AB perikelen

nono

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
766
Waarderingsscore
4
Punten
18
Ik heb 'n nieuwe (Philips) tv gekocht, jòh vertel, en ik heb ruzie met de ab.
In mijn Mutant heb ik Kodi en als ik Kodi opstart neemt de ab van de tv de functies van de ab van de Mutant over.
De ab van de Mutant doet dan helemaal niets meer.
Zou op zich weinig tot geen problemen geven, maar niet alle functies binnen Kodi zitten op de ab van de tv en als ik Kodi afsluit (met de ab van de tv dus) gaat de tv ook uit. (standby) en dat vind ik wel hinderlijk.
Mijn vraag is dan ook: weet iemand hoe ik de ab van de Mutant weer de baas kan laten spelen over Kodi.
 
Misschien lukt dat door de afstandsbediening van de Philips opnieuw aan de TV te koppelen, daarmee wordt normaliter de ab gereset.

Zorg in elk geval dat je Mutant uit staat.

Hou dan je Philips ab op korte afstand van het Philips logo op de TV, liefst binnen de 10 cm./
Druk dan tegelijkertijd de rode en blauwe knop op de ab in.
Beiden ingedrukt houden totdat de melding op het scherm komt dat je ab gekoppeld is. Als het goed is dan zou de ab ook gereset moeten zijn en met wat geluk kun je dan ook weer de ab van je Mutant apart gebruiken.
 
Nee helaas, moet er wel bij zeggen dat ik geen Philips logo kan ontdekken; alleen de naam staat op de rand, maar dat is volgens mij niet echt het logo, maar als ik dus in ieder geval de ab vlak bij het toestel houdt, gaat de app NPO start aan
Zal eens in de gebruiksaanwijzing kijken of daar iets staat over koppelen
 
Hij gaat naar de NPO start app met die twee knoppen ingedrukt? Dan zal het een andere methode zijn.
Ik neem aan dat die Mutant ook ooit gekoppeld is geworden dus ongeveer zo'n methode zal ook gebruikt moeten worden om te ontkoppelen.
Je zou de TV kunnen resetten maar dat lijkt me niet handig want dan moet je weer op alle apps opnieuw inloggen vermoedelijk en misschien ook weer apps opnieuw installeren.

Misschien als je het typenummer van de Philips even vermeld dat een van de anderen alhier een idee heeft hoe dat te fixen.
 
HDMI CEC uitzetten...
 
Het gaat om een Philips 32pfs6906-12.
Ik heb nooit de Mutant aangekoppeld; alleen de HDMI kabel erin en da's alles.
Ik heb in de tv HDMI CEC uitgezet en toen werkte de beide ab's niet in Kodi.
Dus dat terug gezet in de tv en toen in Kodi de CEC adapter uitgeschakeld en ben ik de l*l, want nu werken beide ab's niet en kan ik dat niet in Kodi terug zetten. Alleen Kodi opstarten lukt nog en uitzetten via stroom eraf.
 
Oke zet HDMI-CEC op de TV en op het Kodi apparaat uit.

Dan zet je het Kodi apparaat aan.
Kodi afstandsbediening opnieuw koppelen:
- POWER en TOETS 1 voor 10 sec ingedrukt houden (oudere types bijv HD11, HD1100, HD1200 en HD51).
- POWER en TOETS 2 voor 10 sec ingedrukt houden (voor de nieuwere modellen bijv Maxytec Multibox, HD60 en HD66).

Hoe je de afstandsbediening met je TV opnieuw moet koppelen moet je even in de handleiding opzoeken of kan ik misschien straks kijken, gezien de voorgaande methode niet werkte.
 
Lukt helaas niet BT
Ik heb de Mutant HD 51 en als ik dus de power en toets 1 indruk, gaat of de Mutant uit of hij springt naar zender 1
Verschillende keren geprobeerd.
 
Kleine vooruitgang: Ik heb Kodi verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en zo kon ik weer bij de CEC adapter in Kodi en daar heb ik aangegeven dat ie niet de tv moet uitzetten en dat werkt . E.e.a wel met de ab van de tv voor de goede orde.
En wat je misschien ook moet weten: met de ab van de Mutant werkt alles in de Mutant, ook andere plugins zoals bijv. Youtube; het gaat alleen fout met Kodi.
 
Tja, ik ben misschien thuis in Kodi, maar meer dan films en series kijken dat doe ik er niet mee. ;)

ik tast in dit geval hier ook in het duister.

Rest mij gewoon de standaardvragen; Welke versie van Kodi, de 20.0 had een paar problemen, en zouden nu met 20.1 opgelost moeten zijn.
 
@Freggel Ik heb Kodi 20.0 en net opnieuw geïnstalleerd via de plugins van Open ATV, dus blijkbaar zijn ze nog niet zover bij Open ATV en hoe ik eventueel op een andere manier kan updaten naar 20.1 weet ik niet.
Ik gebruik de mediaspeler in Kodi om films en/of series vanaf mijn (externe) hd te kijken en voor 't voetbal.
Van de mediaspeler van Open ATV raak ik gestoord.
 
@nono, ik heb begrepen dat er in 20.0 bugs zitten en die zitten er bij 20.1 niet meer in.

Ik moet hem nog updaten, maar met de versies die ik hier heb, 19,5 en 20.0 heb ik geen problemen momenteel.

Updat naar 20.1 is normaal gesproken niet moeilijk je overschrijft de oude versie gewoon jou instellingen en addons blijven gewoon bewaard. ;)

Maar ik zou niet weten hoe ik jou hierin verder kan helpen? Heb je wel bij systeem instellingen jou niveau op expert staan? Misschien dat je daar op 1 of andere manier iets kunt vinden.
 
@Freggel Ik heb Kodi 20.0 en net opnieuw geïnstalleerd via de plugins van Open ATV, dus blijkbaar zijn ze nog niet zover bij Open ATV en hoe ik eventueel op een andere manier kan updaten naar 20.1 weet ik niet.
Ik gebruik de mediaspeler in Kodi om films en/of series vanaf mijn (externe) hd te kijken en voor 't voetbal.
Van de mediaspeler van Open ATV raak ik gestoord.
Ik raak sowieso helemaal gestoord van die OpenATV zooi, de bediening is me te stroperig en er zit zoveel rotzooi in die firmware welke je totaal niet nodig hebt maar ieder zijn ding, ik hou van een snel werkende box en installeer liever de dingen welke ik wel wil gebruiken apart.

Ik heb multiboot in mijn Ultimo4k staan en maak soms even een uitstapje naar andere 'smaken' maar kom toch meestal weer snel op het 'vertrouwde nest' terug ;)
 
openpli werkt voor mij nog prima. :)
Hoewel ik tegenwoordig steeds meer mijn tv voor alles inzet. (google-tv)
Elke denkbare app valt er wel op te installeren, alleen oscam niet. Als ik dit voor elkaar zou krijgen dan gaat de satellietontvanger ook richting marktplaats.
Voor de topicstarter: Kodi is ook op de tv zelf te installeren. ;)
:)
 
Poging gedaan, Sony says "no". Op de Formuler Z11 pro werkt het trouwens wel.
Sony is Android 9.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan