Android autoradio verbinding valt uit

Ik heb nog een andere kabel liggen en deze geprobeerd. Is een korte kabel, deze bleef wel actief toen ik dat net even getest heb.
Morgen moet ik weg, eens kijken of deze dan actief blijft tijdens het rijden.

Ik heb een kabel van 0,5 meter. De kabel heb ik via een opening achterin in het grootste dashbordkastje (bestelbus met in totaal 3 dashbordkastjes) verwerkt. Ik sluit mijn smartphone aan en leg het daar dan ook in.
Zelf heb ik de Pioneer SPH-DA230DAB, eerst verbonden met mijn oude Note 20 Ultra (zo uit mijn hoofd pas werkend na herinstallatie van Android Auto) en daarna zonder problemen met de S25 Ultra.

Ik zie dat er voor mijn pioneer een software update is. In het weekend eens uitzoeken hoe dat in zijn werk gaat.

• Leuk
Waarderingen: Peer
Wat is Android auto eigenlijk voor iets? Een soort routeplanner of zo?
Voor een goede usb kabel kun je ook eens kijken bij allekabels.nl of zo.
Net als CarPlay, de volledige functionaliteit van een iPhone maar dan op het mediasysteem van de auto.
Mijne gaat volledig via Bluetooth maar er is ook een bekabelde versie.

Ik had nog een andere kabel liggen en deze werkt prima.
Ik ben alleen een beetje bang met de update naar nieuwe firmware, dat er misschien iets mis gaat.

• Leuk
Waarderingen: Peer
Daar zit ook wat in. Heb ook geen idee wat er nieuw is.
Laatste update is ergens in 2022.

En wanneer heb jij jouw autoradio gekocht? Het kan namelijk zijn dat jouw radio al van die versie is voorzien.

Dan zou ik zeker gaan updaten!
Niet elke update is een vooruitgang
Het werkt nu en na een update misschien niet meer
Daarbij... Het is een auto radio...
Bang voor een hack of zo?
:ROFLMAO:

Ik bedoel dat de laatste update van 2022 is, zie geen nieuwe update op de website.
Ik heb de auto tweede hands gekocht, de radio zat er al in

Niet elke update is een vooruitgang
Het werkt nu en na een update misschien niet meer
Daarbij... Het is een auto radio...
Bang voor een hack of zo?
:ROFLMAO:
Je wil niet weten wat er tegenwoordig allemaal kan, in de tijd dat jij bij een verkeerslicht op groen staat te wachten is jouw telefoon via die radio gehacked.....
Het is niet verkeerd eens een boek van bijvoorbeeld Huub Modderkolk te gaan lezen, ik denk dat je schrikt van alles wat er mogelijk is en het echt niet iets van de laatste tijd.....
Cybersecurity wordt enorm onderschat en de meesten denken dat een 'scannertje' volstaat......

Zou zo kunnen zijn dat er meer kan dan menig 1 denkt maar dan zou ik me drukker gaan maken om de organisaties gerelateerd aan de overheid ipv een scrip kiddie
Ene als de laatste update van dit apparaat van 2022 is, kun je je druk gaan maken dat er misschien ooit eens iemand bij een stoplicht staat om te kijken of iemand toevallig een pioneer radio heeft waar je in kunt komen en je dingen kunt hacken maar als dit dan zo belangrijk is waarom komt er dan niet iedere maand een update?

Snap wat je bedoelt @Tech maar maak me liever druk om andere dingen dan dit.
Bv hoe mensen gaan reageren als de pleuris uit breekt.
Als iets werkt dan werkt het en mij boeit het niet zo hoe het werkt

Ach ja, ik zie overal gevaar maar dat is helaas inherent aan mijn werk.

• Leuk
Waarderingen: Dr.Z

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan