backuppen werkt niet meer

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.501
Waarderingsscore
638
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Wat heb ik nou

Regelamtig maakte ik zonder problemen een back up van mijn image vis TS panel Tools1 imageflash backup.

De image die gebackupt werd was steeds ca 53MB

Ik heb nu een kleine aanpassing gedaan en wilde weer een backup maken en nu houdt de backup het voor gezien na 188kB.

Wat ik ook doe het lukt niet meer.

Heb toen een verse Image erop gezet en alles opnieuw ingesteld zoals ik het wil en wederom een backup van 188MB

Rara wat doe ik fout

Image is openPLI op een DM800 SE (clone)
BAckuppen naar Hard disk of naar USB stick maakt niet uit
 
Plaats de output eens hier van het commando:

df -h
 
OpenEmbedded Linux dm800se


openpli 2.1 dm800se

dm800se login: root
root@dm800se:~# df -h
Filesystem Size Used Available Use% Mounted on
/dev/root 60.0M 46.1M 13.9M 77% /
tmpfs 64.0K 0 64.0K 0% /media
tmpfs 64.0K 4.0K 60.0K 6% /dev
/dev/sdb1 3.7G 76.0M 3.6G 2% /media/usb
tmpfs 67.1M 632.0K 66.4M 1% /var/volatile
/dev/mtdblock2 3.8M 2.6M 1.1M 70% /boot
root@dm800se:~#
 
OpenEmbedded Linux dm800se


openpli 2.1 dm800se

dm800se login: root
root@dm800se:~# df -h
Filesystem Size Used Available Use% Mounted on
/dev/root 60.0M 46.1M 13.9M 77% /
tmpfs 64.0K 0 64.0K 0% /media
tmpfs 64.0K 4.0K 60.0K 6% /dev
/dev/sdb1 3.7G 76.0M 3.6G 2% /media/usb
tmpfs 67.1M 632.0K 66.4M 1% /var/volatile
/dev/mtdblock2 3.8M 2.6M 1.1M 70% /boot
/dev/sda1 111.8G 187.7M 111.6G 0% /media/sda1
root@dm800se:~#

dit is de goede
 
ook opnemen lukt niet meer Geen harde schijf gevonden of de harde schijf is niet geinitialiseerd.

Heb hem wel 3 keer geinitialisseerd probleem blijft
 
DMM heeft het nodige veranderd,, daarom wilden we de df -h output zien om rebellen welke root filesysteem je hebt. Je hebt nog de oude, dus geen ubifs filesysteem en dan zou alles gewoon moeten werken. Heb je soms recent een update gedaan? Staan de instellingen opnamepaden, opnamemedia e.d.nog goed? Zijn je mount gegevens nog goed; commando: mount?
 
dm800se login: root
root@dm800se:~# mount
rootfs on / type rootfs (rw)
/dev/root on / type jffs2 (rw)
proc on /proc type proc (rw)
sysfs on /sys type sysfs (rw)
tmpfs on /media type tmpfs (rw)
tmpfs on /dev type tmpfs (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)
/dev/sdb1 on /media/usb type ext3 (rw,data=ordered)
/dev/sda1 on /media/sda1 type ext3 (rw,data=ordered)
usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
tmpfs on /var/volatile type tmpfs (rw)
/dev/mtdblock2 on /boot type jffs2 (rw)
root@dm800se:~#
 
snap er niks van een voorheen gebackupte image terug gezet , niets veranderd en proberen deze weer te backuppen , nada.

Heb daarna een swapfile van 1 Gb aangemaakt en deze wordt keurig op de hdd terug gevonden.
.

Rare zaak.
 
Je hebt een backup dus die is zo teruggezet. Probeer daarom eens een nieuwe image te flashen zonder deze te configureert, alleen het hoognoodzakelijke zoals netwerk, mounts e.d. en probeer daarna eens een backup te maken
 
verse Pli geinstalleerd TS panel geinstalleerd CCcam geinstalleerd
Satellite.XML geinstalleerd tuner gedefinieerd

backup gedraaid werkt prima

Daarna mijn setting lijst erin gezet , en toen weer een backup willen maken , lukt niet meer bij 188k zegt ie dat ie klaar is

Opnieuw de 1e backup erin gezet en nu de ingestelde satellieten laten zoeken dus geen upload.

Na het zoeken wederom geen backup te maken???????

Ik heb nogal veel images de laatste tijd getest kan het zijn dat de box "vervuild" raakt , kan ik die op een manier opschonen voordat ik een nieuwe image installeer en van scratch af aan begin

Of is het installeren van een maagdelijke image voldoende??
 
Hoe maak je een backup? Is dat via een plugin of een script? Zo ja, hang hier de plugin.py (plugin) of het .sh bestand (script) eens als bijlage.

Vervuilen lijkt ons minder waarschijnlijk. Je had ( met df -h) immers nog 23% vrij in je flash.d

Wat je kunt doen, is kijken/achterhalen waar het misgaat: login via telnet en zorg dat de output die je ziet wordt gelogd (in putty kun je een logbestand laten maken). Eenmaal ingelogd (als root) tik achtereenvolgens in:

init 4
enigma2

Wacht daarna een tijdje totdat enigma2 helemaal is opgestart en maak dan via je AB, zoals voorheen, een backup. Kijk in putty wat er gebeurd. Hopelijk kun je iets ontdekken.
 
ik maak een backup via TSpanel -->tools1 -->backup flash
of
via Applicaties NFI image tools

maar ook vreemd is dat opnemen ook niet lukt
dan krijg ik de melding geen harde schijf gevonden of de harde schijf is niet geinitialiseerd
 
Aha dan ligt het dus niet aan het backup gedoe maar aan je image. Om de een of andere reden word je HD niet als gemount gezien of niet zodanig herkend dat die beschrijfbaar is.

Vlgs je mount gegevens is je HD gemount als /media/sda1. Ga daar in telnet eens heen, bijv. met midnight commander en kijk of je jouw opnames ziet in de movie map. Probeer ook of je naar je HDD kunt schrijven, door een bestand te kopi?ren.

Doe daarna eens een filessystemcheck op je HDD door het bestand e2fsck (moet in /sbin staan) op starten en dan zie je vanzelf de help info om de juiste parameter(s) te kiezen voor het device /media/sda1. Automatisch repair raden we je zo wie zo aan.
 
ik ben nu zover dat ik na een verse start wel kan opnenem en dit gaat naar media/hdd/movie

Opname van een kwartier dumpt daar 300Mb dus de image ziet de HDD wel

Maar backuppen gaat nog steeds fout na 188k is tie klaar en mis ik toch een hoop bytjes.

Snap het nog niet waarom en wat dat te maken heeft met de settinglijst en/of satellites.xml (nieuw aangemaakt door zoeken of mijn eigen settinglijst.

Alle zenders lijken (zover ik kan kijken) gewoon goed te werken. Geen vastlopers ed.

We speuren verder. Ben al blij dat ik weer kan opnemen
 
Ja hallo dat is geen oplossing dat is een by-pass, door de dflash plugin te installeren (zit overigens standaard in OoZooN images (hihi)). Je weet immers niet wat nu de oorzaak was van je probleem. Overigens is dat wel een heeeeeeeeeeeeeele oude dflash versie. Wij hebben net versie 9.3.4 getest en de 9 versie zal dit weekend gereleased worden.

Voordeel: op de grotere boxen kun je nu je root filesysteem als ubifs mounten waardoor wij nu 64-74% aan vrije ruimte hebben in de flash. Ander voordeel: opstarten duurt iets van 70-90 seconden en dan beeld.
 
Ik ben er wel mee geholpen.

En denk nou niet dat ik niet verder speur naar de oorzaak omdat ik niet van plan ben om deze by-pass steeds weer te gaan gebruiken.

Eerst de boel veilig stellen en dan weer de oude image erop zetten dan heb ik het probleem weer.

Wordt vervolgd
 
Ah ok, want het lijkt ons idd van belang te weten wat nu de oorzaak is. Feit is wel dat je nu weer een backup e.d. kunt maken.

Overigens, we weten niet of dat in de versie die jij nu hebt ook zo is, kun je dFlash ook via webif uitvoeren. Gewoon de webif van je dreambox en dan via Extras en dan onder webadmin. Moet je uiteraard wel webadmin plugin ge?nstalleerd hebben. Als dat allemaal bij jou ook kan, dan kun je het dus ook via telnet uitvoeren (door een wget regel) en dat betekent dat je ook een cron regel kunt maken ;)
 
uhmmm juist ja zo diep gaat mijn kennis (nog) niet. Maar wel de moeite waard (is dit ook geen by-pass?)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan