7.1 Game headset.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.147
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Mannen, wij blijven toch stiekem een beetje jong en we spelen met multimedia en ander stuff?

Ik heb vorige week een koptelefoon op mijn harses gehad, en die klonk echt mooi, en gaf ook het effect wat deze beloofde, hij kost een paar centen, maar dan heb je ook iets!!! 

Ik mag eigenlijk g??n reclame maken, maar wtf!  Deze was het. :jow: 
 
Ziet er mooi uit, wat speel je en op wat voor consul?

 
Ik speel niks, het ging mij meer om het geluid, en ik zit te denken om zoiets te gaan zoeken voor het kijken van films. ;)
 
Hou me ff op de hoogte. Ben heel benieuwd.
 
Kijk ook ff bij Wish.....
Ik denk dat je Original SADES A60 Game Headset Vibration Function and 7.1 Surround Sound Professional Headphone Earphone Black-Blue wel leuk vindt. Zet het maar op je verlanglijstje! http://www.wish.com/c/57d2978672c7e941514df5b6
 
Ziet er idd een leuk ding uit.
 
@Freggel1: Jij noemt het (terecht) een hoofdtelefoon. Maar op de link die je plaatste staat dat het een 7.1 headset is. Echter een headset mag die titel alleen dragen als er een microfoon aan zit. Zit deze ingebouwd (dus onzichtbaar)? Want ik zie hem niet op de afbeeldingen.
En als dat ingebouwd zit, werkt dat dan goed?
 
Black Tiger, als je een beetje naar beneden scrolt op de website dan zal je zien dat er een microfoon ingebouwd is. ;) 


Opvouwbare, ruisonderdrukkende microfoon

Kristalheldere communicatie

Zorg dat je gehoord wordt met een glasheldere ruisonderdrukkende microfoonarm. De arm heeft een statuslampje zodat je weet wanneer de microfoon gedempt is. Wanneer je de geluidsisolerende microfoon niet nodig hebt, kun je de arm wegdraaien zodat die vrijwel onzichtbaar is. G633 is reisklaar met een meegeleverde mobiele kabel en tweede microfoon op de draad voor mobiele apparaten, die je kunt gebruiken wanneer je geen microfoonarm voor je neus wilt hebben.


klik
 
Ik had dat misschien wel gevonden als ik was gaan scrollen, maar de website zal me geen antwoord kunnen geven op de vervolgvraag die ik stelde, vandaar dat ik de vraag maar meteen hier gesteld heb zonder verder te gaan kijken. ;)

Kijk op de website klinkt het natuurlijk allemaal alsof het 't beste geluid van alles is, dat zeggen alle headsets over zichzelf. Het gaat me juist om persoonlijke ervaring, die zegt 10x meer dan een verklaring van een verkoper op een website. En is ook een stuk eerlijker.

Dus de vraag blijft nog steeds open.
 
Nou dat is bij dezelfde koptelefoon bij verschillende personen al een heel ding.
Draagcomfort, geluid hoog/laag, mensen zijn nogal verschillend de ??n wil veel bas want dat is mooi terwijl de ander daar juist heel moe van wordt.
Het blijft denk ik altijd een persoonlijke kwestie.
 
Wat jij omschrijft Nummer10, is een antwoord op een vraag die ik niet vroeg. Over geluid en veel bas etc. kun je namelijk best van mening verschillen, alhoewel ik persoonlijk van mening ben dat een oordeel van enkele personen normaliter toch een geloofwaardigere en betere indruk geven dan de omschrijving van een winkel.

Mijn vraag ging echter om de ingebouwde microfoon en de al dan niet goede werking daarvan. Dat heeft weinig met bas en draagcomfort van doen, want geluid door een microfoon moet duidelijk en verstaanbaar zijn.
Alhoewel ondergetekende ok wel nieuwsgierig is naar het draagcomfort en de druk op de oren naarmate men het apparaat enkele uren op het hoofd heeft gehad.
 
Ik zal me er ook eens mee bemoeien. Ik heb tenslotte de nickname SuperDJ! :jow:
Sinds een paar maande beschik ik over de Bose Quit control 30 wireless. https://www.bose.nl/nl_nl/products/headphones/earphones/quietcontrol-30.html
Zeker niet goedkoop, ik zou ze ook niet gekocht hebben, ware het niet dat ik een nieuwe telefoon uit mocht zoeken, maar de "oude" was nog goed. vandaar de keuze voor wat anders.
Het draagconfort is gewoon erg goed en alhowel het oordopjes zijn, klinken ze als een goede koptelefoon. Veel bas, en ook de hogere tonen zijn goed hoorbaar, ondanks dat ik al aardig bedrijfsdoof begin te worden.
Maar het grote voordeel zit hem in het traploos weg kunnen filteren van omgevingsgeluid. Werkelijk heel bijzonder. Als je op straat loopt en er is herrie van verkeer, zet je het verkeer zachter, in plaats van de muziek harder.
Dit werkt ook goed in een industriele omgeving, je zet zo de machines om je heen uit! (althans het geluid dan).
Nadeel is wel dat het soms ronduit gevaarlijk is, je moet echt de moeite nemen om om je heen te kijken voordat je oversteekt, je kan je oren dan niet vertrouwen.
En, oh ja, er zit ook een microfooon in, bellen gaat dan ook prima!


 
Dat wegfilteren van omgevingsgeluiden zal wel gebeuren door een bepaalde frequentie uit te zenden die gelijk staat aan geluiden van bijvoorbeeld verkeer of van machines. Op die manier worden die geluiden onhoorbaar.

Voorheen gebruikte ik ook veel een koptelefoon en dan het liefst zo hard mogelijk maar na het afzetten hoorde ik nog uren lang een piep in mijn oren. Als het goed is zijn apparaten zoals vroeger met een Walkman al gebeurde nu beperkt wat het volume betreft zodat ze geen gehoorschade meer kunnen veroorzaken. 
 
Een mooie review Hangslot! Maarja als het "Bose" is dan mag men er ook wel iets van verwachten.
Niets voor mij om er mee te gaan gamen achter de pc, hou niet zo van dingetjes in mijn oren, maar misschien wel iets voor de dochters voor op straat. Alleen niet meer voor de walkman maar voor de gsm in deze tijd. :)

@Parabolica: Ja zo hebben velen gehoorschade opgelopen. Het is altijd een beetje opletten met geluid zo kort op je oren, of dichtbij speakers in de discotheek en dat soort dingen.
 
Black Tiger zei:
@Parabolica: Ja zo hebben velen gehoorschade opgelopen. Het is altijd een beetje opletten met geluid zo kort op je oren, of dichtbij speakers in de discotheek en dat soort dingen.

Breek me de bek niet open Black Tiger.

Ik lees aandachtig mee omdat ik niet tussen 20:00 en 01:00 uur mijn volume nog vol kan openzetten en een goede koptelefoon is dan zeker een uitkomst voor een goede ervaring van een film of een muziekconcert. Je beleeft het toch net even iets intenser dan dat het op fluisterniveau is. :)
 
Ik heb er zojuist eentje besteld, Deze 

Ik ben benieuwd naar de geluidskwaliteit.
 
Vandaag is de headset bezorgd, mannen wat een prachtgeluid zit er in dat ding!!! 

Zelfs de trilfunctie werkt erg mooi.  :klappen:

Helaas alleen weer ?25,- bij moeten betalen aan Postnl...

 
Vroeg ik mezelf ook af Meneer Matrix, het geeft een extra dimensie aan het geluid!
Het lijkt hard te gaan, maar dit komt puur door de trilling.


voorbeeld 

Doe dit maar eens met een gewone, en dan 1 met trilfunctie!

En dan Deze test :jow: 
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan