Nano 9800xx HD smartcard problemen.

P

Plataan

Ik heb de Nanoxx 9800 HD met veel plezier een jaar lang gehad. In het begin wat aanloop problemen. De service van de leverancier en update's e.d. was goed. Echter ik bleef met een vervelend probleem geconfronteerd. Ongeveer 2x per maand gaf de receiver aan: dat het satelietsignaal was gecodeerd. Als je de receiver op dat moment aan had, gaf het de volgende melding: "de smartcard is verwijderd", met het gevolg geen signaal meer (alleen vrije zenders) De opname van gecodeerde zenders via timer e.d. zijn vanaf dat moment ook niet meer te gebruiken. De receiver kan slechts worden 'geactiveerd' door fysiek de smartcard uit het slot te verwijderen en weer terug te plaatsen. Zelfs nadat de leverancier had aangegeven dat hij het moederbord had vervangen bleef het euvel zich voordoen. Aangezien ik vaak lange tijd in buitenland verblijf was dit voor mij een groot probleem, omdat ik er niet op aan kan, dat de gewenste uitzendingen zouden worden opgenomen. Ik ben erg benieuwd of andere Nanoxx 9800 HD gebruikers dit probleem ook hebben ervaren. Indien bijna niemand die ervaring heeft, zou een vervangend apparaat uitkomst kunnen bieden. Gaarne reactie ! zowel positief als negatief

 
Hoi Plataan

Welkom op dit board.

De melding die jij noemt heb ik nog nooit gezien.

Ik wil graag 3 dingen van je weten:

1. Wat voor kleur heeft je smartcard?

2. Welk pakket heb je bij CDS?

3. Welke firmware heb je er in hangen?

 
Bones,

Bedankt voor je reactie. In antwoord op je drie vragen het volgende.

Ik heb een oranje smartcard (hoofdkaart) van Canal digitaal.

Het pakket is het Basis&Set Top box ( met een extra kaart) totaal €10,95

De firmware (software) is het laatst op 5 oktober 2010 geupdate met nanoxx software.

Daarvoor heeft de leverancier nog één maand de Vantage software geprobeerd maar ook hier bleef het probleem zich voordoen, dat 2x per maand werd aangegeven dat de smartcard zou zijn verwijderd, zodat ik die er uit moest halen en er weer in moest steken om het probleem op te lossen Meestal begin van de maand tuss 2-6 en 15 -18 van de maand.

 
Volstaat het niet de kaart er weer in te drukken zonder m eerst te verwijderen ?

Registratie dat er een kaart inzit, gebeurt meestal aan de hand van een veertje dat contact maakt wanneer er een kaart inzit (of niet, dat ligt aan het systeem).

In sommige gevallen word de kaart er uitgedrukt.

Dan zou je de kaart een fractie dikker kunnen maken met wat plakband, zodat ie stroever in het slot zit.

Een jaar of 10 geleden heb ik dat vaker gebruikt, maar tegenwoordig heb ik de noodzaak daarvoor niet meer gezien.

 
@Plataan

Wat MAS3 zegt dacht ik ook al aan; vroeger plakte ik gewoon een kleefbaar etiket op mijn groene ATM-2 kaartje (die ik in mijn Nokia 9200s gebruikte), anders zat ie te los.

In ieder geval heb je de juiste kaart.

Wat ik echter niet begrijp is dat jij het hebt over

De opname van gecodeerde zenders via timer e.d. zijn vanaf dat moment ook niet meer te gebruiken.
Bij mij wordt niks gecodeerd opgeslagen, mijn opnames worden ongecodeerd op mijn externe hardeschijf gezet.

Ik gebruik geen CI-module, maar gewoon het kaartslot; ik gebruik de Vantage firmware 02.55.02T-O met database versie 03020104.

Gebruik jij soms een CI-module? zo ja, welke?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 02:15 uur ----------

Sorry, dubbelpost

mijn opnames worden ongecodeerd op mijn externe hardeschijf gezet.
Ik bedoel hermee te zeggen dat ik helemaal geen codering-problemen heb, ik merk niet eens dat het gecodeerd is geweest; ik hoef dus niet achteraf iets te gaan decoderen.

Het lijkt dus gewoon of het FTA wordt uitgezonden (terwijl het uiteraard gecodeerd is)

Ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen, bij veel ontvangers moet je een gecodeerde opname later decoderen als je dat programma wilt bewaren op je HDD; bij mij echter merk ik niets van de codering.

Sorry voor het warrig verhaal; ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.

Het is voor mij net of ik een FTA-zender opneem op mijn externe HDD.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bones,

Wat ik trachtte duidelijk te maken met de tekst

Citaat:

"De opname van gecodeerde zenders via timer e.d. zijn vanaf dat moment ook niet meer te gebruiken."

Is dat via de timer slechts de vrije zenders nog kunnen worden opgenomen en niet meer de gecodeerde zenders die je via de smartkaart zou kunnen zien.

De kaart gaat overigens mooi strak in het orginele slot en met extra anduwen had ik ook geprobeerd maar dat hielp niet. Ook het trekken van de stekker e.d. hielp niet. Het signaal bleef gecodeerd.

Ik heb overigens geprobeerd via een separaat slotcard houder van canaal digitaal ( CI modules). Dan is slechts een tuner beschikbaar en krijg ik regelmatig schokkerige beelden. Bij een andere slotcardhouder was bij het opstarten 10 seconden gecodeerd en dan kreeg ik beeld , maar werd er niets opgenomen.

 
Ok, gebruik je nu ook de firmware 02.55.02T-O ? (dus zonder CI, maar direct gewoon in de kaartlezer?)

 
Bones,

Dat kan ik nu helaas niet meer nagaan. Momenteel heb ik geen Nanoxx 8900 HD meer, omdat ik het geld grotendeels terug heb gekregen i.v.m. dat gebrek. De leverancier gaf de gelegenheid om een Vantage met interne harde schijf te kopen met 100 euro bijbetalen. Hij wilde de Vantage niet terugnemen als na mijn verblijf in het buitenland (7 weken) bleek dat de Vantage het zelfde probleem zou hebben. Toen heb ik aangegeven dat ik dan liever het geld terug wilde hebben, zodat ik na mijn verblijf in het buitenland opnieuw een beslissing zou kunnen nemen. Met het standpunt dat ik dan mijn geld terug wilde hebben, was de leverancier niet echt blij. De beslissing die ik nu moet nemen was en is ook de achtergrond van mijn oorspronklijk gestelde vraag.

De Nanoxx 9800 HD (die ik meer dan een jaar heb gehad) beviel me uitstekend, met uitzondering van de melding (1 x per 2 wk) u hebt uw smartcard verwijderd. Ik ben om de 2 mnd bij de leverandier geweest voor het betreffende probleem (software update e.d.)

Ik wil nu alleen niet tegen het het zelfde probleem aanlopen. Als ik een Nanoxx 9800 HD koop zou ik het liefst het apparaat een maand op proef hebben. Als andere Nanoxx 9800 HD modellen die storing niet hebben, begrijp ik overigens niet waarom de leverancier mij geen vervangend apparaat heeft gegeven om uit te proberen.

Ik heb me ondertussen beholpen met UPC analoog en een video recorder.

 
@Plataan

Ik wil nu alleen niet tegen het het zelfde probleem aanlopen. Als ik een Nanoxx 9800 HD koop zou ik het liefst het apparaat een maand op proef hebben.
Vind ik zeer begrijpelijk omdat je het desbetreffende probleem frequent hebt meegemaakt.

Als andere Nanoxx 9800 HD modellen die storing niet hebben, begrijp ik overigens niet waarom de leverancier mij geen vervangend apparaat heeft gegeven om uit te proberen.
Snap ik ook niet.

Jammer dat het zo gelopen is.

 
Inderdaad jammer. Aangezien je al zo lang klaagt vind ik wel dat je eigenlijk recht had op volledige restitutie omdat het probleem niet opgelost is kunnen worden.

Overigens sorry als wat mensen een pm kregen van verplaatste postings, maar ik heb het topic even opgeruimd en gesplitst in 2 delen.

Dit omdat het verschillende vragen betrof die ook nog eens onder een thread stonden die al een stuk ouder was. Maar da's verder niet erg.;)

 
@Plataan


Vind ik zeer begrijpelijk omdat je het desbetreffende probleem frequent hebt meegemaakt.

Snap ik ook niet.

Jammer dat het zo gelopen is.
Ik heb sinds een jaar ook de Nanoxx 9800HD en heel veel spijt van de aankoop. het apparaat doet gewoon niet waar het voor verkocht wordt. Loopt 6 van de 10 x vast en moet dan de stroom uitschakelen en de trage opstart afwachten. 1 programma opnemen en verder niets kijken lukt meestal goed. Voor het overige alleen maar problemen. Toe ik in de winkel was werd me verteld dat ik de enige was met dit probleem terwijl er nog een klant stond met dezelfde problemen. Een ander apparaat geprobeerd maar hetzelfde probleem. Soms neem ik niets op en zit te kijken en ineens schakelt hij vanzelf uit. Volgens de specificatie moet er ook een e-sata op aangesloten kunnen worden maar al 2 verschillende schijven gebprobeert maar ook deze werken niet. Het antoordt van Nanoxx.nl : ü moet de software afwachten. Nou deze is al een jaar niet meer vernieuwd door nanoxx. In Duitsland schijnt hij het beter te doen maar met de Duitse software heb je in Nederland problemen met C-digitaal. Jammer het leek een mooi apparaat maar wil er zo snel mogelijk vanaf en overweeg de nieuwe reebox te kopen.

 
Hoi Ben

Allereerst: Welkom op dit board!

Ik raad je aan om ook dit draadje zorgvuldig te lezen:

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=13150

Ik denk dat er conflicten ontstaan als je een verkeerde hardeschijf gebruikt, dus lees zowel dit draadje alsmede bovenstaand draadje.

In je profiel staat dat je in duitsland woont; heb je wel een oranje Seca3 card van CDS en zoja, welk pakket heb je?

Om mijn ervaringen kort samen te vatten:

1. Ik draai met de Vantage firmware 02.55.02T-O, ik gebruik de interne kaartlezer (dus geen CI).

2. Mijn externe hardeschijf is een MyDrive, dit is de Platinum van 500GB 2.5", usb 2.0 van 6,4cm (deze heeft geen externe voeding), maar ik heb m in FAT32 laten formatteren want anders werkt het niet.

Ik wil mijn NanoXX voor geen goud meer kwijt, sinds ik de Platinum gebruik ben ik zeer tevreden.

Er zijn ook wat dingetjes waar je op moet letten vwb je zenderlijst, ook hier mijn ervaring:

1. Je kan gewoon de fastscanlist van CDS inladen.

2. Vervolgens kan je andere satellieten inladen, bv 18W of 9E, noem maar op;

3. Ga nooit in de fastscanlist van CDS rotzooien; ik bedoel dus bv dit: Vintage op 28,5 doet het niet op de fastscanlist van cds, ga dan niet vanuit de fastscanlist van CDS zenders zoeken, want dat werkt niet; dit moet je zelf toevoegen. Je kan dit stn wel uit de CDS-zenderlijst daarna verwijderen.

3a. Nooit transponder toevoegen zoals het beschreven staat in de handleiding; dit werkt (nog) niet, doe het via de BlindZoeken functie.

Weer het voorbeeld van Vintage: deze zit op 12524 H (met blind zoeken heb je niks met de symb en fec temaken, ik raad je wel aan om de polarisatie in te voeren) voer als begin freq scan 12523 in en als eind freq scan 12525, dan ga je naar beneden en kies je als polarisatie Horizontaal.

Hij vindt m na een paar minuten.

Daarna opslaan.

Ik raad je aan om iedere keer als je de zenderlijst aanpast dit op te slaan op een usb-stick (neem dan ook de sys mee).

Als je meer vragen hebt hoor ik het wel, als je langs wil komen is dat ook goed, stuur me dan even een PM.

De koffie staat bruin en het bier staat koud.

 
Hallo Bones, Ik heb de naoxx ook in Arnhem gekocht met dezelfde platinum harde schijf. De instellingen die je geeft heb ik ook. Omdat ik alleen maar problemen had vertelde een comp.deskundige dat ik beter via de e-sata kon werken doordat deze een snellere overdracht zou hebben. De e-sata aansl. werkt dus niet. Verschillende Usb schijven getest maar het probleem blijft. Ik heb nanoxx.nl geschreven en kreeg als antwoord u moet de software updates in de gaten houden. Lekker makkelijk want daar gebeurt al een jaar niets mee. De verkoper zegt steeds het probleem niet te kennen maar tref in de winkel wel mensen met dezelfde ervaringen. Ik ben al 5 x terug geweest iedere keer 200 km. Nanoxx.nl reageert niet meer op berichten dit zegt mij genoeg over wat er achter nanoxx nederland zit. Gelukkig dat er mensen blij zijn met dit apparaat maar ik zou blij zijn er af te kunnen. Het is zeker geen goedkoop toestel maar ga op zoek naar iets anders en wil dit eerst goed tezten met recht op teruggave. Ik denk nu aan de nieuwe Reebox 8500.

 
Hoi Ben,

Welke firmware heb je er in hangen?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 12:00 uur ----------

Sorry, dubbelpost

@Ben

Op een ander board heb ik gelezen dat de Vantage firmware 25800 ook prima zou werken, voor deze firmware heb je wel de originele CI van CDS nodig (die met de wereldbol).

Let op: ik heb hier geen ervaring mee.

 
Ik heb de nieuwste firmaware (mei 2010) van nanoxx er in zitten. Maar ook de vantage firmware geeft dezelfde problemen.

Nu schrijft de fa van H dat ik het apparaat maar in Putten moet brengen. Ja een leuk idee maar dat is weer 200 km op en neer en later weer halen dan ben ik weer 400 km kwijt. Waarom al die eerdere keren geen oplossing ben er zeker 5 x geweest. Momenteel wordt ik helemaal gek van dit rotapparaat bij iedere opname gaat er wel iets fout. Zoals vastlopen, plotseling booting in beeld, na de opname staat er o sec. opgenomen etc.

 
Hoi Ben.

Het spijt me te horen dat je zo'n pech hebt met jouw ontvanger.

Ik gebruik nog steeds de Vantage firmware 02.55.02T-O icm de interne kaartlezer; mijn externe hardeschijf is nog steeds de MyDrive Platinum van 500GB.

Wat ik voor je kan doen is mijn sys en mijn zaplist voor je op een usb-stick te zetten die ik dan naar je opstuur.

Als je dit wilt, PM me dan even, dan geef ik je mijn adres, en dan kan jij daar een lege usb-stick (svp format in FAT32!) naartoe sturen; ik hoef er geen geld voor, en als ik m terug stuur naar jou betaal ik zelf de postzegels, dus het kost je niks).

Wat je dan moet veranderen in je sys zijn mijn coördinaten die ik heb ingevoerd in mijn USALS.

 
Tip:

Je kunt ook het betreffende bestand uploaden naar een van de online diensten alwaar je het een aantal dagen neerzet voor Ben om op te halen.

Dat scheelt je een hoop gedoe met USB sticks per snailmail.

Google (klik!) vind zat resultaten waar je dit mee zou moeten kunnen doen.

 
Thx MAS3

Ik ga me er in verdiepen.

 
Hoi Ben.
Het spijt me te horen dat je zo'n pech hebt met jouw ontvanger.

Ik gebruik nog steeds de Vantage firmware 02.55.02T-O icm de interne kaartlezer; mijn externe hardeschijf is nog steeds de MyDrive Platinum van 500GB.

Wat ik voor je kan doen is mijn sys en mijn zaplist voor je op een usb-stick te zetten die ik dan naar je opstuur.

Als je dit wilt, PM me dan even, dan geef ik je mijn adres, en dan kan jij daar een lege usb-stick (svp format in FAT32!) naartoe sturen; ik hoef er geen geld voor, en als ik m terug stuur naar jou betaal ik zelf de postzegels, dus het kost je niks).

Wat je dan moet veranderen in je sys zijn mijn coördinaten die ik heb ingevoerd in mijn USALS.
Hallo Bones,

Hardstikke bedankt voor je aanbod en stel je medewerking heel erg op prijs. Maar jij hebt de vantage software en ik op dit moment de nanoxx. In arnhem is zoals eerder door mij is geschreven diverse keren de software en alles opnieuw geïnst. Ik heb vorige week weer met van H gemaild maar krijg nog geen antwoord. Eigenlijk wil ik zo snel mogelijk van het apparaat af. Ik woon in Duitsland en moet helaas een Nederlands apparaat vanwege Can digitaal. Ik heb vanavond gelezen dat Nanoxx voor de Duitse 9800HD vaker nieuwe software heeft. In nederland mei 2010 voor het laatst, daarna in Duitsland al weer 3 maal. Is er toch iets aan de hand dus. Nanoxx.nl reageert nergens meer op dus zegt mij genoeg over wat er achter dit apparaat in nederland staat. Volgens mij niets of heel weinig. Maar misschien wordt ik eerdaags een keer erg boos en pak een hamer en sla hem definitief naar de schroot. Dan weet ik zeker dat ik snel een ander mer MOET kopen.

Vriendelijk dank voor je aangeboden hulp.

 
@Ben

Graag gedaan.

Als je een andere ontvanger koopt, koop dan geen Philips (Pace) DSR8121 of DSR7121/7141, want daar regent het klachten over.

Veel succes.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan