Backup maken van Dreambox

V

vwdsl1900

ok mijn dreambox is hersteld door een bepaald persoon in neeroeteren nadat ik van black tiger de link info had ontvangen , dus grote dank en 3x hip hip hoera's voor deze personen :)

nu alles in orde is wens ik me toch vijlig te stellen de vraag is nu hoe maak ik het beste een backup van ALLE bestanden op mijn drambox zodat ik bij problemen alles kan weerzetten indien dat ooit nodig zou zijn ( hopelijk moest ik hiervoor geen nieuw onderwerp starten anders passen jullie het maar aan hoor :) )

Zoals je ziet is het aangepast. Het had nog wel in het oude onderwerp gekund waar het ook stond. Maar er zoeken wel vaker mensen naar hoe je een backup moet maken, vandaar dat ik het toch even onder deze titel apart gezet heb.

Op dit moment is mij voor Enigma2 modellen nog geen methode bekend waarmee je echt alles kunt backuppen.

Tools als Flashwizard konden dat wel maar dat werkt alleen op de Enigma1 modellen. De DM500HD, DM800, DM8000 en DM7025 vallen daar niet onder.

Voor Enigma1 modellen waaronder de 5620 zou het netjes moeten lukken met Flashwizard.

Een andere methode staat beschreven in onze handleidingen sectie.

Deze methode staat hier (klik) vermeld.

Zelf gebruik ik tegenwoordig voor mijn eigen ontvangers (ongeacht welk type) de onderstaande methode.

Allereerst kijk je welke firmware er op staat, deze kun je dan downloaden en ergens op je pc bewaren.

Verder is natuurlijk de zenderlijst ook belangrijk. Deze kun je met bijvoorbeeld DreamboxEdit of Dreamset downloaden naar je pc. Wel van tevoren DreamboxEdit goed instellen. Ook het gebruik van DreamboxEdit staat in onze handleidingen sectie beschreven.

Het ophalen van lijsten uit je ontvanger werkt bijna hetzelfde als het er in zetten, alleen dan andersom.:)

Daarna haal je via FTP (of de ftp funktie in DCC) nog eventueel andere belangrijke bestanden op zoals de CCcam.cfg als je CCcam gebruikt en daar instellingen in gewijzigd hebt of andere configuratie bestanden voor zover nodig.

Mocht je een afwijkende lnb en/of motor configuratie hebben, ga dan nog naar de instellingen van je Dreambox en schrijf de juiste instellingen en evt. lengte en breedtegraad waardes (bij diseqc motor met usals) op.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan