cardshare met origineel CSD kaartje instellen

T

tajvdz

Hoi,

Ik heb sinds ik het nieuwe witte kaartje van CSD heb problemen met cardsharing. Zappen gaat traag en nu blijft beeld telkens hangen.

Ik gebruik de cardshare sinds een paar maanden alleen voor de buitenlandse zenders maar de CSD zenders gaan er ook door werken.

Omdat ik toch liever gewoon betaal en niet teveel afhankelijk wil zijn van de carshare blijf ik mijn CSD abonnement gewoon behouden.

Volgens mij was het bij het zwarte kaartje zo dat het kaartje voorrang had op de cardshare. Sinds ik het witte kaartje heb gaat zappen dus langzamer.

Nu blijft de hele boel vaak hangen vanavond en dacht ik dan trek ik de netwerkkabel er wel even uit. Ik heb zwart beeld met alleen kaartje dus misschien niet meer bijgewerkt door de cardshare?

Is er een instelling te maken dat het kaartje ten alle tijden voorrang heeft op de cardshare? Ik betaal tenslotte gewoon voor bijna het hele CSD pakket en zit nu met een haperend beeld.

Ga in ieder geval vannacht de netwerk kabel er uit laten in de hoop dat CSD kaartje weer wordt geupdate.

Iemand wat meer info over dit probleem?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 22:35 uur ----------

normaal bleef beeld trouwens alleen hangen op de zenders op de Astra 2. Zoals nu op de Nederlandse zenders heb ik nog niet eerder gehad. Zappen duurde normaal alleen op alle gecodeerde zenders die niet in CSD pakket zitten wat langer.

We hebben het hier over een dreambox, maar ik weet niet welke.

Zelfde geldt voor de firmware die je er op hebt staan, en met welke toevoegingen.

Daarom moet je bij vragen altijd even vermelden waar je het over hebt want er zijn nogal wat mogelijkheden.

Verder ondersteunen we hier geen externe cardsharing (een nette manier om te zeggen dat discussies daarover niet zijn toegestaan) dus daar gaan we niet over hebben.

Jouw probleem zit in het feit dat je box waarschijnlijk niet bewust is van seca 3 (je nieuwe kaartje) en er daarom ook niet mee overweg kan.

Dus gaat hij op zoek naar seca 2 mogelijkheden waar ie wel mee overweg kan.

De commando's voor seca 3 komen (vereenvoudigd uitgedrukt) over een ander kanaal dan die voor seca 2.

Dat is dus iets wat moet worden opgelost, hoe dat gaat weet ik niet uit het hoofd.

Maar als ik me niet vergis is daar al wel es wat over verteld alhier.

Daarom maar eens een beetje snuffelen in de postings alhier zou ik zeggen.

ik heb een Dreambox 7000 en gebruik nu Pli als image.

Het seca 3 kaartje heeft wel gewerkt want dat heb ik getest toen ik de oude heb omgewisseld voor de nieuwe. Toen wekte alles zonder netwerkkabel.

Raar dat dit onderwerp verboden is. Het gaat toch om legaal kijken wat ik nu niet meer kan?

Wat kan het ons nou schelen dat ik hier naar buitenlandse zenders kijk via cardshare waar ik op een legale manier niet aan kan of mag komen?

Ik betaal 40 euro per maand aan CSD dus zoek gewoon een oplossing om daar dan ook naar te kunnen kijken!

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 00:05 uur ----------

Ik ben overigens op zoek gegaan naar cardshare toen CSD besloot mijn favoeriete zender MTV Hits niet meer door te geven. Daar kan ik nu gelukkig weer naar kijken.

Discussies over de regels zijn ook niet mogelijk.

Ik heb niet gezegd dat jouw onderwerp niet is toegestaan en ik ga ook op jouw onderwerp en het probleem dat wel bespreekbaar is in.

In je eerste vraag stip je aan dat je gebruik maakt van externe cardsharing.

Dat is een gedeelte van je probleem en daarom krijg je het voordeel van de twijfel zoals dat heet.

Om uitwassen te voorkomen, heb ik je nog eens op onze regels gewezen.

In je tweede bijdrage ga je dus wel in op externe cardsharing en das niet toegestaan.

Je kunt ons reglement (klik!) nog eens nalezen.

Als er dan nog iets niet duidelijk zou zijn, kun je contact opnemen met de administrators of moderators van ons board.

Het gaat er om dat we ons niet op juridisch glad ijs gaan begeven, en daar vallen ander Europese providers dus ook onder.

Motivatie is dan verder ook niet interessant.

Je probleem is gewoon bespreekbaar en we gaan dit onderwerp dus gewoon binnen de regels afhandelen.

Over externe share gaan we het niet meer hebben, en eventuele verdere discussie over de regels houden we ook buiten dit onderwerp.

Ik ben het volledig met Mas3 eens. Maar je probleem zit dus feitelijk in de werking van je legale en betaalde Canal Digitaal kaartje.

Dat probleem kunnen we wel proberen (zoals Mas3 al aangaf) op te lossen.

ik heb een Dreambox 7000 en gebruik nu Pli als image.Het seca 3 kaartje heeft wel gewerkt want dat heb ik getest toen ik de oude heb omgewisseld voor de nieuwe. Toen wekte alles zonder netwerkkabel.
Die netwerkkabel is verder niet van belang voor de werking van je kaartje, het kan wel van invloed zijn op de zapsnelheid als je inderdaad aan externe cardsharing doet.

Welke emu heb je draaien? Als het CCcam is, heb je dan de nieuwste versie, namelijk versie 2.1.1. (niet te verwarren met 2.0.11)?

Zonee, dan is de eerste stap die je zou moeten doen, upgraden naar de 2.1.1 want daarin zijn specifiek wijzigingen aangebracht te verbetering van de werking met de nieuwe Canal Digitaal kaarten.

Verder is een .prio bestand bij CCcam erg handig, zeker als je er meer mee doet dan is toegestaan. Een goed prio bestand (zoek er maar eens naar op dit forum dan vindt je het wel) zorgt over het algemeen ook voor een betere zapsnelheid.

ik zie dat ik CCcam 2.0.9 heb.

dat prio bestandje zorgt er voor dat mijn kaartje voor rang heeft op de share?

Nee het prio bestandje zorgt er voor dat bepaalde providers voorrang hebben op de rest.

CCcam zelf zorgt normaliter dat hij de verbinding neemt die het snelst is, over het algemeen is dat dus de interne kaartlezer.

Met CCcam 2.1.1. zou je probleem over moeten zijn.

Indien je Gemini hebt draaien, maak dan wel eerst even een backup van je CCcam.cfg want bij installatie van een nieuwe CCcam versie in Gemini wordt automatisch ook je CCcam.cfg overschreven door een lege.

Met sommige andere images (zoals Nabilo, met Pli weet ik het niet zeker) kun je ook kiezen voor een "binarie only" installatie.

ik heb ccCam 2.1.1 draaien en lijkt er op of het kaartje weer werkt

zappen gaat in ieder geval sneller. heb nog geen zin gehad om de kabel los te trekken..

maar het probleem met stilstaand beeld lijkt te maken te hebben gehad met een pc die een ip conflict op het netwerk veroorzaakte. die pc staat nu uit en daarna is het niet meer gebeurd.

als kaartje toch niet werkt kijk ik wel naar het prio bestandje.

ik had inderdaad alleen alleen de cam opnieuw geinstalleerd en niet de config file. daar heb ik de oude van laten staan. volgens mij is een nieuwe config file toch alleen maar text. die heb ik de vorige keer vervangen voor het bestand met de info voor de share..

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 19:58 uur ----------

probleem met stilstaan van beeld kwam inderdaad door een pc die een ip conflict veroorzaakte met de dreambox. maar het originele CSD kaartje werkt niet meer. door de nieuwe ccCam werkt het zappen wel sneller.

Ik heb de hele nacht de netwerk kabel los gehad en op SBS 6 gezet maar vanmorgen nog steeds zwart beeld.

Hoe los ik dit op?

Er is een goede kans dat door je oude CCcam versie het kaartje uitgeschakeld is geworden en de datum verlopen.

Het beste kun je dan gewoon via internet op de site van Canal Digitaal een heractivatie aanvragen. Zelf zet ik overigens de zender altijd op Ned 2 maar weet niet of dat echt veel uit maakt.

De kans is groot, dat je cccam een conflict heeft.

De cccam 2.1.1 is geschikt voor seca 3 maar geeft naar ik gehoord heb geen autoupdate, ik zelf gebruik nog cccam 2.01.1 en krijg keurig de upates door, werkt bij mij perfect, zowel seca 3 als irdeto 2

Ik heb een 600pvr met gemini 4.6.0.

Toen ik 2.1.1 had geinstalleerd en ik ging weer terug naar 2.01.1, bleef mijn beeld zwart, na een reboot had ik weer beeld.

altobelli

Toen ik 2.1.1 had geinstalleerd en ik ging weer terug naar 2.01.1, bleef mijn beeld zwart, na een reboot had ik weer beeld.
Dat euveltje heb ik ook wel eens met de 500, dus dat je moet rebooten en lijkt me eerder aan de 500/600 te liggen dan aan de gebruikte kaart.

Bij mijn weten en gezien meldingen elders, zou de 2.1.1 beter gewoon goed moeten werken, maar het kan natuurlijk nooit kwaad de 2.0.11 eens te proberen.

Het is in elk geval wel met zekerheid te zeggen dat het met de 2.0.9 niet gaat lukken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan