85 euro voor een smartcard

L

Loek

Bij Kramer kan ik een kaart krijgen, die al geactiveerd is voor 85 euro, is dit abnormaal duur ?

volgens hem heb ik geen cam nodig (volgens mij ook niet) als ik newcamd als emu gebruik.

Andere vraag is...

Als ik een Cam & smartcard koop (prijzig) ben ik dan ook van het gestotter af (reden = hdd en er word gezegd ook de gebruikte emu)

Hmmz... het gaat. Waarschijnlijk staat die kaart dan echter niet op jouw naam.
Dat betekent dus een contractwijziging, daar zouden nu geen kosten aan verbonden zijn, maarja.
Een nieuwe kaart heb je al voor 70 euro, daar komt dan wel nog activeringskosten bij en staat ie ook op jouw naam.

Een kaart in de Dream loopt ook via de emu dus of je dan van het gestotter af zal zijn is de vraag.
Ligt er ook een beetje aan wat jij stotteren noemt, wanneer het zich voordoet, of het met of zonder cardsharing gebeurt etc.

gestotter is een bekend probleem bij de Samsung hdd (weet ff het type niet meer)

soms hapert het beeld (bij het afspelen) is zwaar irritant.

dus met Cam & smartcard nog steeds kans op haperingen?

dan is de aankoop van een Cam dus echt niet nodig...

Met een CAM waarschijnlijk niet want dan maakt hij gebruik van de het CI slot.
Maar ik kan zelf niet met 100% zekerheid zeggen of dan niet toch die HD roet in het eten kan gaan gooien.
Misschien dat er mensen zijn met meer technische Dreambox kennis die daar wat meer zekerder uitspraken over kunnen doen.

Het is voor mij makkelijk om te zeggen "oh joh, met een CI-cam en kaart geen probleem meer", maar als het dan niet klopt heb ik het gedaan en aangezien ik zelf geen ervaring heb met een hd die stotteringen veroorzaakt, kan ik zoiets dus ook niet testen.

Misschien is het handig om eerst een andere hd eens er in te kiepen?

Originally posted by Black Tiger

Het is voor mij makkelijk om te zeggen "oh joh, met een CI-cam en kaart geen probleem meer",

Dit kun je testen door de AU funktie in bv newcamd uit te schakelen en daarna een opname te maken.

Heb je nu geen haperingen meer in je opnames dan zal het met een ci-cam ook wel goed gaan.

In mijn persoonlijke kennissenkring heb ik blijvende problemen gezien met schijven boven de 80GB (120 en 160 gb).

Zodra deze mensen een 80 gb schijf erin drukten waren deze problemen afgelopen.

Let wel ik zeg niet dat bovenstaande de waarheid is, het zijn alleen mijn bevindingen met 4 boxen waarvan alleen de schijven zijn verwisseld en niet het image cq emu's.

ok bedankt voor de reacties :)

een andere hdd wilde ik er al in zetten, toegezonden gekregen door Cardwriter, alleen bleek deze stuk toen deze aan kwam, ging lange tijd overheen dat ik antwoord kreeg op mails en telefoonisch onbereikbaar, hele slechte afhandeling van de klacht...

Geen Cam dus of een kleinere hdd, alleen waar koop ik die (die geschikt is voor de DB?

Ik heb gewoon een 40 gig Western Digital gekocht bij Paradigit en later voor een kennis van me met een Dream een 80 gig WD.
Dus de lokale computerzaak lijkt me een goed begin.:)

is dan 5400 een must of kan ik ook een 7200 rpm hdd nemen?

en welke type gaat het precies om, want dan kan ik die misschien bij Mycom kopen.

alvast bedankt

Ik heb alleen maar 7200 er in zitten, een 5400 is zeker geen must. Er is ook een lijst van goedgekeurde hd's te vinden bij Dream Multimedia, daar staan ze nog niet eens allemaal op. Als je er eentje wilt hebben die zo weinig mogelijk lawaai maakt zou ik wel even kijken of vragen naar de ervaringen.
Op Satellite Fun staat in het betreffende topic de ervaringen van een aantal mensen van HD's in combinatie met Dreamboxen en evt. voedingsaanpassingen die al dan niet noodzakelijk waren om de zaak goed draaiende te hebben.

nou het gaat echt om de 7000s, maar ik zou de site idd eens kunnen bezoeken, wat is precies de url?

aanpassingen aan de voeding of veel gedoe met die DB wil ik eigenlijk niet, omdat de laatste week erg moeilijk voor mij was (priv? omstandigheden)

alvast bedankt

Als je de exacte url wil weten @Loek klik dan eens onder Black Tiger op het www knopje.

Dan kom je op zijn Satellitefun site ;)

Ik heb ook problemen gehad met haperend beeld na opnemen. Heb een 120 GB schijf erin zitten.
Ik dacht eerst ook dat het te maken zou hebben met EMU en heb toen even mijn CI weer gebruikt en toen was het over. Op dat moment had ik echter de Hydra-Zeus in de Flash en multiboot op een USB-stick.
Op een gegeven moment heb ik de originele Dream 1.09 in de flash gezet en draai de multiboot vanaf HDD. Nu heb ik helemaal geen freezes meer met opnames, ook niet wanneer ik een EMU gebruik.

Inderdaad, dank je freggel1, gewoon onder mijn www knopje en dan het forum "Linux, Ucas en Multimedia Ontvangers" kiezen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan