CCcam 2.1.1 probleem

K

Klaas56

Black Tiger,

Tja, dat de CCcam zou werken had ik al eerder gehoord. Ik heb echter ook gehoord dat de CCcam pas werkt nadat de config file angepast is. Ik lijk bij die tweede groep te horen.

Ik heb een 7025 met zowel een CDR kaart om een draaibare schotel en Ziggo kaart op de kabel. Absoluut niets te zien van CDR en Ziggo met de kaarten als ik een MatrixCam Reborn met mijn CDR kaart. Op het moment dat ik die CI-kaart er uit trok had ik beeld met Ziggo op de interne kaart lezer. Ook de CDR kaart leek het toen te doen op de interne lezer.

Ik heb Gemini 4.2 geinstalleerd en CCcam 2.1.1, MGcam 1.3.1 en Scam 3.52 geinstalleerd. Alleen Scam lijkt te werken, maar niet helemaal lekker. CCcam en MGcam doe helemaal niets. Bij de start van een timer opname werkt de Scam niet. Pas na een restart van de Scam, komt er beeld.

Ik heb de /etc/CCcam.cfg file geopend in de veronderstelling dat ik alleen maar de card sloten moet activeren. De file is echter 601 regels lang, en bevat gegevens voor vele cams en servers. Ik kan daartussen niets vinden over de geactiveerde sloten.

Enige hints zijn zeer welkom, ik leer er graag wat bij.

Ik had een nieuwe thread kunnen openen, maar ik verwacht dat Enrico hetzelfde probleem zal hebben.

Hoi Klaas en welkom op Satellite Fun.

Zoals je ziet heb ik van jouw topic toch maar een apart topic gemaakt, aangezien jouw probleem toch grotendeels een ander probleem is dan het probleem van Enrico.

Alhoewel er ook enige dingen overeen komen.

Begrijp ik het nu goed dat jij een van de satelliet tuners hebt (laten) vervangen voor een kabeltuner? Wel handig want dan heb je 1 ontvanger voor beide ontvangstmogelijkheden.

Even heel kort door de bocht.... als je nu de CI modules uit de ontvanger haalt, en beide abonnementskaarten, dus zowel die van Ziggo alsook die van Canal Digitaal, met de chip naar beneden (als ik het goed onthouden heb) in de interne kaartsleuven stopt..... Werkt dan gewoon alles of is er dan nog iets wat niet werkt?

Want dan ben je eigenlijk het snelst klaar. Standaard staan beide kaartlezers in de CCcam.cfg gewoon geactiveerd.

Normaliter hoef je daar ook niets in te wijzigen. Heb je voor C+ een Seca2 of al de nieuwe Seca3 kaart?

Het komt nogal eens vaker voor namelijk dat als er zowel CI sloten alsook interne kaartlezers gebruikt worden, de Dreambox met zichzelf aan het ruziën is over welke dat ie moet gebruiken (grappig gezegd), oftewel er kunnen haperingen en problemen ontstaan.

Dat heeft er ook mee te maken dat zowel Canal Digitaal alsook Ziggo gebruik maken van de irdeto2 codering en als zodanig bij satelliet ontvangst, de ontvanger ook wel eens naar de Ziggo kaart zou kunnen gaan kijken.

Dus of je het probleem zo opgelost krijgt weet ik niet, maar als e.e.a. werkt met de interne kaartlezers op CCcam, zou ik het zodanig gebruiken.

Of misschien dat een andere 7025 bezitter met eenzelfde configuratie nog interessante ideeën heeft hierover?

Hoi Klaas en welkom op Satellite Fun.
Zoals je ziet heb ik van jouw topic toch maar een apart topic gemaakt, aangezien jouw probleem toch grotendeels een ander probleem is dan het probleem van Enrico.

Alhoewel er ook enige dingen overeen komen.
Bedankt.

Even heel kort door de bocht.... als je nu de CI modules uit de ontvanger haalt, en beide abonnementskaarten, dus zowel die van Ziggo alsook die van Canal Digitaal, met de chip naar beneden (als ik het goed onthouden heb) in de interne kaartsleuven stopt..... Werkt dan gewoon alles of is er dan nog iets wat niet werkt?
Met CCcam werkte er dan niets, met Scam wel, maar net niet helemaal lekker. Bij een timer opname zapt de dreambox automatisch naar de op te nemen zender. De decodering van die zender start dan echter niet automatisch, waardoor ik alleen maar een zwart beeld zie. Als ik nu Scam opnieuwe start (blauw - restart), dan heb ik weer beeld.

Bij gebrek aan een oplossing be ik verder gegaan. Ik wilde weer een multiboot oplossing zoals ik ook bij mijn DM7000 had, dus heb ik geprobeerd Barry Allen te installeren, maar de installatie wil de CD kaart niet formateren en blijft dan dus hangen. Mooi onderwerp voor een volgende thread.

Ik zag ook dat een weer een update van Gemini was, die problemen met de externe devices opgelost zou hebben, dus dat was het moment om een nieuwe Gemini 4.3 te installeren. Barry Allen wil ook nu echter niet installeren.

Een schone installatie van Gemini 4.3 heeft wel mijn probleem iets aangepast. Nu lijkt mijn CDS kaart wel met CCcam te werken, maar Ziggo nog steeds niet. In het beste geval krijg ik op Ziggo een stilstaand beeld. Ook nu is Scam weer voor beide "bruikbaar". Opnemen geeft hetzelfde probleem.

Want dan ben je eigenlijk het snelst klaar. Standaard staan beide kaartlezers in de CCcam.cfg gewoon geactiveerd.Normaliter hoef je daar ook niets in te wijzigen. Heb je voor C+ een Seca2 of al de nieuwe Seca3 kaart?

Het komt nogal eens vaker voor namelijk dat als er zowel CI sloten alsook interne kaartlezers gebruikt worden, de Dreambox met zichzelf aan het ruziën is over welke dat ie moet gebruiken (grappig gezegd), oftewel er kunnen haperingen en problemen ontstaan.

Dat heeft er ook mee te maken dat zowel Canal Digitaal alsook Ziggo gebruik maken van de irdeto2 codering en als zodanig bij satelliet ontvangst, de ontvanger ook wel eens naar de Ziggo kaart zou kunnen gaan kijken.
Ik heb deze CDS kaart al 2 jaar en heb geen nieuwe kaart gekregen, dus neem aan dat ik een SECA2 kaart heb.

Dus of je het probleem zo opgelost krijgt weet ik niet, maar als e.e.a. werkt met de interne kaartlezers op CCcam, zou ik het zodanig gebruiken.
Of misschien dat een andere 7025 bezitter met eenzelfde configuratie nog interessante ideeën heeft hierover?
Dat zou erg helpen.

Heeft iemand deze configuratie met Canal digitaal op satelliet en Ziggo op de kabel met een DM7025?

Heeft iemand anders mogelijk wel alleen Ziggo op een Dreambox? Welke Cam gebruik je daarbij voor de smartcard van Ziggo? Gaan opnames goed?

Heeft iemand anders problemen dat het beeld op zwart blijft bij de start van een opname? Welke Cam gebruikte je toen en wat was de oplossing?

V.w.b. Barry Allen moet ik zeggen dat ik daarmee op mijn 7020 ook wat problemen heb. Dat loopt bij mij niet lekker soepel dus is de flashwizard multiboot met usb stick maar gewoon gebleven.

Dat heeft dan misschien niet de mooie extra opties en backup mogelijkheden als Barry Allen heeft, maar werkt tenminste stabiel.

Niet alles werkt immers op elke Dreambox even lekker als op een ander model. Dit kan ook met firmware wijzigingen te maken hebben maar er kunnen zelfs verschillen zijn tussen dezelfde modellen Dreamboxen (bijv. 7020) maar andere types (nieuwere en oudere).

Even terugkomend op het gebeuren met de kaart, eerlijk gezegd heb ik zelf Scam nog nooit geprobeerd.

Het volgende kun je eens proberen met CCcam om de kaarten werkend te krijgen.

In de CCcam.cfg de volgende aanpassing maken, ergens staat zo'n optie, daar kun je dan het hekje voor weghalen, maar wel opletten dat het device ook klopt, als volgt:

TRY ALL CHIDS : /dev/sci0

Ik weet alleen niet meer uit m'n hoofd of dat nu de bovenste of onderste kaartlezer is, dus probeer even alleen met de Ziggo kaart, zonder de Canal Digitaal kaart. Kan ook zijn dat je emu herstart moet doen, effe wachten, zappen en als het dan nog niet werkt nog een keer een emu herstart. Soms pakt CCcam niet goed de eerste keer als je de kaart net in de sleuf hebt geduwd.

Verder heb ik begrepen dat hele oude Ziggo kaarten, die nog uit het @home tijdperk stammen niet goed wensen te werken. De oplossing is dan om een nieuwe smartcard bij Ziggo aan te vragen.

Dan heb je verder op dit moment nog een Seca2 kaart van Canal Digitaal. Daarvoor kun je de volgende aanpassing in CCcam.cfg maken:

SECA HANDLER: 4

Deze staat er al in dus daar hoef je alleen het hekje voor weg te halen. Adviseerbaar is om geen windows editor te gebruiken aangezien die opmaaktekens achterlaat. Gratis editors als Editpad Lite of Notepad++ zijn uitstekend geschikt hiervoor.

Mocht je straks een nieuwe kaart van Canal Digitaal krijgen, dan gewoon weer een hekje voor deze regel zetten en evt. "SECA HANDLER: 3" activeren indien nodig.

Ben benieuwd of dit iets oplevert.

V.w.b. Barry Allen moet ik zeggen dat ik daarmee op mijn 7020 ook wat problemen heb. Dat loopt bij mij niet lekker soepel dus is de flashwizard multiboot met usb stick maar gewoon gebleven.Dat heeft dan misschien niet de mooie extra opties en backup mogelijkheden als Barry Allen heeft, maar werkt tenminste stabiel.

Niet alles werkt immers op elke Dreambox even lekker als op een ander model. Dit kan ook met firmware wijzigingen te maken hebben maar er kunnen zelfs verschillen zijn tussen dezelfde modellen Dreamboxen (bijv. 7020) maar andere types (nieuwere en oudere).
Ik dacht flashwizzard een programma op de pc was om software in de flash te laden. Ik ga daar nog eens wat over lezen!

Mijn 7025 kan de SD card niet formateren (mkfs.ext3) en blijft daarin hangen. Daardoor komt hij bij de installatie niet verder dan het formateren van de card. Hij lijkt zich niet te storen aan de status van die kaart, want ook als ik er vast ext3 opgezet heb, wil hij toch zelf formateren. Hmm...

In de CCcam.cfg de volgende aanpassing maken, ergens staat zo'n optie, daar kun je dan het hekje voor weghalen, maar wel opletten dat het device ook klopt, als volgt:TRY ALL CHIDS : /dev/sci0

Ik weet alleen niet meer uit m'n hoofd of dat nu de bovenste of onderste kaartlezer is, dus probeer even alleen met de Ziggo kaart, zonder de Canal Digitaal kaart. Kan ook zijn dat je emu herstart moet doen, effe wachten, zappen en als het dan nog niet werkt nog een keer een emu herstart. Soms pakt CCcam niet goed de eerste keer als je de kaart net in de sleuf hebt geduwd.
Ik heb dit geprobeerd met beide kaarten er in of alleen de Ziggo kaart er in, met sci0 en sci1, na restart cam en zappen. Het lijkt voor de CDS kaart niet uit te maken. Jammer genoeg lijkt het voor de Ziggo kaart ook niet uit te maken. De CDS kaart blijft werken en de Ziggo kaart blijft NIET werken.

Verder heb ik begrepen dat hele oude Ziggo kaarten, die nog uit het @home tijdperk stammen niet goed wensen te werken. De oplossing is dan om een nieuwe smartcard bij Ziggo aan te vragen.
Ik nu pas 1 maand digitale TV van Ziggo. Ik verwacht dus een nieuwe kaart te hebben.

Dan heb je verder op dit moment nog een Seca2 kaart van Canal Digitaal. Daarvoor kun je de volgende aanpassing in CCcam.cfg maken:SECA HANDLER: 4

Deze staat er al in dus daar hoef je alleen het hekje voor weg te halen. Adviseerbaar is om geen windows editor te gebruiken aangezien die opmaaktekens achterlaat. Gratis editors als Editpad Lite of Notepad++ zijn uitstekend geschikt hiervoor.

Mocht je straks een nieuwe kaart van Canal Digitaal krijgen, dan gewoon weer een hekje voor deze regel zetten en evt. "SECA HANDLER: 3" activeren indien nodig.
Wijzingen voor de CDS kaart heeft geen zin, zolang Ziggo niet werkt met CCcam. Ik kijk en neem op van zowel Ziggo als CDS tegelijkertijd. Dat betekend dat ik voor beide tuners dezelde cam moet gebuiken. Of jij moet weten hoe ik per tuner een andere cam kan gebruiken die dan tegelijk actief moeten zijn.

Als het even kan gebruik ik Linux op mijn computers. Ik ben dus redelijk los op Linux op de desktop, en heb op mijn werk wel gewerkt met het testen van applicaties in embeded Linux. Dit laatste komt redelijk goed overeen met de DM7025 met enigma2. Ik wijzig de files met vi op de dreambox zelf.

Het vervelende nadeel is dat er verschillende types van die Ziggo irdeto2 kaarten zijn, 4012, 4106,4107 etc. en dat maakt het moeilijker.

Probeer dit eens in je CCcam.cfg:

CAMKEY: /dev/sci0 11 22 33 44 55 66 77 88

CAMDATA: /dev/sci0 3C 86 33 AA C0 D3 67 53 3D EC 7B B2 EE ED EB 8C A3 AD A5 2E 58 B9 9B B3 46 72 78 32 77 A1 DA AC 3B 61 06 AD 09 09 77 4E 03 1B 2A 6E 30 19 5B 43 76 83 AD 0F C5 99 B8 7D 08 CE A4 7B E1 B6 C7 6A

Daarbij moet dus ook die try all chids nog op /dev/sci0 staan en de kaart ook in /dev/sci0 zitten uiteraard.

Handig overigens om te weten dat je gewend bent om met linux te werken, scheelt weer in de uitleg.;)

Normaliter telnet ik ook naar de Dreambox om vervolgens met vi de wijzigingen aan te brengen.

Wow, hoe ben je daar aangekomen? Deze CAMDATA verzin je niet zomaar!

En ja, HET HELPT!!!!

/dev/sci0 is het onderste slot. En om je vraag van een aantal artikelen terug te beantwoorden, ja je had het goed onthouden, de chip moest naar beneden.

Deze setting laat CCcam 2.1.1 werken met Ziggo. Deze setting lijkt niets voor CDS te doen. Als ik de CDS in het onderste slot stop, blijft alles gewoon werken.

Geweldig erg bedankt!

Ik weet niet of jullie hier ook ergens een FAQ hebben of een database hebben, maar dan zou dit antwoord wel erg goede info daarvoor zijn.

Leuk verhaal: gisteren nogmaals Barry Allen geprobeerd te installeren op een SD-kaartje. De mkfs.ext3 bleef weer hangen, en ik heb het maar gewoon laten hangen, want ik was lekker aan het kijken, en alles bleef toch gewoon werken. Na ongeveer een uur resette de Dreambox en startte daarna weer "gewoon" op. Wat bleek, de installatie was gelukt, maar duurde dus blijkbaar 1 uur. De-installatie duurde ook weer ongeveer een uur. Ik ga morgen Flashwizard proberen, maar ik zal daarvoor eerst even een CF "kaartje" kopen. Mogelijk dat een CF kaart beter werkt dan een SD kaart.

De Camdata had ik nog ergens staan. Ooit op internet gelezen en toen weggemoffeld voor als ik eens een probleem met irdeto2 zou krijgen.

Toen een en ander niet lukte bij jou, viel me opeens in (ja mijn geheugen is een zeef) dat de irdeto2 kaarten wel eens beter wilden werken met die camdata. Dus even zoeken en heb hem ook weer boven water getoverd gekregen.:)

Voor een server met irdeto2 moeten het net over het algemeen allemaal nullen zijn, maar oke dan gaan we het over illegale dingen hebben en dat mag niet.:biggrin:

Deze setting lijkt niets voor CDS te doen
Nee klopt, deze is puur bedoeld voor irdeto2 en jij gebruikt Seca voor CDS. Als je nu een Irdeto 2 kaart voor CDS had gehad, dan had het vermoedelijk ook geholpen.

We hebben inderdaad een faq/handleidingen sectie, maar met google is het binnen een paar dagen ook zo wel goed te vinden. Aangezien C+ echter ook nog op satelliet werkt zal ik er toch wat over in het handleidingen forum schrijven, bedankt voor de tip!

duurde dus blijkbaar 1 uur. De-installatie duurde ook weer ongeveer een uur.
Phuuuuu.... da's lang zeg. Maar het zou kunnen, hoe groot was dat kaartje ook alweer?

Wel apart inderdaad dat het allemaal werkt.

V.w.b. de multiboot met Flashwizard, ja inderdaad een CF kaartje, bij mijn weten kan er ook geen SD in de Dreambox of kan dat wel in de 7025?

Flashwizard kan overweg met HD, USBstick of CF, dus niet met SD.

Verder zit er wel een backup mogelijkheid in maar die werkt niet met enigma2 en eigenlijk alleen maar met 7000, 5620 en 500, dus de oudere enigma1 types.

Multiboot werkt echter wel prima, maar meer kun je er niet mee. Ahja, en formatteren doet ie ook. Afijn, kijk maar eens, ben benieuwd naar je ervaringen!

Kon zo snel geen CF kaartje vinden dus heb een Memory stick gebruikt. Met de hand partitioneren en formatteren gaat met de dreambox telnet makkelijk. De stick wordt wel herkend, maar ik kan hem vanuit enigma niet mounten.

De flashwizard zegt ook de memory stick te kennen, maar kan er uiteindelijk niets mee. Mijn flash wizzard herkend trouwens ook mijn harddisk niet.

Zijn er speciale versies voor de 7025, en heb ik de verkeerde versie?

Dat alles zou natuurlijk aan Gemini kunnen liggen. Ik had al eens geprobeerd om het originele image via de webinterface te laden, maar dat lukt niet. Zou ik dat dan echt via een seriële kabel moeten doen, of is er nog een iets snellere methode?

Flashwizard kan niet alles maar multiboot zou hij wel moeten kunnen want dat werkte ook op mijn DM800 en dat is ook Enigma2.

Wel moet je de laatste nieuwe hebben en die staat bij ons in de download, dat is Flashwizard 6.3, maar ik neem aan dat je die versie hebt.

Zou ik dat dan echt via een seriële kabel moeten doen, of is er nog een iets snellere methode?
Het zou normaliter gewoon via de webinterface moeten lukken zoals vermeld in de handleidingen sectie, wel vreemd als dit niet lukt. Tenzij je dhcp niet aan hebt staan.

Er is nog een iets snellere methode. Met DCC kan het ook (heb ik van horen/zeggen) maar zou ik afraden.

Als je het ip van je Dreambox weet, kun je toch met de seriele nullmodemkabel werkten maar dan moet je "use network" aanvinken in DreamUp.

Het juiste ip invullen van je pc en van je Dreambox. Dan gaat de upload van de firmware via het netwerk en krijg je alleen de informatie terugkoppeling via de seriele nullmodemkabel en dat is vrijwel even snel als dat je het via de webinterface zou doen.

Op die wijze kun je echter bij mijn weten geen multiboot installeren, dat even ter duidelijkheid, ook voor evt. meelezers.

Ja, ik heb DHCP aan staan. Ik kan een andere Gemini zonder probleem laden, maar niet het originele Dream-media image (release_20071025.nfi). Ik kan het uploaden, en de webinterface laat daarna programmeer voortgang zien. Als ik daarna reboot, dan wordt op het display alleen DHCP en BOOTP getoond. De TV blijft zwart en er gebeurt verder niets. Ik heb dit 3 keer geprobeerd. Daarna heb ik Gemini 2.43 geprobeerd, en die deed het weer.

Ik heb nog geen CF kaartje te pakken gekregen, dus de multiboot moet nog even wachten.

Misschien ligt het dan aan het originele image? Ik kan er niets over zeggen, want dat heb ik zelf nooit getest of die methode ook werkt met een origineel image.

Dus wie weet ligt de fout dan niet aan je ontvanger maar het aan DMM image.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan