Aanrader gevraagd

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
929
Punten
113
Leeftijd
75
Ik heb een DM7020S nu al een paar jaar en deze werkt naar mijn mening perfect.

Maar toch, soms wil je vernieuwingen in speelgoedland, een nieuwe step terwijl de oude alleen doorgesleten handvaten heeft.

Welke ontvanger kan mij aangeraden worden en uiteraard ook de reden waarom, zowel technisch als prijs?

Wat is de inruilwaarde van de 7020S??

Ben benieuwd

Er is al vaker gevraagd wat nu een goede ontvanger is.
Het antwoord is simpel: dat is en blijft een persoonlijke keuze welke voornamelijk gebaseerd is op wat je eisen/voorwaarden zijn en wat je budget is.

Oops vergeten...je vroeg ook wat je 7020 waard zou zijn. Een 7020 is een enigma1 machine en je geeft aan dat die al een paar jaren oud is. Een nieuwe kost momenteel rond de 270 Euro dus die van jou is zeker minder waard. We gaan er vanuit dat het een kale ontvanger is, dus geen harddisk e.d. De waarde is afhankelijk wat iemand er voor wil geven.

We schatten in zo tussen de 100 en 150 Euro. Bedenk wel dat enigma1 eigenlijk achterhaald is en door DMM en de meeste plugin ontwikkelaars niet meer wordt onderhouden c.q. verder wordt ontwikkeld. Enigma2 heeft (voorlopig?) de toekomst en daarnaast komt High Definition steeds meer op zetten.

Wil je bij dreambox blijven dan adviseren we je een enigma2 machine te nemen. Een dm800 is een leuke ontvanger, maar heeft ook zo zijn nadelen. Wij hebben zowel een 800 als een 8000 maar het verschil in beeldkwaliteit is duidelijk zichtbaar. Als je overweegt een dm8000 te kopen kijk dan goed uit want de prijzen willen nogal eens verschillen. In Duitsland wordt er momenteel nogal wat "gestunt" met prijzen. Ook in Nederland kun je snel een paar tientjes verdienen.

Wil je niet pers? een dreambox dan is een AZbox de moeite van overwegen waard. Kijk ook eens in de laatste TotaalTV daar staat summier een overzicht in van enkele ontvangers (volgens hen) van het jaar 2009.

Maar zoals eerder vermeld het hangt van je eigen voorwaarden en budget af.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan