Alleen een knipperde J, na inbouwen andere harde schijf.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Nou het toch te warm is om echt iets te ondernemen dacht ik bij mezelf ik ga eens aan de slag met een paar all-in one pc's, die al een jaar op het schap staan.

Ze zijn nu nog erg traag, maar ik heb nog een ssd liggen en dacht die in te bouwen, maar als ik dat doe dan start de pc even op, maar daarna zie ik een zwart scherm met een een J linksboven in het scherm bij beide pc's.

In de bios wordt de ssd wel gezien, en ik ben er [=bijna] zeker van dat op die ssd Windows staat.

Ook nog even een andere Sata schijf geprobeerd, maar ook daarbij een J?

Ik ben al aan het zoeken geweest maar kom dit nergens tegen, het enige antwoord wat er een beetje op lijkt is dat ik geduld moet hebben, want dit kan even duren.

Nu staat er op de ene pc W-10 64 bit, en de andere W-7 32 bit...

Wie heeft hier een antwoord op.

 
Ik ben even op zoek gegaan maar het schijnt dat een knipperende J er op wil duiden dat er geen driveletter is toegewezen aan de gebruikte partitie.

Als je zegt Windows 10, dan kan het er misschien mee te maken hebben dat het om wat oudere all-in one pc's gaat en die geen uefi ondersteunen, terwijl het systeem wat Windows op die SSD heeft geplaatst waarschijnlijk wel uefi heeft gebruikt.

Waarom dat ook bij die SATA gebeurt weet ik niet, maar zou een gelijkwaardige mogelijkheid kunnen zijn, in elk geval is het systeem van mening dat er geen driveltter beschikbaar is. Of deze is verkeerd toegewezen.

Best kans dat ie nu aan de boot partitie is toegewezen terwijl hij aan de Windows partitie toegewezen moet zijn.

Om dit op te lossen kun je ofwel gewoon een bootcd pakken en zelf een installatie gaan doen.

Ofwel je moet een driveletter gaan toekennen. Dat kan door op te starten van bijv. een dvd of usb stick met een installatieversie van hetzelfde OS.

Zorgen dat je naar de command prompt komt, en dan met diskpart de C assignen aan de Windows partitie. Indien er al een C ergens anders aan gekoppeld zit, deze daar weghalen. Dat kan allemaal met diskpart.

 
Pfoeh ik zie het al, een hele klus. :biggrin:  

We gaan de komende dagen een plekje uit de zon opzoeken, en er eens mee aan de slag.

Bedankt alvast voor de tips.

 
Heb je die ssd voorzien van windows 10 IN  de betreffende PC?

Of is die SSD in een andere PC voorzien van windows 10 

Ik neem aan het eerste anders kent de nieuwe PC de geinstalleerde schijf niet. 

Je kunt niet zomaar een harde schijf van de ene PC ineen andere Pc proppen.

Je moet in iedere PC de w10 opnieuw installeren.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet dat dat meestal niet kan @Matrix, maar het was het proberen waard. 

Wat die J betreft, daar kan ik verder niks want hij reageert niet op het toetsenbord, wel als ik naar de bios ga, maar daar zie ik dan alleen de huidige HD en verder helemaal niks. 

Normaal hang ik de tweede schijf aan een andere sata op het moederbord, maar die optie heeft deze pc niet.

Dus ik ga eens kijken wat ik met usb eventueel kan.

 
Wat die J betreft, daar kan ik verder niks want hij reageert niet op het toetsenbord,
Nee, maar dan ben je ook al te ver. Zoals gezegd, booten van installatiemedia zodat je bij de schijf kunt komen.

Of anders gewoon opnieuw installeren, dan moet je ook opstarten van installatiemedia en dan zou je die J niet eens meer tegen moeten komen.

 
Ik ben er al mee bezig, dacht dat ik nog een dvd had liggen met W-7, maar die is foetsie, dus nou eerst even wat naar binnenslurpen

Helaas doe ik niks meer met de nieuwsgroepen...

Usb-stick wordt iig wel gezien.

Dus dan komt het hopelijk goed, want in de pc's zitten geen dvdroms, en ik heb gen externe.

Leuk om even mee bezig te zijn in de tussenpozen dat ik niet in het bubbelbad lig buiten. :biggrin:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb windows 7 gedownload, schijnbaar kon dat gratis. Daarna het isobestand uitgepakt en op een usb-stick gezet. Daarna de ssd ingebouwd en opgestart vanaf de bios, en Windows 7 staat er nu op. Alles werkt zelfs het touchscreen!   Voorlopig ben ik happy.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat weet jij ook wel @Matrix, en andersom probeer ik het ook.

Alleen komt nou het volgende probleem om de hoek, de gedownloade versie van W-7 is niet legitiem en hij pakt het serienummer wat achter op de pc op het stickertje staat niet, ook KMSpico lukt niet want ik moet er 1 of ander bestand bij downloaden. :biggrin:  

En in mijn rommelhoek krijg ik mijn W-8 niet gevonden...

Ik heb momenteel geen Eweka meer om iets te downloaden via de nieuwsgroepen, dus ik moet iemand lief aan gaan kijken die voor mijn een versie heeft met licentie zodat ik dat ding kan upgraden naar W-10. ;)  

En ik moet ook nog opzoek naar een geheugenbankje wat groter is dan de 2 gig die er nu op het moederbord zit...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke win 7 heb je erop staan home of pro? Of ultimate

 
Ultimate.

 
Dat is ook de reden waarom jouw nummer niet geaccepteerd wordt. Die is waarschijnlijk alleen voor de home versie 

Ik weet niet of de pc geschikt is voor windows 10 Op MP kun je een officiele licentie kopen voor 5€ . Heb ik ook gedaan.

Via mijn link de w10 dan installeren en zo'n licentie kopen. 

En zelfs heb ik office pakket voor 5 pc gekocht voor 10€ kan deze zelf toekennen en weer verwijderen. 

Ook een 2 jarige officiele licentie voor virus scanner eset voor 7€.

Er is zat officieels te koop voor een habbekrats. 

blijft een gedoe met die aangepaste windows en office versies.

Zoek maar eens op marktplaats op 1545060956 

Voor ern windows 10 pro licentie

 
Laatst bewerkt door een moderator:
win10 vanaf usb installeren en het nummer van windows 7 die achter op de pc staat er in jassen werkt nog steeds

 
Bij vlagen geniaal , ook ik had dat geopperd. Inclusief de link voor installatie. 

Maarrrrrr Freggel1 moet eerst controleren of zijn hardware geschikt is voor windows 10 

En hij moet zich houden aan de versie licentie van windows 7 dus home dan win 10 home etc.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoef niks te controleren @Matrix, want ik heb 2 van deze pc's, en op eentje staat al Windows 10 [legitiem], dus daar blijk ik even vanaf.

Normaal maak ik een clone van de schijf en zet het dan op een ssd, maar met dit moederbord gaat het niet, er zitten geen sata-aansluitingen op, dus ik kan er geen tweede schijf in hangen.

Maar ik ga niet moeilijk doen, heb een maandje Eweka genomen en op spotweb staan versies genoeg. ;)  

Als dat straks gaat lukken dan plof ik lekker in de jacuzzi, t'is nou toch veel te warm om iets te ondernemen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer van je geld en het dubbele advies negeren.

en nu een illegale versie downloaden en maar hopen dat dat blijft draaien.

Succes verder. 

 
Jammer van je geld en het dubbele advies negeren.
Inderdaad want het is dus echt niet nodig om dit soort omwegen te nemen. Gewoon van die Ultimate onzin afblijven en goede raad volgen.

Ik durf ook te wedden dat je die Ultimate niet van de Windows site of via de tool hebt gedownload zoals was aangegeven.

 
Ik heb jou link heus wel gezien @Matrix, en ook geprobeerd, maar hij pakt de licentiecode niet.

Ik zal er straks nog wel eens naar kijken, en het nog eens proberen. ( Nu intussen via de link W-10 aan het downloaden rechtstreeks naar de stick).

En ik moet ook op zoek naar een dvd die ik heb liggen waar Windows 8 op staat, want dat is wel een legitieme...

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan