sab ultimedia 8000 hd kan max 1,5 uur HD opnemen

M

markeker

Dag,

Ik heb een SAB ultimedia 8000HD, waarmee ik maar ca 1,5 uur HD kan opnemen. Te kort voor de meeste films. Dit komt door de beperking in de FAT32 formattering waardoor er bestanden van max 3,9 GB geschreven kunnen worden. De importeur zegt dat het probleem bekend is, en dat er aan een software-update gewerkt wordt, maar geeft geen datum. Voor wat ik ermee bedoeld had is het apparaat tot nu toe waardeloos. Weet iemand een oplossing? Of een goede HD tuner zonder dit probleem?

Dank voor de reacties, groet mark

 
Hoi Markeker en welkom op Satellite Fun!

Het is wel erg ouderwets en kortzichtig om een fat32 geformatteerde harddisk in de moderne ontvanger te bouwen.

Daarmee bedoel ik uiteraard kortzichtig van de fabrikant. Veel HD ontvangers hebben de harddisk in een linux formaat geformatteerd hetgeen dus geen problemen oplevert. Een andere oplossing is om de opnames op te splitsen in delen van bijv. 1 GB die je dan later kunt samenvoegen.

De Dreamboxen passen (ondanks linux formattering) deze methode toe.

Het is me echter niet bekend of de SAB dat ook kan.

 
Hoi Black tiger,

Bedankt voor je reactie. Voor alle duidelijkheid: het gaat om een externe HD, omdat ik graag films wil opnemen en die kijken in m'n huisje in frankrijk (daar was het allemaal om begonnen...). Ik zou dus die ext HD kunnen laten formatteren door de ontvanger (linux) en dan kijken wat er gebeurt. Maar vervolgens is de vraag: kan mijn windows pc / labtop die schijf dan lezen? Er schijnen 'leesprogramma's' voor ext2/3 onder windows te zijn. Heb je daar ervaring mee?

dank en groet, mark

 
Daar heb ik helaas geen ervaring mee nee. Ik lees wel dat het onder windows 7 niet zo'n probleem zou zijn en dat er ook tools voor zijn zoals je schrijft.

Maar da's dan ook het enige wat me bekend is.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan