Biss codering

G

Glenn45

Hallo

Ik heb gisteren mijn X-Cam opgewaardeerd naar 1.093 en beschik nu over de codering Biss, kan iemand mij bevestige of de 4 spaanse Biss gecodeerde zenders op de Hotbird open gaan of al open heeft ?

Bvd Glenn

PS Elke info over de voor mij onbekende Biss codering is van harte welkom.
 
Biss is een primitieve codering die voor enkele sat-kabelfeeds gebruikt wordt.. Er zijn geen emm's, een nieuwe key moet handmatig ingevoerd worden in een Biss ontvanger. Die key bekomt de kabeloperator via fax of email (voor zover ze die keys ooit veranderden...)... :biggrin:
Biss keys zijn dus enkel te bekomen via insiders, of via brute force. Het is een 6 byte key die in principe relatief snel te vinden is als genoeg mensen "meezoeken", maar de interesse is er blijkbaar niet voor die enkele kanalen.

De ondersteuning van Biss op de x-cam is er gekomen voor enkele kanalen op turksat 1c waarvan de key sinds november gekend is, maar meer kan je er nog niet mee.

Dat is wat ik ervan weet, hoop dat je er wat aan hebt...


Groetjes
 
Wat ik nou niet goed kan begrijpen is dat de keys bestemd zijn voor 2 zenders : Discovery Channel Turkey en de Amerikaanse NBA en beide zitten op de East Beam van de Turksat en is dus voor ons niet te ontvangen, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de 4 spaanse zenders op de Hotbird.
1 Canal Clasico
2 Tele Deporte
3 Grandes Documentales
4 Canal Nostalgia
Wie weet een oplossing en hoe zou ik deze nu kunnen decoderen met mijn X-Cam 1.093

Vgr Glenn
 
pet123

Bedankt voor deze aanwijzing, ik hoop nu een start te kunnen maken

Vgt Glenn
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan