Beveiligings update Nabilo Darkstar II?

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
190
Punten
63
Dit las ik op een board geplaatst op 5 nov en op Duck heb ik er niks over gelezen.

start quote :

OVERVIEW
A security issue has been identified that could allow an unauthorized remote attacker to compromise your Dreambox Enigma 1 based system and gain control over it.This issue could allow an attacker to download any file from your Dreambox, through the HTTP port 80, when open to remote access. This issue can take place on any Enigma 1 Dreambox with any Enigma 1 image that does not offer any solution.
You can help protect your Dreambox by installing this update from Nabilosat Team. After you install this item, you must restart Enigma.

Nabilosat Darkstar II Enigma 1 images are the first images to be protected against this threat.

SYSTEM REQUIREMENTS
Dreambox Enigma 1 Nabilosat Darkstar II only

INSTRUCTIONS
1) Download the required patch for your Dreambox model
2) Unzip compressed folder, and extract the file to your PC.
3) With your FTP software, go to /usr/bin for 7020-600 or /bin for 7000
4) delete the file enigma
5) copy the new extracted file to the same location in your DM
6) assign executable permissions 755 to the file
7) restart enigma

This patch is only for Dreambox running Nabilosat Enigma 1 Darkstar II images, and it is not compatible with other images.

end quote:

Dus voor diegene dit het niet wisten meld ik het maar even.

Grt Parabolica.

Ik kom er niet elke dag dus had het ook nog niet gelezen. Geen probleem hier, poort 80 staat niet open naar de Dreambox toe maar naar m'n eigen webserver.

Zo te zien valt het beveiligingsprobleem dus mee en speelt alleen als men poort 80 van buitenaf heeft geforward naar zijn Dreambox.
Theoretisch gezien is het nergens voor nodig om dit te doen, maar de waarschuwing is wel op zijn plaats want ik ken ook wat mensen die dat leuk vinden om te doen.
Simpelweg omdat ze dan bij vrienden kunnen laten zien waar de vrouw thuis naar aan het kijken is.;)

Black Tiger;196168 zei:
Simpelweg omdat ze dan bij vrienden kunnen laten zien waar de vrouw thuis naar aan het kijken is.;)

Vertel??????

:biggrin:
Nr.10

Ja iemand die ik ooit sprak wilde dat, ben al weer vergeten wie.
Kon hij gewoon dus remote op de Dreambox inloggen, dan krijg je toch dat scherm van de Dream te zien met de zender die op staat, alleen beeld krijg je niet omdat de snelheid van de adsl abo's niet geschikt is om te streamen.:)
Zelf doe ik dat gewoon middels CCcam.:biggrin:

Ik dacht even dat het ergens anders over zo gaan. :biggrin:

Maar ik begrijp dat jij het via cc.cam doet. (waarom doe je dat, mag je vrouw niet naar kijken naar bepaalde zenders dan?)

;)
Nr.10

Mijn vrouw mag kijken waar ze naar wil, ik kijk alleen maar als ik wil kijken of iets werkt.
En dan zie ik liever bijv. Nederland 1 in het overzicht dan 0600a:23409 of iets in die geest.

Om terug on-topic te komen vraag ik me af of er ook nog anderen met een fix komen voor het genoemde issue.
Want zoals ik het leest gaat het om de Dreambox Enigma 1 en daar draaien zowat alle images mee. En er is dus alleen een fix voor de Nabilo Darkstar II.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan