Astra 28,2 niet te ontvangen.

michel_lc

New Member
Lid sinds
21 mei 2022
Berichten
2
Waarderingsscore
1
Punten
3
Locatie
Malaucene - Frankrijk
Ik heb een Satman 850 schotel met 4 LNB’s in Malaucene, Zuid Frankrijk.
Sinds mijn TV-Vlaanderen decoder defect is gegaan ben ik overgeschakeld naar CI – module op Samsung TV UE55F8000SL. Ik ontvang Astra 23,5 – Astra 19,2 en Hobird 13E zonder problemen maar Astra 28,2 lukt totaal niet. Modus DisEqC is resp 2/4, 1/4, 4/4 en 3/4 voor de Astra 28,2. Toen de TV-Vlaanderen decoder nog werkte ontving ik de Astra 28,2 zonder problemen.

Voor alle 4 staat POSITIONER op USALS(DisEqC 1.2 werkt ook), 22kHz toon op Auto en LNB Oscillators op 9750/10600. Ik heb al veel verschillende transponders geprobeerd voor de 28,2 maar niets werkt.

Graag hulp!
 
Hallo Michel en welkom op Satellite Fun.

Mooi televisie dat deze ook satellieten met disecq kan ontvangen.

Als je 4 LNB's hebt zou ik de instellingen (ook al werken beiden) op Diseqc 1.2 laten staan want Usals is eigenlijk voor motors.
Eventueel kun je deze eens proberen.
10803 H 22000 FEC 5/6
vermits je die nog niet geprobeerd hebt.

Ik weet niet wat er aan de TV Vlaanderen decoder defect is gegaan, maar afhankelijk van de oorzaak zou het ook niet vreemd zijn als de disecq en/of een LNB meegenomen is. Dat is niet uitzonderlijk.
Dat is eigenlijk alleen te testen met een andere ontvanger. Misschien ook op andere wijze maar dat weet misschien een van onze andere leden.

Je zou evt. kunnen proberen om bijv. een van de andere lnb's eens op die diseqc voor Astra 28,2 te zetten en kijken of dat verschil maakt.
 
Nee, DiseqC 1.0 of ‘Easy’ Modus…

Voor Canal Digitaal / TVV geldt als standaard:

Poort 1 of A - Astra 1
Poort 2 of B - Astra 3
Poort 3 of C - Astra 2
Poort 4 of D - HotBird

En het kán natuurlijk zijn dat een defecte LNB of defecte switch juist de reden is geweest van het defect gaan van je TV-Vlaanderen decoder….

Dus eerst je buiteninstallatie (laten) testen met b.v. een satfinder
 
dank u voor de snelle reactie.
spijtig maar uw suggestie heeft niet geholpen.
Ik vrees dat u gelijk hebt en dat de LNB 28,2 defect is.
Voorlopig ga ik niet verder proberen omdat ik ruim voldoende zenders kan ontvangen met de andere 3 LNB's
hartelijk dank
michel
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan