewoon te gebruiken, het is immers een satelliet ontvanger en die kun je in Belgie dus ook gebruiken.

Ik weet niet hoe het zit met je abonnement, of je daar adresgegevens voor doorgegeven hebt van Nederland of dat je een adres in Engeland hebt voor de kaart.

Maar de ontvanger zelf zal in Belgie normaliter ook gewoon gebruikt moeten kunnen worden. Hooguit kans dat je even een andere stroomstekker erop moet zetten.

 
Das niet per se waar.

Het ligt onder andere aan welk abonnement je hebt.

Deze boxen hebben een modem(telefoon) aansluiting en een netwerkaansluiting.

Dat kan gebruikt worden om films te bestellen, maar ook voor andere zaken.

In dat geval kan men vaststellen of je wel op Brits grondgebied bent.

Zijn deze aansluitingen nu niet in gebruik, dan klopt BT's verhaal wel.

Er is wel een grote kans dat het niet overeenstemt met de abonnementsvoorwaarden, dus dat Sky vind dat het miet mag.

Maar das ook weer wat anders dan dat het niet zal werken.

 
Bedankt voor de aanvulling Mas3!

Dat verhaal klopt helemaal, en ik had verzuimd daar rekening mee te houden.

 
De telefoonaansluiting activeren is niet altijd noodzakelijk, de decoder kan ook zonder gebruikt worden.

Wat is namelijk het geval;

origineel bood Sky de satelliet ontvangers aan met een (goedkoop) huur contract, of voor zeer lage aankoopprijs, men moest dan wel een aansluiting op het telefoonnet toelaten, dit diende om reclame boodschappen en aanbiedingen naar deze decoders toe te laten.

De telefoon aansluiting kon ook gebruikt worden voor interactive spelletjes.

Het contract was meestal voor één of twee jaar, daarna was men van alle verplichtingen verlost.

Ik weet niet of deze manier van verkoop nog bestaat.

Zelf heb ik twee stuks van deze decoders jaren gehad en gebruikt, nooit enige problemen gehad.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan