Advies nieuwe router

satshow

Sr. Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
385
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
55
Binnenkort krijg ik een snelheidsverhoging naar 60 Mb Fiber Power Internet van UPC Ik heb nu de router linksys WRT 54G versie 3.2

Deze router kan deze snelheden niet meer aan.

Ik ben nu dus op zoek naar een nieuwe router waarmee ik ook in de toekomst mee vooruit kan. Er zijn echter zoveel routers op de markt dat ik niet weet welke te kiezen.

Heeft iemand een suggestie voor een goede betrouwbare router?

 
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je wilt uitgeven, maar dan kun je misschien het best voor een gigabit router gaan meteen.

Denk daarbij aan merken als Draytek Vigor, D-Link, Netgear en modernere Linksys routers.

Of wat goedkopere merken als Sitecom of Belkin.

 
Ik had het gisteren met een collega op mijn werk erover en die gaf me deze tip. Is wel wat duurder maar wel voorbereid op de toekomst.

Draytek Vigor 2130n wireless n gigabit router 2

Hij had het erover dat deze ook IPv6 ondersteunt, geen idee overigens wat dat precies betekent.

Is dit een goede keuze die hierboven staat?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Draytek Vigor stond als eerste in mijn rijtje met routers genoemd. Het is een weliswaar iets duurder maar uitstekend merk router met goede support.

Dus die Draytek waar je naar verwijst zal mijns inziens zeker geen slechte keus zijn.

 
Heb gisteren het nieuwe modem van UPC gekregen en geinstalleerd. Nu nog dat nieuwe modem en kan ik van de volle snelheid gebruik maken.

Tot die tijd doet de linksys zijn werk.

 
Nu nog dat nieuwe modem
Nieuwe router bedoel je.:biggrin:

Gaat wel lekker worden met die snelheid. Ben nog even aan het wachten op Telfort, maar ben me ook al aan het bedenken om naar Ziggo over te stappen.

 
Inderdaad een nieuwe router bedoel ik.

De snelheden gaan inderdaad steeds hoger, een aantal jaren geleden was zoiets niet mogelijk en daarnaast ook ontzettend duur.

Volgende stap overigens wordt het opzetten van een netwerk als ik de router binnen heb. Heb er al wat over gelezen maar vind het toch maar vrij lastig allemaal.

 
Een netwerk opzetten op zich stelt iets voor. Ligt er aan wat je er mee wilt gaan doen.:)

We hebben hier natuurlijk de basiscursus netwerken en met een router is veel mogelijk.

Dus als je vragen hebt over het opzetten van een netwerk kun je dat hier of bij hulp4all doen in een apart topic, dan kunnen we je daarmee ook wel helpen lijkt me.

 
Dat zal ik doen tegen die tijd. Gaat in ieder om PCLOS en windows vista op mijn pc, laptop waar ook PCLOS op staat en pc van vriendin met windows vista erop.

 
PCLOS? Dat is PCLinux OS of zoiets? Dat zal wel moeilijk gaan worden, ik begrijp ook niet helemaal wat je daarmee of daarvan gekoppelt wilt hebben maar dat horen we dan t.z.t. wel.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan