Blij dat je je huis verwarmt met een warmtepomp en dat je een elektrische auto hebt?

boets

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
394
Punten
83
Leeftijd
65
Hier nog lekker aan het gas en hout stoken. Auto' s alle twee nog op benzine. Blij dat ik niet mee
ben gegaan in die klimaathysterie. Heb wel zonnepanelen maar daar blijft het bij.
klik hier

Laatst bewerkt:
men probeert een excuus te vinden voor het jaren niet upgraden dan wel onderhouden van een stroom net.
zolang ik hier woon en dat is bijna 20 jaar ligt nog steeds een teerkabel in de berm om de huizen te voor zien van spanning om maar een voorbeeldje te geven.

• Leuk
Waarderingen: edbe
Men kon er op wachten. Het was niet de vraag -of- dat zou gebeuren maar wanneer. Overal is stroomtekort, vaak worden bedrijven en woningen niet eens meer aangesloten voor langere tijd en maar doorgaan met die gekte om alles maar op elektriciteit en gas te zetten.
In plaats van eerst eens een paar (desnoods van die kleinere) kerncentrales door het land te bouwen zodat men ook in de benodigde stroom kan voorzien. En dat duurt dan ook nog een aantal jaren.

Een kennis van me is elektrotechnisch ingenieur en zei ook al de nodige jaren geleden dat ze dan het stroomnet in de grond ook zouden moeten gaan vernieuwen aangezien die kabels de vraag niet aan zouden kunnen.
En dan gaan ze hier (en veel andere plaatsen) ook nog eens het ZES beleid doorvoeren. Geweldig. NOT.

• Leuk
Waarderingen: edbe
Sinds de privatisering is er alleen maar geld in de zakken van de aandeelhouders terecht gekomen in plaats van te investeren in een stabiel netwerk en nu maar aankloppen bij de overheid om belastingcenten los te peuteren om het net te verbeteren.....
Dat geldt voor bijna alle nutsbedrijven....

Iets met D66 Rob Jette en zijn vriendjes bij de nutsbedrijven.....

@boets, er komt ook nog een tijd dat je geen hout meer mag stoken!

@ Freggel, er is een verschil tussen niet mogen en doen.
en btw wie dan leeft, wie dan zorgt. Dus dan zien we wel weer verder.

Laatst bewerkt:
Ja huis verwarmen is al een luxe
Kijk maar naar de btw tarieven
Dus dat mensen iets anders gaan zoeken lijkt me logisch
Al dan niet legaal

Ik MOET wel hout stoken deze winter.
Essent wil in de winter maanden hier de boel af en toe plat leggen.
Ik heb een warmtepomp, zonnepanelen maar als ze de prik er af doen wat moet je dan.

Essent wil in de winter maanden hier de boel af en toe plat leggen.
In de winter notabene? Wat een mafklazen. Is dat alleen Essent of is dat in opdracht van Enexis? Want als het Essent alleen is zou ik eens gauw van leverancier wisselen, Essent is sowieso duur.

Die 2 haal ik altijd door elkaar.
Het is enexis natuurlijk.
Het verdeel station zit vol.
In het verleden had men een aantal velden over om storingen op te vangen.
Maar alles is in gebruik.
Als er woonwijken worden gebouwd en het wordt niet aangepast kom je op den duur te kort.

Ik denk dat het platleggen van stroom meer is om de mensen aan een thuisaccu te dwingen.
Iedereen maar op kosten blijven jagen met veranderingen en stoppen met beloftes zoals aan de groene stroom of van het gas af!

Ik zit hier ook met zonnepanelen, airco, een hybridewarmtepomp, maar weet niet meer of we er nog plezier aan kunnen blijven beleven?

Mocht de stroom er echt afgaan komende winter, ach dan zet ik mijn gaskachel binnen of haal een Zibro in België, en kook mijn eten op houtskool en briketten.

Wij hebben volgens mij trouwens een goed voorbeeld gehad hier wat overbelasting betreft, meer dan 24 uur zonder stroom omdat er teveel stroom getrokken werd en de boel in de fik vloog bij een aantal van die dikke grondkabels.

Stroomstoring Zundert

Laatst bewerkt:
ik wil mijn zure regen terug
die belofte hoor je ook ineens nergens meer......

sarcastisch !!!.... zucht...

denk dat het idd een beetje is wat @freggel1 typt en dat er bestuurd is / wordt door mensen niet gehinderd door enige kennis van zaken

Thuisaccu voor in de wintermaanden heeft geen enkel nut. In de wintermaanden leveren je zonnepanelen geen fuck op dus zal je in de winter weinig rendement hebben van zo'n ding. Je zou natuurlijk wel een elektrische auto kunnen aanschaffen die bi-directioneel kan laden zodat je hem als thuisaccu kunt gebruiken, grapje natuurlijk.:lol: Mijn advies wat een stuk goedkoper is koop gewoon een noodaggregaat en als ze dan de stroom afzetten geef je gewoon een zwengel aan dat ding en gaan met die banaan. Probleem opgelost.

In de wintermaanden leveren je zonnepanelen geen fuck op dus zal je in de winter weinig rendement hebben van zo'n ding.
Een accu slaat toch electriciteit op? Kun je dan niet in de winter de daarin opgeslagen elektriciteit gebruiken? Ik dacht dat die dingen daar juist voor waren.

Wat ik doe is tijdens de maanden dat het warmer is en de zon schijnt, gebruik maken van opbrengst die mijn zonnepanelen opleveren, dus gebruiken.

In het najaar en ongeveer vanaf maart weer hetzelfde.
Gas tijdens de lente en zomer minimaal gebruiken, en dan een buffer creeren zodat ik op die momenten teveel aan het voorschot betaal, gewoon om in de wintermaanden geen kou te hoeven lijddn.

• Leuk
Waarderingen: Peer
Een accu slaat toch electriciteit op? Kun je dan niet in de winter de daarin opgeslagen elektriciteit gebruiken? Ik dacht dat die dingen daar juist voor waren.
Ja zo'n accu slaat inderdaad elektriciteit op maar dan praat je over een opslag tussen de 3 en 20 kw (anders wordt het helemaal onbetaalbaar.)
Ik zat november, december en januari op een stroomverbruik van gemiddeld 10 kw per dag, ben je dus snel klaar met je accuutje vooral als je zonnepanelen in die maanden na genoeg geen fuck terugleveren.
En prijstechnisch schiet zo'n accu ook niet echt op. Zie hieronder (zijn richtlijnen)
Thuisaccu van 3 kWh€ 3.500
Thuisaccu van 8 kWh€ 5.000 - 8.000
Thuisaccu van 10 kWh€ 8.000 - 10.000
Thuisaccu van 14 kWh€ 10.000
Homewizzard pro heeft ook een thuisaccu die kan je gewoon in het stopcontact stoppen en is een stuk goedkoper maar of dat echt goed werkt weet ik ook niet.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan