Boete van 1 miljoen voor verspreiden spyware

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.146
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Opta heeft drie Nederlandse bedrijven en hun twee directeuren een boete van in totaal een miljoen euro opgelegd wegens het illegaal verspreiden van reclamesoftware via internet.
Het is de eerste keer dat de toezichthouder boetes oplegt om op te treden tegen verspreiders van ongevraagde en ongewenste software. Dat maakte Opta vandaag bekend.

De bedrijven werkten samen onder de naam DollarRevenue. Om welke bedrijven en personen het precies gaat, wil Opta niet zeggen.

Met de illegale plaatsing van de zogeheten ad- en spyware verspreidden de ondernemers reclameboodschappen. Ze verschaften zich bovendien ongemerkt toegang tot de gegevens van de internetgebruikers.

In totaal zijn meer dan 450 miljoen softwarebestanden op 22 miljoen computers in Nederland en daarbuiten ge?nstalleerd. Gemiddeld ging het om 60.000 installaties per dag. DollarRevenue stond lang in de top tien van verspreiders van spionagesoftware, aldus Opta.

Opta kwam afgelopen zomer al in actie door de twee betrokken ondernemers een dwangsom op te leggen. "De bedrijven zijn niet doorgegaan met hun activiteiten", zei een woordvoerder van de toezichthouder.

De bedrijven en directeuren kunnen bezwaar of beroep aantekenen tegen het boetebesluit.


planet.nl
 
das nog eens goed nieuws....
aanpakken die eikels
 
Kenne we hier geen limbo-er die in de It sector werkte??? :biggrin::biggrin::biggrin:

En nu op Freggels jaagt.

:biggrin::biggrin::biggrin:
Nr.10
 
Jawel, die kennen we, maar je schrijft het goed, werkTE! Momenteel ben ik tijdelijk beroepswerkloos dus ik heb hier niets mee van doen.:biggrin:
 
Dan is het goed.

;)
Nr.10
 
Van de andere kant had ik er best wel mee te maken willen hebben.
Reken even uit, 1 miljoen voor 3 bedrijven, gemiddeld genomen is dat dus 333.333 euro per bedrijf.
Geheid dat die er meer aan verdiend hebben afhankelijk van hoe lang ze bezig zijn geweest. Goede kans dat ze er een half miljoen mee verdiend hebben, dan is het toch nog een dikke 1,5 ton winst. Doe ik het ook wel voor.:biggrin:
 
Quote:"een dikke 1,5 ton winst. Doe ik het ook wel voor"...

Werk je nou al onder de prijs,Tiger?
 
We kunnen als nog om de tafel gaan zitten en een plan van aanpak maken.

Heb wel zin in wat nieuws.

:)
Nr.10
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan