Beeld of geluidprobleem op ontvanger

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.823
Waarderingsscore
1.023
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Mijn neef heeft die zGemma H9.H2SE.
Nu heeft hij sinds kort een probleem als hij satelliet wilt kijken. Ofwel hij heeft beeld zonder geluid, ofwel hij heeft geluid zonder beeld. En dat op alle zenders.

Waar kan dat op duiden? Iemand dit al eens mee gemaakt?
 
Is al weer opgelost. Mijn advies om het ding even van de stroom te halen en dan nieuw te starten schijnt geholpen te hebben.
Maar toch wel vreemd dat zoiets opeens gebeurt.
Heb hier diverse ontvangers thuis gehad, maar dit nog nooit zelf meegemaakt.
 
vermoedelijk warm loper
eens in de info van de box kijken op temp van core.
als die ultimo moest werken dan had ik er ook kans op liep op tot ruim 70 graden
en ja heeft ruimte maar dichte deksel van zich zelf
nu niet meer
gaatjes patroon en een fan er in met een losse voeding
nu max 40 gezien
 
@Leen Joyne Voor alleen duimpjes is er de Like functie uitgevonden. ;)

@sat-ed Dat zou goed kunnen. Alhoewel hij het apparaat niet veel gebruikt. Ik wist niet eens dat die dingen warm konden worden en dan dit soort kuren vertonen. Zal het in elk geval eens in de gaten houden en anders wat gaatjes in laten boren. Nu nog niet, zit nog garantie op.
 
Nu nog niet, zit nog garantie op.
dat heeft mij niet tegen gehouden
Ik wist niet eens dat die dingen warm konden worden en dan dit soort kuren vertonen
als jij je in het zweet werkt ga je uit eindelijk ook minder presteren lol
meeste ontvangers hebben een passieve koeling tegenwoordig en als er dan ook nog eens geen airflow in de kast mogelijk is omdat die bijna helemaal dicht zit ... tja

denk trouwens ook dat daardoor mijn vorige de duo opgebrand is
zelfde kuren
vastlopers, opnieuw pli starten, ineens geen beeld meer, geluid weg .
reken daarbij de hitte die sommige elco's op de kop krijgen naast een passieve koel blok
zeer weinig ventilatie openingen in de behuizing en als ze er al zitten zitten ze naar mijn mening ook nog eens verkeert.
pc/laptop heeft een geforceerde koeling die ook nog eens redelijk doordacht in de kast/behuizing zit maar zet je bv een pc strak tegen de muur en dan ook nog aan de kant van de cpu fan of je gebruikt een laptop op een dekbed om films te kijken dan kun je er op wachten dat ie vreemd gaat doen.
 
Daarom in al mijn ontvangers een fan ingebouwd… De VU+Ultimo 4K was 72°C en nu 40° tot 48°. De DM920 van 64°C naar 48°C..
 
En die VU+Ultimo 4K zit ramvol met 3 tunerprints en HDD.. Dus warmtebronnen zat.. De Dm920 heeft ook 2 tunerprints en een SSD. Wel een groot koelblik, maar ik snap niet dat daar standaard geen fan/koeling wordt ingebouwd..
 
ik snap niet dat daar standaard geen fan/koeling wordt ingebouwd..
helemaal mee eens
ken de dm920 opbouw niet maar wel die van de ultimo en die is echt belabberd kwa koeling vraag me ook af dat dat niet de grootste reden is dat ze ineens niet meer leverbaar zijn.

@mimisiku hoe heb jij die fan in de ultimo gepropt?
 
Erger nog: hij zit er niet in, maar staat erop! De VU+Ultimo4K heeft geen ‘reserve’ 12V voeding of PWM aansluiting. Gewoon een USB tafelventilator bij B******r gekocht voor €9,95. Oude Apple lader in het stopcontact. Er zitten genoeg gaten in de deksel om de lucht te circuleren. Heb aan de tegenoverliggende zijde van de TV kast een aluminium 180° bocht gemaakt waardoor de luchtstroom een vortex wordt.. Koelt (klaarblijkelijk) perfect…

De VU+ Ultimo4K en andere worden niet meer gebouwd omdat Marusys Korea zich heeft toegelegd op educatie en medicatie-apparatuur. Verdere uitspraken hebben ze niet gedaan. Aanname is dat ze de overgebleven modellen aan een licentiehouder hebben uitbesteed. Alle Corona gerelateerde uitspraken en chiptekorten hebben ze gewoon als makkelijk excuus gebruikt (alhoewel er wel degelijk een chiptekort bestaat!). Mooi bewijs is dat de VU+Ultimo4K plots uit de collectie verdween, maar er wel een VU+Duo4Kse verscheen die exact dezelfde chip heeft als de verdwenen VU+Ultimo4K!! Hoezo chiptekort?
 
aha
ik ben wat barbaarser te werk gegaan lol
heb de deksel er af gehaald de plaats van de cpu bepaald en op die plek in de kap een gaten patroon geboord
hier heb ik een stille fan onder geplaatst aan het deksel vast en die met een kabeltje stekkertje verbinding naar de achterkant gebracht waar een voeding aansluiting extra ingeboord zit.
daar zit vervolgens extern een 2de losse voeding aan van 12 volt die alleen de fan draait.

wat betreft te korten met wat voor dingen ook
ik denk dat dit kunstmatig is men maakt mij niet wijs dat sinds de lockdowns ineens alle voorraden weg zijn en dat dit dan ook nog alleen op dat schip (of de schepen er achter) door het sues kanaal gaan.
de voorraden in china ali zijn ook niet op en dat komt ook nog gewoon aan.
wat betreft chip te kort.
heeft dit misschien ook een beetje te maken met de arrogantie van de fabrikant van bv auto's die chips nodig is en geen tot bijna geen voorraad meer heeft?
alles uitbesteden naar lage lonen en als dan de pleuris uitbreekt hebben we ineens niets meer
wat zit er in al die pakhuizen dan? plee papier?
 
Nah @Black Tiger, wij hebben hier op een dm920 ook geluidsproblemen. Elke keer de box compleet opnieuw wordt (op)gestart, dan verschijnt de laatst bekeken zender uiteraard, echter geen geluid. Zodra we 1x heen en weer zappen is het weer in orde. We konden niet vinden waar dat aan ligt, dus we hebben het zo maar gelaten. Per slot van rekening is het een kleine handeling en bovendien rebooten we niet tig keer per dag
 
Ik heb ook een DM920 maar geen soundbar of AV versterker. Gewoon een 3.1 speakersetje van een bekend merk. Dus ’sub’ woofer met 2 satellietspeakertjes. Downmix staat gewoon aan. Nooit problemen met geluid.. Probleem ligt meer in de handshake tussen AV versterker/Soundbar… Hoe ‘luxer’ je (rand)apparatuur, hoe meer kans op problemen…
Kijk maar eens op het officiëlle Dream forum… Niks als ellende met de DreamOne/Two. Ze zijn heel snel, maar ook 6* sneller plat en zaken die al 2 jaar bekend zijn, maar door DP niet opgelost (kunnen) worden….

Wilde zelf de DreamTwo kopen, maar toch gegaan voor een ‘volle’ DM920.. Vrije tunerkeuze en een behoorlijk display….
 
Zodra we 1x heen en weer zappen is het weer in orde.
Ja dat is dan wel prettig, maar in dit geval was bij mijn neef geen enkele zender meer goed te krijgen. Dus ik ga er van uit dat het warmte geweest is. In principe moet ie genoeg koeling hebben. Zitten trouwens geen aparte fratsen aan qua geluid of iets anders bij hem.
Gewoon ontvangertje en dan hdmi kabel naar de TV, meer niet.
 
Warmte is funest voor sommige boxen.

Ik had ooit een DM500 en die liep ook steeds vast omdat hij te heet werd. Deze box was zo compact waardoor hij de warmte vasthield. Ik kon niet meer zappen of het menu in en dan moest hij eerst weer afkoelen voordat je verder kon.
 
Ja ik weet het. Toch zou hij daar niet zo warm mogen worden dat dit gebeurt... maarja, die kleine boxjes met veel meer er in dan waar ze normaliter voor bedoeld zijn, dat wekt dan toch wat meer warmte op.
 
Mijn (100% werkend in de doos na 10 jaar) presteerde zelfs 89% in de zomer en nog steeds geen kik! Hoezo gebouwd volgens MiSpec? Niet te slopen dat ding.. Daar kon ik in de zomer mijn English breakfast mee maken…
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan