Amiko Alien 2

Jehudi van Herck

Jr. Member
Lid sinds
19 aug 2019
Berichten
62
Waarderingsscore
3
Punten
0
Leeftijd
56
Locatie
Moergestel
ki heb hier een amiko alien 2 , deet het wel  maar na update  spark ,van  versie  1.2.72  naar 1.2.86 .blijft hij in de boot mode 

krijg wel  opstart beeld en daar na een melding  dat hij de stb versie niet goed is  ,  krijg hem wel in force mode  met de ok knop 

op het frontje  , kan kiezen tussen spark en inigma , spark  doet het niet en enigma  heb ik nooit erop gezet , het is de bedoeling 

om hem weer orgineel te krijgen ik heb wel een backup gemaakt van de  spark  1.2.72 versie  maar ik krijg hem dus niet meer 

terug  omdat ik niet meer in het menu kan komen , weet er iemand  hoe dit op te lossen ,grt jehudi

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou toch eens proberen dan met Enigma. Misschien dat die wel werkt. Het gaat er maar om dat je hem even werkend krijgt.

Dan kun je daarna opnieuw proberen er spark op te zetten, toch?

Misschien kom je op die manier dan wel even verder zodat je langs die boot mode komt.

Oh wacht, als je fabrieksreset hebt gedaan dan moet je wel Spark kiezen dat werkt niet in Enigma lees ik net ergens.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
de frabrieks instellingen  reset zit ook in het menu van spark maar daar kan ik dud niet in anders had ik de fifmware wel kunnen vervangen   en dat lukt dus nu niet omdat  ik eerst  een opgestarte  spark  werkend en vandaar uit heb ik hem geupdate,

ik  ken ook ontvangers  die je uit zet  dan usbstik erin  met de firmware erop  ,dan weer aan en dan instaleert hij de niewe firmware , 

maar  ik weet niet hou dat met deze box gaat  ????????    er zit ook een rs232  aansluiting op   zoals op een dreambox   maar via com 1

en 2 geen  reaktie   .

weet jij  mischien hoe het met  usb stik kan???   of kan ik hem toch anders resetten  (kan dus niet in de instellingen komen op de ondvanger)   of hoe een andere imitge op te zetten ??

 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb het gevonden hij is nu bezig met  de rescue image  , wel moest de usb stik in de achterzijde anders werkt het niet  , de uitleg staat hier   http://stbflasher.blogspot.com/2015/03/how-to-recover-amiko-spark-with-spark.html      hij is nu nog bezig   6 minuten  ik laat het nog weten of hij het weer doet grt jehudi

hoeraaaaaaaa hij doet het weer bedankt voor de tips 

 nu nog enigma 2   , het is een dual boot  ondvanger   iemand nog tips voordat ik het weer verpruts ???

 tiger bedankt voor de tips     grt jehudi

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk he, lekker prutsen met die kastjes. ;)  

 
freggel    , ja  best leuk  aleen zat het gisteren wat tegen ,ik dacht  even 

even nieuwe  update erop 

even nieuwe  update erop   maar toen deet hij het niet meer , ik hoor steets geluit van jou 

kom jij ook uit braband ??

ik had het kastje op marktp gevonden  ik dacht  effe wat prutsen   ,imiddels heb ik hiet al een meter  hoog kastjes staan

ook hele oude  mijn eerste was humax 5400

maar ik ga  tv kijken   , mischien nog wat tips  voor de amiko alian 2   dual boot   ?????

met nu aleen spark , grt jehudi moergestel

☺️

?

 
het rescue bestand  moet je niet verwarren met  een   bacup bestand   dat ging bij mij ook nog mis voor diegene die ook

een probleem heeft ?

 
Mooi om te horen dat het gelukt is.

Ik moet zeggen dat ik standaard altijd de USB stick achterin duw. Heb hier ook wel eens een VU+Duo gehad die niet meer wilde, maar die wel wilde als de USB aansluiting op de achterzijde benut werd.

Dus tegenwoordig doe ik dat standaard bij alle ontvangers die er eentje achterop hebben zitten. :)

 
Ja Jehudi, ik kom uit Brabant.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan