Er 10

G

gerald

Ik wil nieuwe software op mijn ipbox 9000HD zetten d.m.v. USB stick.

Het bestand op een FAT32 geformatteerde stick gezet als usb_update.img

Dan in de box en standby knop en pijltje omhoog indrukken, totdat usb update verschijnt.

Tot nu toe gaat het allemaal goed alleen krijg ik dan ER 10 te zien op het display.

Heb het al zekers 20 keer geprobeerd, ook nog met een andere usb stick, maar niets helpt.

Heb ook al vanuit het menu, onder software update geprobeerd, maar dan geeft hij PANIC weer en start hij op nieuw op.

Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe en hoe ik toch nieuwe software erop krijg????

De software die ik er op wil zetten is trouwens sifteam-0.6.6-R13651

Gerald

 
Hoi gerald.

Deze foutmelding zou kunnen ontstaan doordat usb_update.img niet het enige bestand is op je stick.

Het advies is dit altijd uit te voeren met alleen dat bestand op de stick, en die stick vooraf opnieuw te formatteren.

Kijk verder even na of je wel het juiste bestand voor je ontvanger hebt (en dus niet voor een andere ontvanger), en ook of je niet toevallig een typefout hebt gemaakt in de naam van het update bestand.

Vaak kijk je zelf over dat soort typefouten heen.

 
Ik heb er de nieuwe software in gekregen, maar geen beeld op de zenders van CD.

Dus ik heb alleen beeld op BVN en andere vrije zenders, maar de andere nederlandse zenders niet.

Heb de smartcard nog geprobeerd in en andere tuner, maar daarop heb ik gewoon beeld.

Hoe kan dit??

 
Deze tuner heeft geen vaste decoderingsmodule ingebouwd, en is daarvoor dus afhankelijk van de juiste software of van een CI module.

Je gebruikt de ontvanger inmiddels al een tijdje, dus hierin moet dat niet anders zijn dan voorheen.

Wanneer je een CI module gebruikt, moet je even op zoek gaan naar de informatie die de software in de ontvanger daarover weergeeft.

Wanneer je de kaart rechtstreeks in een kaartslot van de ontvanger stopt, dan moet je de ontvanger nog vertellen wat ie daarmee moet doen.

Dat komt dan neer op het installeren van een extra stukje software als plugin.

Mgcamd en OScam zijn beschikbaar, waarbij OScam wat nieuwer is en de laatste tijd redelijk in populariteit wint.

Na het installeren daarvan, moet je het ding ook nog instellen.

Ik kan je (nog) niet vertellen hoe je dat instellen moet doen, omdat ik tot nog toe zelf op een CI module was veroordeeld door mijn Irdeto2 kaart (de ondersteuning daarvan is een heel stuk minder).

Binnenkort verwacht ik mijn eerste SECA3 kaart zodat ik ook NL HD kanalen kan zien.

tegen die tijd ga ik ook eens aan de slag met OScam (en heb dan wel de CI module als backup beschikbaar).

 
Hoi Mas,

Ik heb er weer nieuwe software in gedaan( nu je 1 keer weet hoe het moet is het makkelijk).

Heb nu BMT 0.99Yeti er opgezet. ( hier zat oscam bij in)

Heb nu wel beeld op al de zenders, maar het opnemen is hopeloos.

Ook vind ik het maken van een favorietenlijst wat minder.

Dus al met al is nu de conclusie, ik heb beeld op de nederlanse zenders, maar voor de rest vind ik het nog niks.

Als jij nog een suggestie hebt welke software beter is incl. cam, dan hoor ik het graag.

In elk geval nog bedankt voor die tip over oscam, zo wist ik hoe ik het moest oplossen.

Gerald

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan