1 Kanaal van de 3000 niet te ontvangen op Octagon SF 8008

nicewithice

Jr. Member
Lid sinds
19 mrt 2012
Berichten
125
Waarderingsscore
7
Punten
18
Leeftijd
66
Hallo Forum, sinds eergisteren ben ik in het bezit van mijn nieuwe receiver, een Octagon SF8008 . Het heeft 2 maanden geduurd voordat ik hem had, Griekenland is soms nog traag hoor. Maar nu heb ik hem en ben tot hiertoe zeer tevreden. Ik ben begonnen met de instellingen en leer elke dag bij. Vermoedelijk komen er hier nog wel Linux en Enigma vragen in de toekomst, maar de eerste en waarschijnlijk voor mij meest belangrijke vraag nu is de volgende. Ik heb alle kanalen ingelezen, er was 1 kanaal dat ik zeker wou hebben, en nu blijkt dit kanaal niet te zien ! Geen foutmelding, men kan het zelfs pauzeren en voort kijken ( welliswaar een zwart scherm ) maar voor de rest niks. Het gaat om de franse RTBF2, Tipik genoemd, op Hotbird. Alle andere zenders zijn te zien, La Une ook, en die ligt er vlak naast. Ik gebruik hiervoor een TV Vlaanderen kaart, die voor de rest alle zenders perfekt weergeeft. Wie heft raad ? Ik overweeg een andere LNB ( is ook besteld ), nieuwe kabels , stekkers.....?? Bedankt.
 
Heb hier tipik , weliswaar via via ? beetje schokkerig

Volgende gegevens:

Frequentie: 10892
Symbolrate:27500
Polarisatie :horizontaal
FEC: 3/4
SYSTEEM DVB-S2
MODULATIE. 8PSK
INVERSIE AUTO
 
De instellingen in mijn receiver zijn overigens hetzelfde waar Boets naar verwezen heeft bij Kings of Sat .

Mss dat het zoeken zoals jij gedaan hebt er iets fout is gegaan.

Dus even handmatig zoeken op hotbird op frequentie en horizonaal en FEC op 3/4
 
Ik heb er een foto van gemaakt,
WlVpdha.jpeg


wa1LyWQ.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lijkt allemaal in orde.

1) Heb je de kaart er verkeerd om inzitten
2) heb je de kaart geheractiveerd.

Signaal is goed en de juiste instellingen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan