CCcam en premiere HD

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
688
Punten
113
Leeftijd
56
Dat is dus mijn probleem, ik heb een Premiere full alles en meer kaart, inlusief de HD kanalen, maar die worden door mijn DM800 en CCcam 2.0.10 niet gezien.

Ik heb het volledige pakket, maar de HD kanalen ontbreken dus.

Nu schijnt het dat het aan CCcam ligt, maar heeft iemand er al een oplossing voor dat probleem gevonden?

Het is dat ik vanavond geen tijd heb, of anders misschien later vannacht, ligt er een beetje aan anders ga ik even voor je kijken.

Ik heb namelijk ook een DM800 en zou ook de HD kanalen open moeten hebben alleen heb ik ze nog niet in m'n frequentielijst staan. Dus vannacht even toevoegen en dan zien of ik er wel beeld op heb.

Mijn DM800 draait ook met CCcam 2.0.10.

Heb je al eens geprobeerd of je wel beeld krijgt als je in je keys directory de constant.cw wist?

De constant.cw heb ik gewist, maar geen beeld.

In het bluepanel (nabilo blackhole) krijg ik geen ECM info te lezen, wat op de normale filmkanalen wel het geval is.

..daar heb ik ook normaal beeld.

Eigenlijk werkt alles, behalve de erotiek kanalen en de hd kanalen.

(nu gaat het mij om de HD kanalen, dat begrijp je wel toch) :biggrin: :biggrin:

----- Added 5/12/2008 at 12:53:43 -----

Ondertussen heb ik bij bevriende mede hobbyisten even dezelfde vraag gesteld, zij het dan niet in het openbaar.

Het schijnt dus een "grapje" te zijn van Premiere, om illegaal kijken en sharing tegen te gaan.

Dat is ze dus gelukt.

Nu is het zo dat er iemand is die daar al een oplossing voor bedacht heeft, dus is het wachten tot het één en ander openbaar gaat worden, of dat er een update komt van de softcam's.

Wellicht kunnen we weer eens fanatiek gaan hobbyen, omdat het nog wel even gaat duren eer er een oplossing is.

Geruchten zijn, en die haal ik nu zelf even aan, dat Canal Digital deze truuk ook gaat gebruiken voor hun coderingssysteem.

Oepsch ende slick, voor de mensen met een onofficiële box!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou niet zozeer voor mensen met een onofficiele box maar eerder voor mensen die onofficieel kijken.

Echter geloof ik nog niet zozeer in dat verhaal, want als ze dat kunnen met HD dan lijkt het me bijzonder stug dat ze dit niet ook met normale kanalen zouden kunnen doen.

Het is immers allemaal een kwestie van codering en keys.

Bedankt voor het plaatsen van het antwoord, maar ik ga toch nog lekker even proberen, alleen weet ik nog niet precies wanneer, ben weer even stevig aan het opruimen hier.:)

Het schijnt te maken te hebben met de caid .

Die van de normale PW kanalen hebben CAID 1702 en de HD kanalen 1833.

Daar schijnt het mee te maken te hebben..

CCcam heeft daar wat moeite mee.

Ben overigens net aan het kijken en krijg ze ook niet door maar ik weet ook niet of ze op die abo's wel geactiveerd zijn dus dat is vers 2.

Ik heb wel een oplossing op een Duits forum gelezen met Gemini 3.8, voor intern gebruik uiteraard.:)

die lösung war einfacher, als ich dachte. Ich habe jetzt die karte direkt bei dreambox 800(server). Ich habe über Blue panel folgene Dateien installiert:cccam2.0.10 complete

newcs1.62

mpca0.9d

dann habe ich die entsprechende config.dateien intalliert:

cccam2.0.10 config

newcam1.62 config

mpcs0.9d config

dann den kombi cam cccam2.0.10/newcs1.62/mpcs0.9d gestartet. damit läuft die s02 karte inkl.HD bei dream 800. möchte man mit der karte noch einen receiver bedienen, dann einfach beim receiver die cccam2.0.10+config installieren und f-line bei server und c-line bei client einfügen und das ganze läuft ohne pobleme.
En anders maar even wachten op CCcam 2.0.11 ofzo.:)

Kijk da's mooi, ziet er naar uit dat het HD probleem wel eens gefixed kon zijn, alhoewel nog niet alles gefixed is zo te lezen....

After some short tests, caid tunneling for premiere 1702 works without problems (works automatic u must not chance anything) but resetting the card looks not fixed in this version.
Oftewel met de kaartreset schijnen er nog wat probleempjes te zijn.

Voorlopig heb ik alleen de x86 versie van Cccam kunnen bemachtigen.

Heeft iemand misschien een tarball van CCam 2.0.11???

Nabilo ligt er uit op het moment, dus kan nog even niet testen..

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan